Det är alltid skönt att läsa att man inte är ensam om ett problem, även om jag har mer tur med mitt förhållande med ett vittne. Jag skrev ett par inlägg för jättelänge sedan i den här tråden, men har troget följt den hela vägen. (Ja, jag har faktiskt läst exakt alla inlägg i tråden!)
För min del har vi faktiskt kommit så långt att vi har skickat efter intyg om hindersprövning och så smått börjat diskutera datum för bröllop. Ingen av oss skulle troligen ha haft så bråttom med att gifta oss om det inte vore just för alla stränga regler inom JV, men nu är det som det är och efter ett år tillsammans är vi åtminstone båda två helt eniga om att vi vill leva ihop resten av våra liv!
Som tur är för mig är min fästman inte fanatisk i sin utövning. Vi klarar faktiskt av att läsa bibeln tillsammans (MIN bibel, inte JV´s översättning) och vi ber oftast aftonbön tillsammans eller gemensamt över telefon om vi inte har möjlighet att träffas. Vad vi INTE gör är att diskutera JV´s mer avvikande åsikter. Det är min fästmans val, inte mitt, och i mitt tycke avgör det ganska avgjort vem av oss som är tryggast i sin tro. Jag har inga problem att diskutera när jag ändå är helt säker på att jag har rätt

, skulle vara värre för honom att ha fel är jag rädd.
Var bara tvungen att skriva ett litet inlägg för att berätta om hur det går för mig, om det nu är någon som kommit ihåg mig och undrat hur det går, men framförallt för att tacka alla intressanta personer som skrivit och skriver i den här tråden! Inlägg jag alltid läser med stor behållning är nog ffa de från Eberhard, Kalten, Leviticus, Gitte och även Malmohenke. Era inlägg har varit till stor hjälp för mig när det har gällt att förstå mig på vad och varför JV tror som de gör. Det finns givetvis fler som varit mycket tänkvärda men det är svårt att komma ihåg alla nu medan man skriver

. Hoppas den här tråden får leva länge till!!!