Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Vad duktig du är. Du kan ju föra den förutsägabara argumentation som du letade efter alldeles på egen hand. Om du tröttnar på det kan du ju ta slänga fram lite bevis som stärker att Al-qaeda och UBL står bakom 9/11. Också kan du, utan att hänvisa till auktoritet, gärna få redogöra för mig som inte begriper varför du finner den officiella utredningen tillförlitlig och heltäckande kring allt man behöver veta om 9/11.
Alltså jag kräver extremt lite av er, ser du inte det?
Vi gör så här då, jag ansluter mig till er sida för en stund.
Min hypotes är att en kryssningsmissil träffade Pentagon snarare än ett flygplan.
Det som talar för detta är:
- Det förefaller som att det finns ett enda ingångshål i byggnaden. Det ser ut att vara ganska begränsat i omfattning. Som bevis för detta anför jag följande foto:
http://www.defenselink.mil/dodcmsshare/newsphoto/2001-09/010914-F-8006R-002.jpg
Som jämförelse kan vi titta på skadorna som uppstod när flygplanen träffade WTC. Där ser vi inte alls samma jämna runda hål. Det är iof rimligt att anta att skillnaden i byggmaterial och teknik kan användas för att försöka förklara den här diskrepansen i hur stor skillnad det är vid träffpunkterna.
Men, om vi tittar på bilden jag länkat till ovan och jämför med t.ex:
http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/damage/docs/woman_wtc.jpg
så kan vi ändå se att något inte stämmer.
Ta den här bilden som exempel:
http://www.2dayblog.com/images/2007/november/f4_phantom.jpg
Här har vi en F4 Phantom som skjuts rakt in i en betongvägg. Enligt vad jag har hört så var pentagonväggen gjord av armerad betong.
Är det inte rimligt att anta att ett F4-plan som skjuts rakt in i en betongvägg under kontrollerade förhållanden bryter igenom betongen och skapar ett hål på samma sätt som det påstådda flygplanet gjorde när det träffade Pentagon?
Här har vi två olika fall:
1. Ett vinglande passagerarflygplan som under ganska osannolika omständigheter lyckas träffa en armerad betongvägg på Pentagon och skapar ett runt hål.
2. En raket-accelererad F4, riktad och klar som under kontrollerade testförhållanden inte klarar av att tränga igenom en betongvägg som knappast var mer armerad än den förstärkta Pentagonväggen?
Så hur kommer det sig att fall "1" skapar ett hål i en armerad vägg medan fall "2" förångas?
Om det nu var en kryssningsmissil borde den ha avfyrats inom radien X. Vi kan därför anta att det måste funnits Y antal personer som sett missilen passera över deras huvuden på sin väg mot målet. Vi kan även utgå från att det finns Z antal personer inom militären som var med vid avfyrningen. Om det nu var 20 personer som kände till det här, varför har inte någon trätt fram och vittnat? Har de blivit dödade för att dölja spåren? Isåfall bör det finnas ett spår att följa där. Tjugo personer inom militären som dör utan anledningen bör väcka misstänksamhet. Om inte annat bör det finnas anhöriga som hört talas om det här innan de som var med och avfyrade missilen dödades för att dölja amerikanska statens iblandning.
Om nu "de" lyckats döda eller/och muta alla inblandade i avfyrningen så bör det finnas folk som var med och dödade och/eller mutade de som var med om detta. Var kan dessa individer tänkas finnas? Någon av dessa bör väl ändå ha nämnt detta för någon närstående?
Varför saknas den här typen av resonemang så fullständigt? Det går ju att resonera kring vad som hände?