2007-07-06, 00:27
Avslutad
ATT: Heiwa:

Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Jag skulle gärna se att du presterar en lista över de som anses vara de som behövde veta.

Om så bara för att var gång jag själv försöker mig på en dylik lista blir den så erbarmligt lång...
Citera
2007-07-06, 00:35
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har som sagt bekanta som på plats såg andra planet träffa. Jag kan inte för mitt liv begripa varför de, som är helt vanliga arbetande småbarnsföräldrar, har för anledning att ljuga om saken. Vilka fördelar åtnjuter de av konspirationen?

You want truth? You cant handle the truth!, min kära Sten.
  • Småbarnsföräldrar.
    Det är väl självklart att dom behöver lite extra klirr i kassan.
  • Skelar dom?
Citera
2007-07-06, 00:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
  • Skelar dom?
Nej, de gör inte det, det är det som är konstigt. Annars hade man ju kunnat förstå.
Citera
2007-07-06, 01:06
Medlem
sten.bs avatar
Jag måste förtydliga mig med att jag endast prövar teorin om inget plan och är långt ifrån övertygad speciellt med tanke på att det finns krafter som vill misskreditera truth-rörelsen genom att sprida desinformation i dess namn. Det finns fler exempel på detta så alla teorier måste synas noga och i detta fallet avvaktar jag och har lagt ut frågan i internationella forum om nå'n har bilder på inflygande plan mot WTC2. Många kameror måste varit riktade mot branden i 1:an.
Återkommer om jag får nå'n respons vare sig det är bilder med plan eller utan.
Citera
2007-07-06, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilka?

Vilka?

/S

Missilen visas pà flera media/amatörvideos som analyseras av Socialworker vars länk finns i länksamlingen.

CD expert - http://www.youtube.com/watch?v=EkZMQAC95kI t.ex.
Citera
2007-07-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Sà självklart att alla vrakdelar efter tornraset kunde fraktas bort utan närmare undersökning.

Men snälla Heiwa.
Varför, jag upprepar varför fortsätter du med denna desinformation?
Rasmassorna efter tornen undersöktes i god ordning, på ett strukturerat och väl dokumenterat sätt.
Detta finns beskrivet t.ex i http://www.implosionworld.com/Article-WTC%20STUDY%208-06%20w%20clarif%20as%20of%209-8-06%20.pdf (en länk som sedan länge ligger i länktråden)
Det är inte någon jobbig en-timmas-video utan ett kort och välskrivet dokument i pdf-format. I detta fall rekommenderar jag "Assertion #6".
Läs detta, och kom sedan tillbaka och fortsätt diskussionen om hanteringen av rasmassorna!

Även resten av dokumentet rekommederar jag dig givetvis till läsning och eftertanke.

Gör om, gör rätt!

/T
Citera
2007-07-06, 07:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Missilen visas pà flera media/amatörvideos som analyseras av Socialworker vars länk finns i länksamlingen.

Förstår jag dig rätt nu: Du påstår att flera vittnen säger att de såg en missil, men i själva verket är det bara "Socialworker" som påstår att han sett det på video?

Citat:

Det var alltså inte CD-experter som du påstod, utan det var en enda, Danny Jowenko? Han säger ju dessutom precis tvärtemot!

Och du har alltså inte ens tittat på din egen video? Vad säger Jowenko? Han talar emot att WTC1 och 2 sprängdes:

Citat:
Ursprungligen postat av Jowenkovideon
If it had been done with explosives , it would have collapsed from below
(1:36 in)
Det där är från din egen källa!

Jag skriver det tydligt, så att ingen missar: Som svar på frågan "Vilka CD-experter stödjer tesen att tornen sprängdes", så postar du en video som i fem minuter förklarar att det inte var CD.

Bra jobbat.

/S
Citera
2007-07-06, 08:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Haveriuterdare?

Hmmmm

Funderat på att lära dig att stava innan du kritiserar en stackars "haveriuterdare", som dessutom fått sin titel förvrängd till nästan oigenkänlighet?

Förlåt att jag la mig på din nivå.. skall bättra mig....

Citat:
Planet var ju mitt i tornet och delar av det smälte med stor sannorlikhet, det rann ju smält aluminium från planet ser man på en del klipp. Sen måste själva explosionen förstört en hel del av planen eftersom den var ganska kraftig.

Så innan du klagar ner på andra så kanske du skall försöka hålla en nivå som du själv klarar av???? Patetiska människa.....

Eller följa detta kanske.....

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7581377&postcount=4308
Citera
2007-07-06, 08:35
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varför är du sà otrevlig? Varför skulle jag ljuga om vad du skriver. Du fàr väl ljuga själv i dina skriverier. Precis som NIST ljuger i sina skriverier. Mitt insats är bara att förklara hur olika personer ljuger. Och det kanske känns smärtsamt för vederbörande.

Skulle aldrig ta mig ner till din usla nivå. Jag tänker själv och skriver själv.

Citat:
Tillbaka till ämnet - ett skadat torn som inte fallit ihop. NIST anger att 80+% av bärkraften àterstàr. Ett torn som plötsligt faller ihop pà 10 sekunder. Vad orsakade/initierade fallet. Nàgot màste ha orsakat det? The proximate cause! The proximate cause var inte planet eller missilen eller explosionen som orsakade de första skadorna. Efteràt stod ju tornet kvar. Det brann litet inne i tornet för det rökte. Ingen rök utan eld, säger man, men det brann inte kring, t.ex. sidopelarna.

Generaliseringar och lögner.. Du gör ingen besviken.

Du har inte kunnat tänkt tanken att alla händelser har ett samband?

Kraschen, branden, skadorna, raset etc???

Citat:
NIST anger att elden orsakade hetta sà att nàgot gick sönder vilket orsakade fallet/totalkollapsen. Men vadà? NIST föreslàr att hettan minskade bärkraften i nàgra inre bärande pelare som kollapsade ... och det orsakade fallet/totalkollapsen pà 10 sekunder.

Och du glömmer infästningarna på varje våningsplan IGEN.

Citat:
Inte övertygande. De yttre väggpelarna kunde visst hàlla tornet uppe med deformerade innerpelare. Lätt att visa.

Fel.. Det är lätt att skriva, men du har inte visat det än!!! Gör det då!

Citat:
Ett innertak av betong och balkar = golvet i övervàningen skulle plötsligt ha fallit ner och orsakat fallet, tror du. Men ett innertak faller inte ner pga hetta. Golvet var ju infäst i 400+ fästpunkter runt om väggarna/ytterpelarna och vid innerpelarna. Etc., etc.

Fel igen, du beskriver golvets uppbyggnad, INTE infästningarna. Lär dig skillnaden.

http://home.comcast.net/~skydrifter/xvrj.jpg

Citat:
Det finns inga strukturella delar i det skadade vàningsplanen som plötsligt kan kollapsa och utlösa kinetisk energi som fàr tornen att kollapsa.
NIST:s pannkaks/rörelseenergiteori hàller inte av det enkla skälet att för rörelseenergi skall uppstà, màste den struktur som bär upp den potentiella energin plötsligt kollapsa ... och det gör den inte, pga litet hetta.

Ganska elementärt. Vilken idiot som helst borde förstà det efter mina enkla förklaringar. Men det finns ju jubelidioter förstàs och för dom förklarar jag gärna tvà gànger. Eller tio.

Visa mig var det står i NIST rapporterna att dom stödjer sig på en pankaksteori?

Jag vet redan svaret, men du skall få chansen att visa oss om du äger en ryggrad överhuvudtaget.
Citera
2007-07-06, 08:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Är denna video en som du tror STÖDJER din fantasi eller motsäger den din FANTASI?
Citera
2007-07-06, 09:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag känner ett par människor i NY som såg bränderna på avstånd och dom tror som alla andra att det var flygplan som orsakat bränderna och skulle nog nästan kunnat vittna om att så var fallet även om dom i det här fallet inte kunnat se några plan.
Det vet väl alla att det var flygplan. Det har väl alla sett.

Det är värt en psykologisk studie i hur massmedia har makt över våra sinnen.
Tack för att du återigen gav upp diskussionen om vad resultatet av en oberoende rättegång/kommission skulle göra för truthersrörelsen. Du bevisar bara att ni inte vill veta av någon sanning. Ni vill bara ha bekräftelser på att ni har rätt. Allt annat som inte stödjer era påhitt är manipulerad propaganda.
Edit: För att svara på min egen fråga. Om en utredning/kommission/rättegång kom fram till att det förekom en konspiration där valfri ingrediens som mininukes, missiler, Thermite mfl, bevisas. Då skulle jag få skämmas rätt rejält och jag skulle starkt fundera på seppukku med en träslev.
Vad skulle du göra om den här fiktiva utredningen visar att du har fel?

Du drog upp den här länken:
http://www.rense.com/general76/wtc.htm. I det här inlägget:
http://flashback.info/showpost.php?p=7432878&postcount=151
Citerat från den sidan som skrevs 070615:
7.5 gms of WTC dust has been submitted to a Certified Laboratory for this specific ananlysis. The pending results are about half way through preparation and will be available in about 1 to 2 weeks. The single sample was extremely minimal for adequate sampling of the massive damage left in turning 3 buildings into steel and particles, but may be enough to give irrefutable support for the origination of Tritium Levels present in the WTC buildings and prove beyond any doubt there was a nuclear reaction in the WTC buildings. Dr. Deagle should have the results by this Friday. .
Tre veckor sedan nu.Det är väldigt tyst. Hittade de något av intresse eller var det bara en spekulation från någon förvirrad truther?
Citera
2007-07-06, 09:28
Medlem
portnoys avatar
Det glädjer mig att Heiwa numer kan läsa iaf mina inlägg, även i denna tråd... Trevligt...

Men varför denna länk? http://www.youtube.com/watch?v=EkZMQAC95kI

Den talar ju inte för vad du hävdar!

Xcore: var det du som klankade på folk angående STAVNING???

Citat:
Jag hittade en sida med bilder på delar av plenen.

http://911review.org/brad.com/wtc_plane_debris.html

Kan du vara snäll och förklara; Vad I HELVETE är PLENEN för nåt????????

Snälla! jag fattar inte vad du menar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in