2009-04-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Förutom bilderna när de kliver på planet då? Och det är ju ändå oändligt mycket mer bevis än vad ni foliehattar har för er teori (vilken den nu än månde vara).

Vilka de? Och vad menar du med kliver på planet?

Sedan är det väl knappast något bevis mot att ha kapat ett plan, att finnas med på en bild?

Kul grej är ju att Attah verkar vara den enda som glömmer väskor, testamenten, m.m OCH den enda som blir fångad på bild.

Du erkänner alltså att det inte finns några som helst bevis, men ändå litar du lika blint på den officiella versionen.

Du är ett sant får som kan vallas vart som helst. Inser du inte hur idiotiskt det här är? Tragiskt.
Citera
2009-04-21, 08:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Det är allmänt känt att det är en av världens mest övervakade byggnader. Det behöver inte redovisas.

Jag kan hålla med dig att Pentagon är ett av dom mest övervakade byggnaderna i världen. Är det exteriör eller interiör bevakning?
Kommer att spela alll världens roll då du vill se fler videofilmer från kraschen.
Du tog upp det svara nu på frågan!

Citat:
Som jag sa, du får foliehatta dig så mkt du vill och tro bland annat att det bara blir lite småvraksdelar, ca 5% av en jumbojet, kvar efter en som enligt o s krashar ner i marken om det gör dig lycklig. Foliehatta dig vidare du.
Du missar förövrigt poängen än en gång trots att jag påpekat den till dig redan.

Jag kan garantera dig att dom hittat 0.000000000000% av ett jumbojet där.
Att du inte ens bemödat dig att tagit reda på flygplanstypen, visar bara ditt usla engagemang för frågan. Du är okunnig och en sann foliehatt.
Bortser från FAKTA och vetenskap.

Definition på Foliehatt.
Foliehatten har kommit att bli en symbol, särskilt i bloggosfären, för pseudovetenskap och konspirationsteorier.
En foliehatt kan även vara en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på diverse konspirationsteorier. Ingen eller bristande källkritik är ett utmärkande drag.

Grattis du är klart kvalificerad.

Citat:
Jag tror inte man behöver läsa igenom hela rapporten för att veta att en förklaring som ges i kortfattad form inte håller. Det är presis samma som sak där man inte behöver veta exakt hur en enorm meteorit som träffar jorden skulle utplåna livet på jorden för att förstå att den skulle förinta allt liv oavsett om du vet dom små detaljerna i scenariot eller ej. Du ser väldigt svart eller vitt på saker när du resonerar så här.

Jag "svart o vitt", lilla gubben, det tar jag lätt på från en som inte ens har ryggrad nog att redovisa hur Pentagon är bevakat, du slätar över FAKTA utan att leta SJÄLV utan förlitar dig på youtube videor.

Men du skal lfå en ärlig chans av mig.

Välj ett enda stycke i NIST rapporten som DU tycker är felaktig. Det räcker ju att ögna igenom vissa delar enligt dig för att fatta vad som är fel.

Så upp till bevis nu din foliehatt.
Citera
2009-04-21, 08:31
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Detta har man ju även funnit stöd för då man hittat rester av sprängämnen i dammet som raset av byggnaderna lämnade. Hur värderar du själv en sådana uppgifter? Jag finner det själv som en rimligare förklaring och det är än så länge inte motbevisat på något sätt.

Lögn, man har hittat en del av samma ämnen som ingår i tex thermite.
Aluminium och järn. Att några foliehattar nu skulle dra slutsatsen att detta påvisar förekomsten av sprängmedel visar bara på frustrationen dom har.
Aluminium bestod HELA fasaden från WTC 1 och 2 av, järn fanns i centralpelarna i WTC 1 o 2. Så hur viktig tycker du dessa "bevis" är?
Hur skulle dom hålla i en brottsutredning?

Detta är lika jävla dumt som att påstå att det finns bevis för att Estonia sjönk pga isglass. För det är bevisat att dom har hittat vatten runt vraket.

Citat:
Jag är ledsen att behöver upplysa dig om att denna världen styrs av kriminella som inte skyr några medel för att uppnå sina mål. Men jag lovar dig desto snabbare du sväljer det svårsvalda pillret desto bättre. Att vandra i blindo gör ingen människa gott.

Riktigt kul att du väljer att använda ordet "blindo", är du själv ironisk?
Har kan du se fel i NIST rapporten UTAN att ha läst den?
Dum må du vara men humorn har du i alla fall kvar.
Citera
2009-04-21, 09:25
Medlem
SLOBs avatar
Diskutera ämnet, inte varandra

Och sluta med OT-onliners.

Tråd städas.

/mod
Citera
2009-04-21, 15:23
Medlem
Azzabrazzas avatar
[
Citat:
QUOTE=ElGiganten]Lögn, man har hittat en del av samma ämnen som ingår i tex thermite.
Aluminium och järn. Att några foliehattar nu skulle dra slutsatsen att detta påvisar förekomsten av sprängmedel visar bara på frustrationen dom har.
Aluminium bestod HELA fasaden från WTC 1 och 2 av, järn fanns i centralpelarna i WTC 1 o 2. Så hur viktig tycker du dessa "bevis" är?
Hur skulle dom hålla i en brottsutredning?

Detta är lika jävla dumt som att påstå att det finns bevis för att Estonia sjönk pga isglass. För det är bevisat att dom har hittat vatten runt vraket.

Nu tycker jag vi tar och lugnar ner oss lite kära du och tar ett ljupt andetag så ska fabror Azzabrazza hjälpa dig lite. Det senaste man hävdar är att man hittat små chips av oadapterad nanothermite och debunkerbudet på detta, om jag har förstått det hela rätt, är att det kan handla om färg eller rost. Kom åtminstone med rätt lögner och bortförklaringar om du nu nödvändigtvis måste göra dom.
Detta är hursomhelst inte motbevisat ännu. Det har dock ställts en del frågor kring rapporten på det högst tvivelaktiga JREF forumet som man inte kan ta, även om jag vet att många här i sin enfald skulle hävda motsatsen, som en speciellt tillförlitlig källa. Tycker du kan ta och lugna dig lite innan du dra slutsatser du inte har några som helst belägg för. Visar enbart på ditt dåliga omdöme och att du låter dina debunkerfantasier komma före vetenskapen.
Citera
2009-04-21, 16:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Med det vill du säga vad...?
Planet, som lars anmärkte, var ju mindre vilket gör en jämförelse lite missledande i det exemplet du ger. Dessutom ser man fortfarande väldigt lite delar på bilderna från ett så stort plan.

Ett mindre plan i lägre hastighet än Flight 93 har därför mindre kinetisk energi. Visa mig gärna en krasch där ett lika stort plan i samma hastighet och kraschvinkel störtat.
Citera
2009-04-21, 18:52
Medlem
KimNeilJungs avatar
En sak funderar jag på. Truthers påstår att Muhammed Atta & Co minsann inte kunde flyga ett plan. Men de påstår samtidigt att kaparna aldrig funnits och bara är påhittade.

NWO har alltså planterat ett antal personer i flygskolor för att sedan aldrig använda dem, ja förutom att de gick förbi kameror på flygplatserna, utan istället använda fjärrstyrda flygplan.
Eller inga flygplan alls om man är lagd åt det hållet,.
Alternativt ljuger deras lärare som säger att de visst utbildat dem.

Så i truthersvärlden finns kaparna, deras lärare sade att de inte kunde flyga, samtidigt som de inte gör det, inga vrakrester i Shanksville och pentagon.
Shrödingers katt någon?

Jag får bara huvudvärk när jag försöker acceptera den hejdlöst komplicerade konspiration som ligger bakom bara den här lilla delen av alltihop, om resonemanget skulle vara sant vill säga.
Citera
2009-04-21, 18:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Om det nu finns i ditt intresse exponera mig som en lögnare så borde ju det för dig inte vara något större problem att visa på detta, men eftersom både du jag vet att det du insinuerar är löjligt, tycker jag du för din egen skull ska lägga ner.
Visst, visa mig de oberoende analyserna du hävdar finns så erkänner jag att jag har fel omedelbums.
Citat:
Vill man läsa kritiska analyser NISTrapporten är det som sagt bara att googla. Du kan ju försöka bevisa motsatsen.
Du menar att jag skall googla för att bevisa att de inte finns?
Dina byxor brinner.

Citat:
Skit i ett då.
Japp, jag tänkte göra det. Men jag väntar med spänning på att ni skall bevisa att thermite kan målas på i ett milimmeter tunt lager för att sedan smälta stålbalkar samtidigt som det också klarar av att explodera.
Citera
2009-04-21, 19:47
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag kan hålla med dig att Pentagon är ett av dom mest övervakade byggnaderna i världen.
Bra. Då var den frågan överstökad. Naturligtvis finns det rikligt med bevakning utanför och inuti.

Citat:
Jag kan garantera dig att dom hittat 0.000000000000% av ett jumbojet där.
Att du inte ens bemödat dig att tagit reda på flygplanstypen, visar bara ditt usla engagemang för frågan. Du är okunnig och en sann foliehatt.
Bortser från FAKTA och vetenskap.
Du fattade tydligen inte att jag överdrev lite, herr folie hatt

Citat:
"svart o vitt"
Jag sa inte svart och vitt. Jag sa svart eller vitt. Alltså hur du resonerade.

Citat:
Men du skal lfå en ärlig chans av mig.

Välj ett enda stycke i NIST rapporten som DU tycker är felaktig. Det räcker ju att ögna igenom vissa delar enligt dig för att fatta vad som är fel.

Så upp till bevis nu din foliehatt.
Kära Herr Folie Hatt.
Jag har redan tagit upp ett flertal punkter från o s som uppenbarligen inte håller. Fartyget läcker som ett såll. Titta om titta rätt.
Citera
2009-04-21, 20:52
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
En sak funderar jag på. Truthers påstår att Muhammed Atta & Co minsann inte kunde flyga ett plan. Men de påstår samtidigt att kaparna aldrig funnits och bara är påhittade.

Personerna har givetvis funnits, inte "kaparna".

Citat:
NWO har alltså planterat ett antal personer i flygskolor för att sedan aldrig använda dem, ja förutom att de gick förbi kameror på flygplatserna, utan istället använda fjärrstyrda flygplan.
Eller inga flygplan alls om man är lagd åt det hållet,.
Alternativt ljuger deras lärare som säger att de visst utbildat dem.

Det var väl en som bekräftat gick förbi en kamera?
Har inte tanken slagit dig att man måste ha syndabockar? Såklart att de måste ha någon liten flygutbildning, annars blir det väl lite väl genomskinligt?

Citat:
Så i truthersvärlden finns kaparna, deras lärare sade att de inte kunde flyga, samtidigt som de inte gör det, inga vrakrester i Shanksville och pentagon.
Shrödingers katt någon?
"Kaparna" finns inte. Vad är det med följande påståenden som inte går
ihop?:
*De kunde inte flyga (eller flög dåligt)
*De flög inte

Citat:
Jag får bara huvudvärk när jag försöker acceptera den hejdlöst komplicerade konspiration som ligger bakom bara den här lilla delen av alltihop, om resonemanget skulle vara sant vill säga.

Men du får ingen huvudvärk av att det inte finns ett enda bevis mot de påstådda 19 kaparna? Eller Bin Laden heller för den delen
Citera
2009-04-21, 21:34
Medlem
KimNeilJungs avatar
[quote=Lienno]
Citat:

Personerna har givetvis funnits, inte "kaparna".
Ok, så vi har nitton personer som funnits men som inte var kaparna utan bara utpekades som kapare.
Turligt nog har fyra av dem genomgått pilotutbildning och råkar befinna sig på de fyra planen. Ja förutom på flight 93 och Flight 77 som inte fanns.(Och även flight 175 och 177 om man är en äkta no-planer).

Det icke-existerande flight 93 beordrades dock att skjutas ned trots att det förekom en stand-down. För att dölja att en stridspilot bröt mot en hemlig order flyttade man vrakdelarna från Flight 93s ursprungliga nedslagsplats till Shanksville för att det skulle se ut som den flygkrasch man ville ha.

Alternativt är det planerat att en stridspilot i ett jaktplan fick order om att skjuta ned planet som inte fanns och därför hade man förberett för att på någon timme fejka en rejäl krasch.
Vrakdelarna efter det icke-existerande nedskjutna planet skulle avslöjat att det inte existerade. Därför planterar man ut vrakdelar som är identisk lika med planet som inte fanns. Och som skjöts ned. Fast det inte fanns.

Med vissa förändringar har vi samma vattentäta plan för flight 77.

Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Det var väl en som bekräftat gick förbi en kamera?
Japp, där kan jag inte säga emot dig just nu. Jag hittar också bara en länk. Jag blandar nog ihop det med vissa kaparnas egna videos där de erkänner att de utför dåden. My bad.
Citat:
Har inte tanken slagit dig att man måste ha syndabockar? Såklart att de måste ha någon liten flygutbildning, annars blir det väl lite väl genomskinligt?
Varför då inte se till att du har fyra personer som har nödvändiga kunskaper för att flyga planen och krascha dem i respektive mål och sedan låta dem göra det?

Citat:
"Kaparna" finns inte. Vad är det med följande påståenden som inte går
ihop?:
*De kunde inte flyga (eller flög dåligt)
*De flög inte
För att du inte har några styrkta alternativ hur det annars gått till. Vad tror du om den?

Citat:
Men du får ingen huvudvärk av att det inte finns ett enda bevis mot de påstådda 19 kaparna? Eller Bin Laden heller för den delen
Du menar förutom de erkännanden som gjorts, DNA, passagerarlistor, pengatransaktioner? Nej inga problem alls. Men jag har enormt svårt att ta till mig den ignorans av kända fakta som krävs för att förstå frågan du just ställde.
Citera
2009-04-22, 16:07
Medlem
Citat:
Jo men svaren håller inte enligt min mening. Precis som så många andra "förklaringar" enligt den officiella storyn.

Så när du säger att svaren inte håller så menar du att de vrakdelar som hittats inte är vrakdelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in