2009-02-02, 08:34
Medlem
SLOBs avatar
Jaha, en ny variant. Sten.b din post är på gränsen för länkpost. Första delen består av påståenden - gott så, men sedan avslutar du med ett: "Se på denna film så ser du hur allt egentligen gick till", vilket är precis vad som inte är tillåtet - eftersom diskussionen ska föras här och inte genom att slänga filmer i huvudet på varandra. Vill du ta upp några poänger ur videon är det helt okej, men då ska det göras här.

Eftersom första delen av din post faktiskt innehåller egna åsikter låter jag den vara kvar. Men om du, eller någon, vill diskutera den länk du postade, krävs först att du berättar vad i den som ska diskuteras.

Det räcker heller inte om en annan debattör förklarar genom att posta ytterligare uteslutande en länk. Vi diskuterar här, inte genom länkkrig.

Inlägg raderade.

/mod
Senast redigerad av SLOB 2009-02-02 kl. 09:23.
Citera
2009-02-02, 11:08
Medlem
Ursprungligen postat av Pad:
Citat:
Det korta svaret är ja, jag tycker att Mohammed Atta är trovärdig som terrorist, däremot är det en hel massa av uppgifterna OM Moahammed Atta som jag inte finner trovärdiga. Hela den här ut-och-supa-och-kolla-på-strippor-affären exempelvis som väl visade sig vara ganska fabricerad
.

Så alla vittnen och hans exflickvän som var f d strippa saknar trovärdighet då?
Jag har ju lagt upp källor. Bryr mig faktiskt inte om hur många sidor 911-myths har ägnat åt det.
Citera
2009-02-02, 11:18
Medlem
Ursprungligen postat av torden:
Citat:
1) Om Atta in flög in planet i huset, vem gjorde det?
2) Om han var villig att ge sitt liv, kan det inte tänkas att han då levde "dåligt" för att kamouflera sig i samhället? Han var villig att ge sitt liv, då är man nog villig att gå långt.

1. Fråga inte mig. Det finns inga bevis för att han har flugit in i huset om man inte vill sätta all tillit till vad EN enda FBI-agent säger att han hittat.

2. Vad skulle vara anledningen till att supa, knarka, dra uppmärksamhet till sig och riskera att åka fast? Självklart är det bäst att vara en god elev och göra så lite väsen av sig som möjligt. Nu är du ute och letar efter idiotiska anledningar igen. Men såklart allt för att behålla din fina världsbild. Tänk om ni kunde vara lite kritiska mot er egen sida någon gång. Exempelvis listorna som mycket lämpligt hittades av just en FBI-agent. Hur stor är chansen? Hur kan ni lita blint på denna uppenbara fabrikation?
Citera
2009-02-02, 12:59
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

1. Fråga inte mig. Det finns inga bevis för att han har flugit in i huset om man inte vill sätta all tillit till vad EN enda FBI-agent säger att han hittat.

Han syntes väl på övervakningskamerabilder från flygplatsen? Vilka vittnen har sett honom göra allt det där du skriver om?
Citera
2009-02-02, 13:03
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad:

.

Så alla vittnen och hans exflickvän som var f d strippa saknar trovärdighet då?
Jag har ju lagt upp källor. Bryr mig faktiskt inte om hur många sidor 911-myths har ägnat åt det.

Det är ju verkligen så man söker sanningen.
Varför inte ta del av båda sidor först innan du börjar tjata om din världsbild?

Citat:

Han fanns med på planet, det är rätt så styrkande i sig, visst man kan inte med 100% säkerhet säga att han var piloten ändå, men vad skulle säga emot, och som är hållbart?
Citat:
2. Vad skulle vara anledningen till att supa, knarka, dra uppmärksamhet till sig och riskera att åka fast? Självklart är det bäst att vara en god elev och göra så lite väsen av sig som möjligt. Nu är du ute och letar efter idiotiska anledningar igen. Men såklart allt för att behålla din fina världsbild. Tänk om ni kunde vara lite kritiska mot er egen sida någon gång. Exempelvis listorna som mycket lämpligt hittades av just en FBI-agent. Hur stor är chansen? Hur kan ni lita blint på denna uppenbara fabrikation?
Ja du.

Hur vore det om du kunde vara kritisk mot din sida, och tex läsa på 911myths.com lite?

Hur som helst.
Kaparna fanns med på passagerarlistorna, rätt klantigt av USA att inte ta med dom annars.

Vad skulle anledningen vara till att leva ett "normalt" liv och inte bli sedd, det hade ju väckt mer uppmärksamet än att knarka supa å allt sånt.
Citera
2009-02-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ja, troligt.

Du kan väl tala om hur snabbt det borde gått? Visa gärna var jaktplanen skulle lyft från, hur de skulle hittat de kapade planen och estimerad tid för detta.

Ett plan som blir kapat märks, planen som körde in i WTC Startade ifrån boston och han åka 200km mot LA innan planet gör en 180 graders sväng emot NYC. Detta tog mellan 40 min - 1½h! om ett plan skulle bli kapat så skulle de märkas på alla radar utrustning + Flygtornen som finns. elr?

här har du en bild NORAD deras system.
Omöjligt att dom inte såg ett Kapat plan:

bild på planens Flygbana den 11 sep 2001:

Baser med jetplan:

http://www.stopthenorthamericanunion.com/images/NORAD.jpg
Citera
2009-02-02, 13:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovIScrap
Ett plan som blir kapat märks, planen som körde in i WTC Startade ifrån boston och han åka 200km mot LA innan planet gör en 180 graders sväng emot NYC. Detta tog mellan 40 min - 1½h! om ett plan skulle bli kapat så skulle de märkas på alla radar utrustning + Flygtornen som finns. elr?

här har du en bild NORAD deras system.

NORAD tittade inte inrikes, deras uppdrag var att övervaka passager genom ADIZ. Jag har ompostat det här ett par gånger, här är en av de posterna:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13269486&postcount=11173

Citat:
Kapningarna den 11 september skedde inom North East Air Defense Sector (NEADS), som normalt har totalt fyra (4) stridsplan i beredskap dygnet runt. 2 vid Otis Air National Guard Base (ANGB) i Massachusetts och två vid Langley Air Force Base (AFB) i Virginia. Fyra totalt alltså.

Inga av planen del 11 september passerade genom ADIZ och det fanns vid tidpunkten inget formellt system för att använda militära stridsplan mot civila mål inom landet. En gång till: 2001 visste ingen hur man skulle hantera insatser med militärt stridsflyg mot civila flygmål inom USA.

Mellan 1991 och 2001 hade militärt ingripande mot ett civilt plan bara skett en gång, 1999 då Payne Stewarts Learjet flög okontrollerat över flera statsgränser efter att kabinen tappat trycket. Det tog stridsplanet 81 minuter att hinna upp och hitta Stewarts plan från det att flygledning tappat kontakten med det.Här kan du läsa mer om den. Jämför med 911 kapningarna, så tog det mellan 16 minuter (UA175) och 41 minuter (AA77) från kapning till krasch.

Till skillnad från Stewarts plan fick samtliga kapade plan dessutom sina transpondrar avstängda. Utan transpondersignal var flygledningen tvungen att hitta planen manuellt på huvudradarn (primary radar), som visar radarblipp från samtliga plan, alla utan beteckningar. ATC var alltså tvungna att först identifiera samtliga plan på huvudradarn för att att hitta de kapade i blippjittret. AA77 identifierades 5 minuter innan det kraschade in i Pentagon.
(För att ännu tydligare få en bild av hur svårt det är: Så här (.mov fil) ser en vanlig dag i USAs luftrum ut).

FAA som hade ansvar för luftrummet inrikes hade som handlingsplan att vid kapningar omedelbart lämna över till FBI. 2001 var man som sagt inte beredd på att kapningar skulle sluta med att ett flygplan kraschade in i en byggnad en halvtimme senare. 2001 var kapning ett federalt brott och ansågs inte som ett hot mot rikets säkerhet.
Utifrån den här tidslinjen så blir fönstret för ingripande med stridsplan följande:

AA11 9 minuter (Kapat 08.13, NEADS fick besked 08.38, kraschade 08:46)
UA175 0 minuter (Kapat 08:52, NEADS fick besked 09:03, kraschade 09:03)
AA77 2 minuter (Kapat 08:56, NEADS fick besked 09:35, kraschade 09:37)
UA93 -(!)4 minuter (Kapat 09:39 NEADS fick besked 10:07, kraschade 10:03).

Källorna som omnämns i texten finns i originalposten ovan.
Citera
2009-02-02, 13:47
Medlem
SLOBs avatar
Eftersom den här tråden har exakt samma inriktning, eller avsaknad därav, som originaltråden, kommer jag så fort jag hinner sammanfoga båda.

EDIT: Trådar sammanfogade.

/mod
Senast redigerad av SLOB 2009-02-02 kl. 14:18.
Citera
2009-02-02, 17:26
Medlem
Citat:

1) Det är ju klarlagt att han var på planet och det är klarlagt att planet flög in i ett hus. Nån gjorde detta. Antingen tror man på Atta eller, ja vadå?

2) Min tanke var att han kanske gjorde detta i rätt låg utsträckning dvs inte söp mer än andra i sin umgängeskrets vilket inte drar uppmärksamhet till sig. Det där om att de hittade saker är en bra fråga, varför lämnade de saker? För att de skulle dö och knappast behövde reslektyr? Att de hittade rätt bil är egentligen inte så konstigt. De har nog bra koll på vem som har sin bil på långtidsparkeringen, på korttidsparkeringen är det bara att vänta tills det blir kväll och se vilka bilar som är kvar. De visste ju trots allt vilka som var på planet. En tredje teori är att de helt enkelt skickade ut Kling&Klang att kolla alla bilarna, när de hittade en som tillhörde en passagerare på ett av 9/11-planen så öppnade de bilen.

Den dagen du kan besvara vem som gjorde det om inte Atta gjorde det så lovar jag att lyssna. Att bara kalla mig inskränkt för att jag försöker se hela bilden får stå för dig.

Jag måste säga att 911myths.com går igenom det hela ganska nogrannt.
Citera
2009-02-02, 21:48
Medlem
Tror inte nån liten arab som sitter ute bland bergen är så filurig att han överlistade NEADS/NORAD !?
Citera
2009-02-02, 22:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovIScrap
Tror inte nån liten arab som sitter ute bland bergen är så filurig att han överlistade NEADS/NORAD !?

Du menar att NORAD är omnikompetenta och att araber "ute bland bergen" på något sätt inte kan tillgodogöra sig modern utbildning eller genomföra planering?

Jag gjorde en rätt detaljerad post och det här är ditt bästa svar alltså?
Citera
2009-02-02, 22:31
Medlem
Citat:
Kapningarna den 11 september skedde inom North East Air Defense Sector (NEADS), som normalt har totalt fyra (4) stridsplan i beredskap dygnet runt. 2 vid Otis Air National Guard Base (ANGB) i Massachusetts och två vid Langley Air Force Base (AFB) i Virginia. Fyra totalt alltså.

just den 11 sep 2001 så var de 22 jaktplan ute och övade på kapningar.
varför tog de då 80 min innan dom kom fram till plattsen?

Citat:
Inga av planen del 11 september passerade genom ADIZ och det fanns vid tidpunkten inget formellt system för att använda militära stridsplan mot civila mål inom landet. En gång till: 2001 visste ingen hur man skulle hantera insatser med militärt stridsflyg mot civila flygmål inom USA.

hade man inte övat på detta senarium 2 år tidigare?

Citat:
Mellan 1991 och 2001 hade militärt ingripande mot ett civilt plan bara skett en gång, 1999 då Payne Stewarts Learjet flög okontrollerat över flera statsgränser efter att kabinen tappat trycket. Det tog stridsplanet 81 minuter att hinna upp och hitta Stewarts plan från det att flygledning tappat kontakten med det.Här kan du läsa mer om den. Jämför med 911 kapningarna, så tog det mellan 16 minuter (UA175) och 41 minuter (AA77) från kapning till krasch.

Första planet från start till krasch tog 40 min.
De andra planet tog de 1h 15 till krasch.

+ om de nu tog 16 min så var dom nog inne på rätt lufftrum ändå !

Citat:
Till skillnad från Stewarts plan fick samtliga kapade plan dessutom sina transpondrar avstängda. Utan transpondersignal var flygledningen tvungen att hitta planen manuellt på huvudradarn (primary radar), som visar radarblipp från samtliga plan, alla utan beteckningar. ATC var alltså tvungna att först identifiera samtliga plan på huvudradarn för att att hitta de kapade i blippjittret. AA77 identifierades 5 minuter innan det kraschade in i Pentagon.
(För att ännu tydligare få en bild av hur svårt det är: Så här (.mov fil) ser en vanlig dag i USAs luftrum ut).

och vadå hittades 5?! dom första Jetplanen skickades ut efter 80 min, 40 min efter att dom kraschat.
borde inte då USA ha lite bättre säkerhet över Washington eftersom presidenten bor där?
juste han behövde inte oroa sej som de var han som planerade allt =)

Citat:
FAA som hade ansvar för luftrummet inrikes hade som handlingsplan att vid kapningar omedelbart lämna över till FBI. 2001 var man som sagt inte beredd på att kapningar skulle sluta med att ett flygplan kraschade in i en byggnad en halvtimme senare. 2001 var kapning ett federalt brott och ansågs inte som ett hot mot rikets säkerhet.
Utifrån den här tidslinjen så blir fönstret för ingripande med stridsplan följande:

varför enns ge över detta till FBI?

Citat:
AA11 9 minuter (Kapat 08.13, NEADS fick besked 08.38, kraschade 08:46)
UA175 0 minuter (Kapat 08:52, NEADS fick besked 09:03, kraschade 09:03)
AA77 2 minuter (Kapat 08:56, NEADS fick besked 09:35, kraschade 09:37)
UA93 -(!)4 minuter (Kapat 09:39 NEADS fick besked 10:07, kraschade 10:03
) 80 min innan första jaktplanet var ute!
Senast redigerad av GovIScrap 2009-02-02 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in