Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Du har helt rätt, varför spara på bevis när man kan göra en tecknadfilm (wtc7) istället?
Och se där kom den igen. Skall vi ta en liten ja/nej-fråga nu då... Var animeringen av deras kollapssimulering deras utredning eller var den lite matigare än så?
Och följdfrågan, är det ärligt eller oärligt att försöka presentera hela deras rapport som en tecknad film?
Två ja/nej-frågor som du gärna får svara på. Dessutom är inte dina två alternativ avhängiga av varandra, att bedöma vilka balkar man är intresserade av att undersöka närmare har inget att göra med om man skall publicera en animering av en kollapssimulering.
Citat:
Är du seriös eller?
jodå, men jag undrar lite hur det står till hos dig... Du svarar selektivt, hoppar över rakt ställda frågor, postar enormt mycket länkar istället för att visa att du kan argumentera. Allt det där är ju rätt så vanligt hos "sannings"rörelsen, men seriöst tycker jag inte att det är.
Citat:
Jag sitter här med hög feber och är väldigt snurrig, men kan iaf se att det inte har gått rätt till med utredningen. 250st delar tycker du är nog eller?
Det är ointressant vad jag tycker är nog, eftersom jag inte är expert på kollapsutredningar. Det tror jag inte heller att du är. Skillnaden mellan dig och mig är att jag låter de som kan sin sak utföra sina jobb. Du tycker att de gör fel, utan att ha på fötterna VAD som skulle vara fel eller av vilken orsak.
Men kom igen, hur många delar borde de undersökt? Vad är din kompetens för att ifrågasätta deras urval? Jag vill att du svarar med egna ord, för det var du som kom med påståendet, att rapa upp foliehattsteorier från youtube klarar vem som helst.
Nu kan man invända att jag använder appeal to authority som argument, och det stämmer ju delvis. MEN, och det här har jag varit tydlig med även innan, vi använder regelmässigt detta varje dag, det skulle inte gå att leva annars. Varje gång jag kör över en bro med min bil så litar jag ju faktiskt på att de som ritat och de som byggt bron har koll och att den är korrekt dimensionerad. När jag trycker på en knapp i hissen så litar jag på att jag inte får en elstöt på grund av inkompetenta elektriker. På samma sätt litar jag på att NIST kan göra ett urval av rasmassorna de kan arbeta med, det är väl inom deras profession och de har bevisligen gjort bra jobb både innan och i just det här fallet.
Citat:
Så varför gjorde man bara en datasimulering på wtc7 då? Hade det inte vart bättre att visa upp fysisk bevisning?
Det får du fråga NIST om. Istället för att bara komma med vaga antydningar så vore det konstruktivt om du la fram raka påståenden och följde upp dem med verifierbara bevis. Alltså sådana som inte skulle bli utskrattade om man tog dem till en domstol.
Citat:
Du skriver bra, men det ju som sagt bara bullshit, dom enda som kan styrka ditt bullshit är dom som ertappas med den ena lögnen efter den andra.
Det här var nog det taffligaste försök till att vifta bort någons argument jag sett i år. Du får väl tala om vad som skulle vara bullshit, vi kan ju gå tillbaka och gå igenom våra meningsutbyten och se vem som blivit slagen på fingrarna flest gånger?
Som sagt, jag anstränger mig för att svara på allt det du skriver, du "glömmer" ganska mycket. Och "dom som ertappas med den ena lögnen efter den andra", vilka syftar du på där?
Citat:
Lite kort om va NIST gjorde för fel:
http://www.youtube.com/watch?v=Rov_A5bSsug
http://www.youtube.com/watch?v=Rov_A5bSsug
Fast det där är ju jättetramsigt, av tre skäl:
1. NFPA 921 används för att ta reda på hur bränder eller explosioner uppstått. Tror du att det var någon frågeställning här? Det är ganska uppenbart för alla med minst en halv hjärna hur bränderna uppstod, därför faller ganska mycket av syftet med en sådan guide.
2. Det är inget regelverk, det är en guide. Eric Lawyer far med osanning när han säger att NIST inte följt reglerna för NFPA har ingen som helst juridisk bäring.
3. NFPA har själva kommenterat det arbete som NIST utfört. Är det inte märkligt att de verkar vara nöjda med hur NIST skött utredningen?
Tja, oväntat att Jones har synpunkter... Men helt ärligt, vad är det här mer än ett par individer som har åsikter? Det är ingen av dem som med ett enda ord berör VAD som skulle kunna göras bättre om mer material fanns kvar. Jag menar, du har också uttryckt bestörtning över att man inte tittade på allt, men så här långt har du inte heller talat om vilken kompetens du besitter för att lära NIST hur de skall sköta sitt uppdrag.
Citat:
New York authorities' decision to ship the twin towers' scrap to recyclers has raised the anger of victims' families and some engineers who believe the massive girders should be further examined to help determine how the towers collapsed.
Tja, anhöriga pratar givetvis med hjärtat, men på vilket sätt är det relevant här? Och "some engineers", vilka är det? Ingenjör är ett väldigt omfattande ord, foliehattar hittar man i alla branscher (även om lågutbildade verkar klart överrepresenterade enligt min erfarenhet). Var finns de konkreta argumenten med belägg för att saker kunde gjorts bättre? Att bara stå och ha åsikter kan många göra, men det intressanta är ju vad som finns bakom.
Citat:
But New York Mayor Mike Bloomberg insisted there are better ways to study the tragedy of September 11. "If you want to take a look at the construction methods and the design, that's in this day and age what computers do," said Bloomberg, a former engineering major.
"Just looking at a piece of metal generally doesn't tell you anything."
"Just looking at a piece of metal generally doesn't tell you anything."
Politikersnack, absolut. Självklart är det intressant att titta på bitarna (om det är RÄTT bitar), men samtidigt har han ju rätt i att simuleringar och komplexa uträkningar av datorer tar allt större plats i sådana här utredningar.