Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Så då blev han inte kung när Satan blev nerslungad? Vad var det då som hände i himlen?
jag tror ju att Satan blev nerslungad långt innan Kristi himmelsfärd, med tanke på att Kristus själv sade att han hade sett Satan slungas ner från himlen som en blixt. Lukas 10:18
Jag kan berätta vad jag tror hände i Himlen. Psaltaren 24: 7-9
Höj, ni portar, era huvuden, höj er, ni eviga dörrar, för att ärans konung må dra dit in. Vem är då ärans konung? Det är Herren, stark och väldig, Herren, väldig i strid. Höj, ni portar, era huvuden, höj dem, ni eviga dörrar, för att ärans konung må dra dit in. Vem är då ärans konung? Det är Herren Sebaot, han är ärans konung.
Läser man sedan vers 3 så handlar det om Herrens Helgedom. jag har hört att under de första århundraden så trodde de Kristna att dessa verser handlade om Kristi himmelsfärd. Där Kristus framför sig själv som ett felfritt offer till Gud Fadern för vår sak in i den himmelske helgedomen där Gud har sin tron, och vann befrielse åt oss. I Kristus så skall allt sammanfattas: Allt i himlen och på Jorden. Det hände något väldigt stort både i himlen och på Jorden.