Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Det kan också bli lite tokigt om man använder sig av följande måttstock
Yay en lista. Jag älskar listor
Citat:
Hur krokigt fick du inte tänka för att komma fram till den?
Du anser att araber inte vet hur man kapar ett flygplan. Jag anser att de inte är sämre på det än någon annan. Då är jag rädd för araber säger du? Att anse att någon är kapabel till något innebär inte att man är rädd för dem.
Citat:
- Det orimliga blir rimligt för mig, bara det som sägs av någon i tillräckligt fin kostym med välbetalt jobb hos statsmakten.
Skulle du kunna vara gullig och visa mig ett inlägg där jag åberopar någons klädsel som skäl nog för att vi skall lita på honom/henne?
Citat:
- Jag tror att eld kan riva býggnader
Eeeehh.... ja det tror jag faktiskt. Jag är till och med
övertygad om att eld kan riva byggnader. Att du tror att eld inte kan riva byggnader, det är ju onekligen lite lustigt. Slå en signal till din lokala brandstyrka och fråga dem om du inte tror mig.
Citat:
- Jag behöver egentligen inte se några bevis för det jag tror på, då motsatsen av vad jag tror på är alldeles för läskig för mig. ( Jag hoppas vi aldrig får veta sanningen).
Ok det här har andra också dragit fram. De bevis du har är hur du tycker att saker och ting borde vara. IE: "Jag skulle minsann karatat ned kaparna med min matbricka."
Om jag då visar dig andra händelser där personer, trots att de är i dödsfara, blir helt handlingsförlamade. Det är ett bevis då jag kan visa på att sådant faktiskt sker.
Som jag skrev tidigare, med ditt resonemang kan man bevisa att judarna på tågen till förintelselägren var med i onspirationen om att utrota sig själva. De var hundratals fler och att de inte övermannade vakterna är ju ett tydligt bevis på att "de var med på det". Du får gärna kommentera om du anser att jag har fel i sak här.
Citat:
- Har det inte stått i DN eller liknande seriös publikation så har det aldrig hänt.
- Eller likande seriös publikation? Jag är inte helt med på vad du menar. Men jag kan säga som så att jag tror mer på vad som står i DN än i The Sun.
Citat:
- Det är jag och mina kompisar på internet som bestämmer vem som är trovärdig och vem som inte är det.
Allvarligt, jag begriper inte det påståendet. Trovärdighet bedömer väl var och en för sig själv?
Citat:
- Jag tycker om att låtsas som jag inte vet vad korruption är för någonting.
När har jag sagt något som ens är i närheten av att påstå detta? Men menar du att man kan muta gravitationen så skulle jag benhårt hålla fast vid att det är omöjligt.
Citat:
- Jag tror inte på att propaganda existerar i en västdemokrati
Helt fel igen. Jag är övertygad om att det gör det. Loose Change, Zeitgeist, Obama Deception för att nämna några.
Citat:
- Jag har en högskoleexamen, alltså är jag smart.
Nu har "smarthet" inte med det att göra.
Citat:
- Jag tror på att medlöperi är det bästa sättet att ta sig fram i livet.
Och det sade någon av oss närdå?
Citat:
- Jag anser att alla människor går emot etablisemanget är rättshaverister och tokstollar.
Fast du går inte emot etablissemanget. Du går emot fysikaliska regler och nonchalerar vetenskapligt resonemang. Det är inte en kamp, det är bara dumt.
Citat:
- Jag prenumerar fortfarande på populär vetenskap och Kalle Anka.
Forskning & Framsteg och Fantomen faktiskt. Sedan köper jag gärna vetenskapliga tidskrifter då och då. Men den lokala pressbyrån är pinsamt dålig på det utbudet. Och jag arbetar i min hemstad så jag behöver inte köpa något för att fördriva tiden på bussen längre.
Citat:
- Jag tror på slumpen och tillfälligheter, att försöka att se samband och dra paralleller är konspirationsteori, detta är dock inte en brist i mitt intellekt utan hur världen ser ut.
Om du vill förneka slump och tillfälligheter varsågod. Gå och prata med de i pokerforumet om att det här med statistik och slump bara är påhitt. De är nog jätteintresserade av hur du kom fram till det.
Läs sedan gärna lite om hur vår hjärna alltid letar efter mönster i händelser. Det är rätt spännande faktiskt.
Citat:
- Folk som känner mig skulle nog kalla mig en besserwisser.
Bingo!
Citat:
- Jag brukar "djupanalysera" trutherrörelsen och komma fram till följande; antisemitism, irrationellt bushhat och kändisskap är de drivande krafterna.
Nej jag tycker inte jag analyserar så mycket som jag mest har kul åt er.
Citat:
- Det bästa jag vet är att få kalla någon foliehatt för att det ger mig ett värde jag annars saknar.
Mitt värde är på samma nivå oavsett vad jag kallar er, faktiskt.
Om vi nu jämför din lista med MIN lista så skiljer de sig åt.
Jag tog fram saker som faktiskt påståtts av diverse olika foliehattar genom åren. Du hittade på en massa saker som, vad jag kan dra mig till minnes, aldrig har sagts eller påståtts. Att du inte kunde förlöjliga något av de fakta vi visat dig säger ju faktiskt en hel del om hur tomt det är på er bevisfront.