2008-11-27, 19:12
Medlem
Hej igen alla!
Listan över räddningsarbetarnas vittnesmål som jag bemödade mig med att skriva av, glömdes snabbt bort, trots att allt motsäger den officiella versionen.

Jaja här kommer i a f listan du bad om. Det blir nog en hel del letande och läsande om du ska ta del av allt detta Pad, men lycka till:

http://graphics8.nytimes.com/packages/html/nyregion/20050812_WTC_GRAPHIC/met_WTC_histories_full_01.html?scp=2&sq=firefighte rs%20oral%20histories&st=cse

Här är videon, så att du kan kolla upp namnen därifrån på listan:

http://www.youtube.com/watch?v=m3MG5vPoV54

Postar också en artikel som Griffin gjort där han skriver om många många fler av vittnena. http://www.911truth.org/article.php?story=20060118104223192
Senast redigerad av Lienno 2008-11-27 kl. 19:48.
Citera
2008-11-27, 19:14
Medlem
Tänkte också kolla om det är någon som har några spekulationer om det tredje planet som sågs flyga lågt över Manhattan samma dag efter att tornen blivit träffade?
Citera
2008-11-27, 20:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Jag tror inte att någon i den här tråden kan hävda någonting helt bestämt i och med att vi alla har olika källor som vi förlitar oss på. Som du faktiskt själv har erkänd så kan man inte heller säga att NIST har 100% rått utan man får helt enkelt avgöra vad man tycker verkar mest troligt.

Absolut, man bör vara skeptisk. Men man får heller inte vara SÅ skeptisk att man inte kan se vad som verkar rimligt och vad som är uppåt väggarna knasigt. Visst är det exempelvis teoretiskt möjligt att i princip varenda expert som läst NISTs rapport blivit köpt av GWB, men hur troligt är det i praktiken?

Bortom rimligt tvivel kan appliceras på många delar i den här historien.

Citat:
Sant. Det är givetvis någonting värt att ta upp i domstol, men om du inte har någonting som styrker att pengarna var avsedda för attentaten så kan vilken rövarhistoria som helst slå hårt på ditt evidence.

Nja... börjar man gräva i rövarhistorier så har de en tendens att falla sönder. Jag skulle nog säga att man får ha rätt bra anledningar till de där transaktionerna för att bli trodd av en domstol.

Så... vi sitter alltså med att ett terrornätverk haft kontakt med och finasierat ett gäng kamelfösare som gått på flygskola i USA och sen simultant kapat fyra feta flygplan, varav tre kraschar i olika statusbygnader i USA. Rent teoretiskt kan det ju vara så att AQ tycker att pilotutbildningar skall premieras och de här kaparna bara fick en crazy idé efter en vild pubrunda, men hur troligt är det? Här känner jag att "bortom rimligt tvivel" går utmärkt att använda. Lika starka samband kan inte hittas NÅGONSTANS för någon alternativ teori om vad det var som hände.

Jag låter som sagt tillgängliga bevis och fakta styra vad jag tror är sant. Om nya bevis ramlar in så är det ju bara att ändra sig, men här väger ju vågskålen över kalasmycket åt ena hållet.

Citat:
Anta kan man alltid göra. Jag antar t.ex. att det finns någon som hjälpt inifrån landet. Om det är emerikanska staten, Silverstine, eller rika judar har jag ingen aning om.

Då är ju en relevant fråga hur mycket du har att hänga upp det här antagandet på. Är det bara en magkänsla kombinerat med någon slags tänkt motiv eller har du något konkret att gå på? Om det fanns sådana kopplingra, tycker du inte att det är lite märkligt att inget sipprat ut med tanke på hur hårt granskat detta blivit?

Citat:
Men oavsett NIST:s rapport så tycker jag att det låter väldigt märkligt att alla tornen rasar som sagt.

Ok, det tycker inte jag.

Citat:
Säker? Jag har fått för mig att han fick ut över 10X så mycket som han betalat för tornen i försäkringspengar.

Vi har postat räkneexempel i tråden. Gör en sökning så hittar du det nog.
Citera
2008-11-27, 20:15
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Du glömmer Cuba Cola och RC Cola. Att din kompis spyr av pepsi (Föga trovärdigt dessutom. Bevis för detta?) betyder INTE att han gör det av RC Cola eller Cuba Cola.
Som jag ser det är det du som inte har ett hållbart resonemang från början.
Varför skulle de ha flera olika alternativ av parametrar om de nu var så säkra som du försöker framställa det?
Det går inte att simulera kaos.

Tänk att du fortfarande hakar upp dig på detta trots att jag sagt UTTRYCKLIGEN att det inte var det jag ville diskutera.

Varför tog du upp det från första början om du inte ville diskutera det?

Det är DU som påstår att det är omöjligt att ange rätt parametrar. Det är DU som säger att även om man med parametrarna inställda på ett visst sätt lyckas göra en simulering som skildrar det rasförlopp som faktiskt skedde så är de parametrarna felaktiga. Anledningen till att de hade flera olika parametrar är ju givetvis för att de inte var säkra på alla parametrar, och därför provade de olika kombinationer. Kaos går inte att simulera, men kaos är bara ett uttryck för brist på kunskap om de ingående parametrarna. Du tycker alltså att det är KONSTIGT att man provade olika temperaturer på bränderna för att se vad som bäst överensstämmer med verkligheten? Eller snarare, som jag antar att de gjorde, för vilka brandtemperaturer som deras modell håller.

Citat:
Så du som gillar liknelser påstår alltså att scenariot med affären inte är rimligt? Silverstein har ju dessutom redan tilldelats lease på tre av de de nya tornen i det nya WTC komplexet. Det är mer än han hade från början, så detta går nog ihop väl för honom. Lägg därtill till leasen på Freedom Tower.
Han fick dessutom ut 36,2 mdkr för tvillingtornen.
I Juli 2001 betalade han 28,2 mdkr för att förnya sin lease.
På detta tjänade han alltså 8 mdkr... Inte småpotatis precis.

Och hur mycket har han förlorat på bortfallna hyresintäkter? Hur mycket måste han betala varje år för leasen utan att få in ett öre i intäkter?

Citat:
För någonting som ändå skulle (och nu spekulerar jag) rivas.

Har du ens någon indicier som pekar åt det hållet att tornen behövde rivas? Och snälla ta inte upp det söndertjatade asbest-spåret...

Citat:
Jag skulle vilja se kalkyler från dig hur mycket WTC1 & 2 skulle kosta att riva och forsla bort. Därför att jag påstår att mycket vinst ligger i denna kalkyl också.

Har du ens några indicier eller ens en teori kring VARFÖR tornen skulle rivas? Jag har inget emot att diskutera hypoteser, men då vill jag gärna att de har någon form av grund.

Citat:
EDIT: Jag kan ju förresten tillägga att efter ett besök på http://www.silversteinproperties.com kan jag ju konstatera att karln expanderar så det knakar i fogarna... Ett besök där visar också att nya WTC7 redan står klart på 250 Greenwitch Street, så dina åtta år utan att pengarna rullar in är alltså endast fem år FÖR WTC KOMPEXENS återuppbyggande.

Ja fy skäms på Silverstein som hade andra investeringar än WTC. Fy skäms på Silverstein som försöker tjäna pengar. Han borde rimligtvis sitta på en stol och bara vänta på att han förlorar pengar. WTC7 äger Silverstein för övrigt.

Ställ dig den här frågan: idag, den 27 november 2008, hur mycket har Silverstein _tjänat_ på att WTC 1 och 2 rasade?

Citat:
Han har tillförskafat sig en hel del fastigheter sedan 2001.
Om jag inte visste bättre skulle jag kunna tro att någon kliar han på ryggen.

Ja, att någon gör husaffärer och investerar är ju ett bevis för massmord...
Citera
2008-11-27, 20:46
Medlem
Professor Graeme MacQueen gick igenom alla dessa vittnesmål. Han var något kritisk mor Griffins sammanställning. Han bestämde sig för att räkna alla som talat om explosioner. Kriterierna var att man verkligen skulle säga explosioner eller beskriva att det var explosioner. Exempelvis "I heard 3 big boms" räknas inte.

Han fick det till att 118 av de 503 brandmännen talade om dessa explosioner. Hur många som beskrev smällar som ändå inte kunde räknas som explosioner eftersom de inte sa de orden, vet jag inte. Det var 10 som beskrev kollapsen enligt den officiella versionen.

Kom ihåg att dessa 118 explosionsvittnen är bara från brandmännen. Det finns ju massor med andra.

Här är ett till intressant vittnesmål av George Kozlowski:
We made it round the corner and that's when the shit hit the fan, right then and there. We heard that loud baboom. I just, it was like an earthquake or whatever, a giant, giant explosion.. Then this big gust came and I just went flying maybe 30-40 feet, tumbling. I got up, got on my hands and knees, because all of that white shit was all over me. I just kept crawling. My ears were like deaf you know.

Vilken version finns det nu flest vittnen till?
Citera
2008-11-27, 20:57
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Varför tog du upp det från första början om du inte ville diskutera det?
Det har jag redan förklarat om du tittar tidigare i tråden.

Citat:
Det är DU som påstår att det är omöjligt att ange rätt parametrar. Det är DU som säger att även om man med parametrarna inställda på ett visst sätt lyckas göra en simulering som skildrar det rasförlopp som faktiskt skedde så är de parametrarna felaktiga. Anledningen till att de hade flera olika parametrar är ju givetvis för att de inte var säkra på alla parametrar, och därför provade de olika kombinationer. Kaos går inte att simulera, men kaos är bara ett uttryck för brist på kunskap om de ingående parametrarna. Du tycker alltså att det är KONSTIGT att man provade olika temperaturer på bränderna för att se vad som bäst överensstämmer med verkligheten? Eller snarare, som jag antar att de gjorde, för vilka brandtemperaturer som deras modell håller.
Så de chansade alltså på tre olika inmatningar av parametrar och var så fantastiskt lyckosamma så det fick till det exakt rätt med MAX-parametrarna så huset rasade exakt på samma sätt som det gjorde?
Hur ska du ha det förresten?
Att få ett hus rasa ihop i en datorsimulering är väl ingen konst. Svårigheten är att det simulerar verkligheten?
Jag tycker det är uppenbart hur fel du har i hela ditt resonemang angående NISTs datorsimulering och kan inte förstå hur du väljer att återgå till ämnet när du redan sagt ovanstående och https://www.flashback.org/showpost.php?p=13883199&postcount=12036
Med en exakt simulering ska man exakt få fram VAR stålet först började att upphettas och raset började ske man ska ha betydligt mer exakthet i sina parametrar än en mini-, midi- och maxiinmatning av parametrar.
Du anklagar mig för att spekulera, men i datormodeller kan man även få ett hus att sväva i en dator inmatning.

Citat:
Och hur mycket har han förlorat på bortfallna hyresintäkter? Hur mycket måste han betala varje år för leasen utan att få in ett öre i intäkter?
Tror du han betalar någonting för ett leasingkontrakt utan att byggnaderna står klara?
Betalar man leasing för en bil medans den tillverkas?

Citat:
Har du ens någon indicier som pekar åt det hållet att tornen behövde rivas? Och snälla ta inte upp det söndertjatade asbest-spåret...
Tornen var hopplöst omoderna och det skulle bli en kostsam historia att modernisera dessa. Dessutom behövs ju ett symboliskt mål för ett terrorangrepp för att det skulle bli så spektaktulärt att man kunde få igenom den politik som har gått igenom.
Två flugor i en smäll så att säga.

Citat:
Har du ens några indicier eller ens en teori kring VARFÖR tornen skulle rivas? Jag har inget emot att diskutera hypoteser, men då vill jag gärna att de har någon form av grund.
Samma fråga igen?

Citat:
Ja fy skäms på Silverstein som hade andra investeringar än WTC. Fy skäms på Silverstein som försöker tjäna pengar. Han borde rimligtvis sitta på en stol och bara vänta på att han förlorar pengar. WTC7 äger Silverstein för övrigt.
Nej. Silverstein ÄGER inte WTC7. Han utvecklade byggnaden och innehar ett "ground lease"-kontrakt från Port Authority. Du gjorde just ett falskt påstående på någonting som egentligen inte har något större värde för resonemanget.
Du klyver hår!
Gör det någon skillnad? Om jag kör på någon med en bil med avsikt, tror du det spelar någon somhelst roll om bilen är leasad eller min egen?
Dålig liknelse säger du, visst... lika dålig som din coca cola-liknelse som du sedan ÖVERDREV genom att säga att din kompis spyr av pepsi.

Det är precis sånt här resonemang jag ville slippa, vilket flera andra här redan förstått, men du tvingar mig gång på gång in i diskussioner om struntsaker.
Jag behöver inte ett erkännande om de sakfel du uppgivit, eftersom jag vet din kompis inte spyr av pepsi, att Larry Silverstein leasar nya WTC 7 och att det är omöjligt att simulera ett husras på det sätt du beskriver genom NISTs modell eftersom de omöjligt kan migrera de verkliga fysiska parametrarna över till ett datorprogram.
Citat:
Ställ dig den här frågan: idag, den 27 november 2008, hur mycket har Silverstein _tjänat_ på att WTC 1 och 2 rasade?
Eftersom han bara leasade de två tornen har han TJÄNAT motsvarande 8 mdkr.
Han har dessutom en mycket bättre deal nu än innan och det tar inte lång tid innan detta ger mer avkastning än föregående deal.

Citat:
Ja, att någon gör husaffärer och investerar är ju ett bevis för massmord...
Löjligt resonemang åter igen. det är miljardbelopp i DOLLAR vi pratar om och dessutom en betydligt stramare politik.
Har jag ens presenterat detta som bevis? Lägg inte ord i min mun!
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-27 kl. 21:09.
Citera
2008-11-27, 21:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tror du han betalar någonting för ett leasingkontrakt utan att byggnaderna står klara?

Bara en snabb en.

Leasen han betalar är för det GAMLA kontraktet, inte det nya. Hans hyresgäster slutade liksom att betala hyra 911, men hans kontrakt förband honom att fortsätta betala leasen för tornen.
Citera
2008-11-27, 21:12
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Bara en snabb en.

Leasen han betalar är för det GAMLA kontraktet, inte det nya. Hans hyresgäster slutade liksom att betala hyra 911, men hans kontrakt förband honom att fortsätta betala leasen för tornen.
Verkligen? Det visste jag inte. Tog inte försäkringsbolaget hand om den förlusten?
Citera
2008-11-27, 21:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Verkligen? Det visste jag inte. Tog inte försäkringsbolaget hand om den förlusten?

Jag tror att han bara fick en kasse pengar av försäkringsbolaget.
Citera
2008-11-27, 21:33
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag tror att han bara fick en kasse pengar av försäkringsbolaget.
Han betalar hyra för marken med 10 miljoner USD/månad och dessutom är leasen på 102 miljoner USD årligen, så det är inte samma belopp som han betalar. Dessutom pågår rättegång att försäkringsbolaget ska betala dessa kostnader samt kostnader för att utveckla och bygga respektive nya byggnader han senare kommer att leasa.

Hade han inte trott han skulle tjäna pengar på detta hade han nog hoppat av detta kontrakt.

Han har dessutom fått hela 8 miljarder USD i skattelättnad.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-27 kl. 21:36.
Citera
2008-11-27, 21:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hade han inte trott han skulle tjäna pengar på detta hade han nog hoppat av detta kontrakt.

Givetvis. MEN! Och det här är viktigt, det är ett beslut taget på basis av hur det ser ut just nu, WTC 1, 2 & 7 (vet inte om han leasead fler trasiga hus) är ju borta. Det är med andra ord fullt möjligt att han hade tjänat betydligt mer på om 911 aldrig inträffat.
Senast redigerad av Pad 2008-11-27 kl. 21:57.
Citera
2008-11-27, 22:08
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det har jag redan förklarat om du tittar tidigare i tråden.

Det måste jag ha missat då.

Citat:
Så de chansade alltså på tre olika inmatningar av parametrar och var så fantastiskt lyckosamma så det fick till det exakt rätt med MAX-parametrarna så huset rasade exakt på samma sätt som det gjorde?

Har du en aning om hur man gör en datorsimulering? Först gör man en grov modell och sen finjusterar man den utifrån de fysiskt möjliga ramarna. I det här fallet var det en faktor (jag satt ganska länge och letade på NIST hemsida utan att hitta vad det var för faktor de maxade) som de behövde ansätta till det maximala för att modellen skulle överensstämma. Som sagt så har SLOB den länken, jag minns den inte. Det här hittade jag däremot:

"Using all the visual and physical evidence available, NIST conducted simulations of the fires in each of the towers from the time of airplane impact to the collapses. The computational model used to simulate the fires was the Fire Dynamics Simulator. This model had been validated in numerous experiments and fire recreations prior to the World Trade Center Investigation. Additional large-scale experiments conducted during the Investigation (NIST NCSTAR 1-5) provided further assurance of the validity of the model output. This output was in the form of maps of the air temperatures on each of the floors over the duration of the fires (shown in NIST NCSTAR 1-5F).

In a following set of computations using the Fire Structure Interface, the evolving temperatures of the concrete and steel structural components of the towers were calculated by exposing them to the mapped air temperatures (shown in NIST NCSTAR 1-5G).

Both sets of computations are based on the fundamental laws of combustion, heat transfer, and air flow. The methods have been documented extensively and have been successfully subjected to technical peer review and published in professional journals."

Källa. Du anser fortfarande att när man skapar en modell så går det inte att ange rätt parametrar?

Citat:
Hur ska du ha det förresten?
Att få ett hus rasa ihop i en datorsimulering är väl ingen konst. Svårigheten är att det simulerar verkligheten?

Jag förenklade det hela för att diskussionen skulle bli lättare. Uppenbarligen var det ett misstag från min sida.

Citat:
Jag tycker det är uppenbart hur fel du har i hela ditt resonemang angående NISTs datorsimulering och kan inte förstå hur du väljer att återgå till ämnet när du redan sagt ovanstående och https://www.flashback.org/showpost.php?p=13883199&postcount=12036
Med en exakt simulering ska man exakt få fram VAR stålet först började att upphettas och raset började ske man ska ha betydligt mer exakthet i sina parametrar än en mini-, midi- och maxiinmatning av parametrar.
Du anklagar mig för att spekulera, men i datormodeller kan man även få ett hus att sväva i en dator inmatning.

Vilken simulering är det egentligen vi pratar om? Jag skulle verkligen behöva SLOB:s länk nu... Om jag inte minns fel är det en simulering av brandförloppet det handlar om, inte en simulering av vilken stålbalk som uppnådde vilken temperatur. Med en exakt simulering ska man få fram ett förlopp som överensstämmer med det iakttagna förloppet.

Om det nu är helt galet att prova olika värden när man skapar en datormodell, hur borde man göra då? Bestämma sig för att en parameter är korrekt och köra stenhårt på det?

Citat:

Som Pad sa: han betalar för det gamla leasingkontraktet. Det upphörde inte att gälla bara för att tornen försvann.

Citat:
Tornen var hopplöst omoderna och det skulle bli en kostsam historia att modernisera dessa. Dessutom behövs ju ett symboliskt mål för ett terrorangrepp för att det skulle bli så spektaktulärt att man kunde få igenom den politik som har gått igenom.
Två flugor i en smäll så att säga.

På vilket sätt var tornen omoderna? Vad gjorde tornen omodernare än andra skyskrapor i närheten, empire state building till exempel? Gissar du eller har du någon grund i det du påstår?

Citat:
Nej. Silverstein ÄGER inte WTC7. Han utvecklade byggnaden och innehar ett "ground lease"-kontrakt från Port Authority. Du gjorde just ett falskt påstående på någonting som egentligen inte har något större värde för resonemanget.

I sådana fall minns jag fel. Källa på det?

Citat:
Du klyver hår!
Gör det någon skillnad? Om jag kör på någon med en bil med avsikt, tror du det spelar någon somhelst roll om bilen är leasad eller min egen?
Dålig liknelse säger du, visst... lika dålig som din coca cola-liknelse som du sedan ÖVERDREV genom att säga att din kompis spyr av pepsi.

Skillnaden är att man inte betalar någon leasingavgift om man äger en byggnad. Men jag erkänner att jag hade fel, ifall det är så att han bara leasar WTC 7 så har jag misstagit mig. Jag vill dock gärna se en källa så jag kan använda den som referens ifall saken kommer upp igen.

Jag vet inte vad du har för problem med liknelser, men något allvarligt problem är det uppenbarligen. Du vägrar tro på det faktum att jag har en vän som älskar coca cola men verkligen avskyr pepsi. Vad fan skulle jag tjäna på att ljuga om det? Hon kan garanterat känna skillnad på de där sorterna du rabblar upp. Jag kan det inte för jag gillar inte någon coca cola alls. Men det förändrar inte grundfrågeställningen, nämligen att du hävdar att man aldrig kan ange rätt parametrar. Även om man får fram en dryck som smakar exakt som coca cola och ser ut exakt som coca cola så har man fel parametrar eller du.

Citat:
Det är precis sånt här resonemang jag ville slippa, vilket flera andra här redan förstått, men du tvingar mig gång på gång in i diskussioner om struntsaker.
Jag behöver inte ett erkännande om de sakfel du uppgivit, eftersom jag vet din kompis inte spyr av pepsi,

Jag sa inte spyr, jag sa i det närmaste. Vilket innebär att hon kan känna stor smakskillnad på pepsi och cola. Och således är det skillnad på smaken i dem och således har man inte fått rätt parametrar om amn får fram pepsi när man försöker skapa coca cola.

Citat:
att Larry Silverstein leasar nya WTC 7 och att det är omöjligt att simulera ett husras på det sätt du beskriver genom NISTs modell eftersom de omöjligt kan migrera de verkliga fysiska parametrarna över till ett datorprogram.

Vilken datormodell är det vi pratar om? På NIST hemsida är den enda datormodell jag hittar en som beskriver brandförloppet. Jag ska leta vidare där nu.

Citat:
Eftersom han bara leasade de två tornen har han TJÄNAT motsvarande 8 mdkr.
Han har dessutom en mycket bättre deal nu än innan och det tar inte lång tid innan detta ger mer avkastning än föregående deal.

Minus de leasingpengar han betalar för hus som han inte kan bruka eftersom de är förstörda / håller på att byggas upp igen. Du tror inte att det också handlar om ganska mycket pengar?

Citat:
Löjligt resonemang åter igen. det är miljardbelopp i DOLLAR vi pratar om och dessutom en betydligt stramare politik.
Har jag ens presenterat detta som bevis? Lägg inte ord i min mun!

Varför tar du upp det då om du inte anser att det kan användas som bevis för Silversteins skuld i det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in