2011-01-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Nån som vet vad som har hänt med hjälpkällan?

Vi inom JV har tagit över sidan så att vi slipper kritiken
2011-01-19, 14:38
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Eller så ni slipper höra sanningen! hehheehee
2011-01-19, 18:57
Medlem
Citat:

Nä hörde att man bytte domännamn så det heter hjalpkallan.se numera!
2011-02-07, 01:21
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Som om det hade funkat *ler*

Nej.. turligt nog segrar alltid den riktiga sanningen Henrik.

Titta bara på årsboken och statistiken på de länder där internet är allmänt spritt...

Kan du skönja ett mönster?

Jag högaktar dig för att du försöker... (liksom jag skulle gjort för 8 år sedan... sedan rannsakade jag bevisen för att övertyga mig själv... och då rämnade korthuset totalt efter 30 år, på bara 2 dagars googling.. :-( )

Hellre en falsk värld, som dock är sann.... än en 1880 års amerikansk religion som är f...
2011-02-07, 08:35
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
. och då rämnade korthuset totalt efter 30 år, på bara 2 dagars googling.. :-( )
...
Wow. Hur kändes det?
2011-02-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman

Jag högaktar dig för att du försöker... (liksom jag skulle gjort för 8 år sedan... sedan rannsakade jag bevisen för att övertyga mig själv... och då rämnade korthuset totalt efter 30 år, på bara 2 dagars googling.. :-( )

...tungt?...lättande?...
2011-02-07, 13:49
Medlem
Vill bara dela med mig av ngt som står i VT 15 dec -10. (sid 20 paragraf 18, 19)

Det talas i dessa paragrafer vad man måste göra för att få Guds välsignelse, t ex att lyssna på ledningen i församlingen.

Studiet har överskriften: "Välsignelser genom en kung som vägleds av Guds ande"

"Att lyssna betyder givetvis att man tar till sig av det som sägs i Bibeln och av den andliga mat som Gud ger. Det innebär att man lyder Gud och hans Son...............Att lyssna betyder också att man villigt underordnar sig hans anordning, den kristna församlingen med förordnade äldste, "gåvor i form av människor". (Efe 4:8)
Bland dessa "gåvor i form av människor" ingår medlemmarna av den styrande kretsen, som fungerar som representanter för hela den kristna församlingen.
Vår inställning till Kristi andliga bröder är faktiskt en avgörande faktor för hur vi kommer att dömas under den kommande stora vedermödan. (Matt 25:34-40) Så för att bli välsignade måste vi alltså lojalt stödja Guds smorda.
Dessa "gåvor i form av människor" inbegriper även medlemmarna av avdelningskontorens kommittéer, de resande tillsyningsmännen och församlingens äldstebröder - och alla har förordnats genom helig ande."

- Slut citat

Det är beklämmande och skrämmande att vars och ens liv hänger på vad man har för inställning gentemot Den Styrande Kretsen.
Det är dock smart av dem att mena att det är så...för ju mer tiden går nu desto mer kan man hitta som är galet och fel med läror och behandling av Organisationens medlemmar (vid uteslutningar etc), den snabba kommunikationen idag och flödet av fri info kan antagligen rasera allt för JV.
Det enda de kan göra är att skrämma in människor i ledet av fogliga igen.
2011-02-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vill bara dela med mig av ngt som står i VT 15 dec -10. (sid 20 paragraf 18, 19)

Det talas i dessa paragrafer vad man måste göra för att få Guds välsignelse, t ex att lyssna på ledningen i församlingen.

"Att lyssna betyder givetvis att man tar till sig av det som sägs i Bibeln och av den andliga mat som Gud ger. Det innebär att man lyder Gud och hans Son...............Att lyssna betyder också att man villigt underordnar sig hans anordning, den kristna församlingen med förordnade äldste, "gåvor i form av människor". (Efe 4:8)
Bland dessa "gåvor i form av människor" ingår medlemmarna av den styrande kretsen, som fungerar som representanter för hela den kristna församlingen.
Vår inställning till Kristi andliga bröder är faktiskt en avgörande faktor för hur vi kommer att dömas under den kommande stora vedermödan. (Matt 25:34-40) Så för att bli välsignade måste vi alltså lojalt stödja Guds smorda.
Dessa "gåvor i form av människor" inbegriper även medlemmarna av avdelningskontorens kommittéer, de resande tillsyningsmännen och församlingens äldstebröder - och alla har förordnats genom helig ande."

- Slut citat

Det är beklämmande och skrämmande att vars och ens liv hänger på vad man har för inställning gentemot Den Styrande Kretsen.
Det är dock smart av dem att mena att det är så...för ju mer tiden går nu desto mer kan man hitta som är galet och fel med läror och behandling av Organisationens medlemmar (vid uteslutningar etc), den snabba kommunikationen idag och flödet av fri info kan antagligen rasera allt för JV.

Hehe...rätt kul att att styrande kretsen till allra största delen alltid kommer från USA...Då MÅSTE ju USA vara ett välsignat land precis som man hävdar där...

Skämt åtsido Leviticus...nästan alla i styrande kretsen har väl kommit eller kommer ifrån USA, har jag fel? Finns det några uppgifter om detta eller mörkar Jv denna information?
2011-02-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hehe...rätt kul att att styrande kretsen till allra största delen alltid kommer från USA...Då MÅSTE ju USA vara ett välsignat land precis som man hävdar där...

Skämt åtsido Leviticus...nästan alla i styrande kretsen har väl kommit eller kommer ifrån USA, har jag fel? Finns det några uppgifter om detta eller mörkar Jv denna information?

Hm...det kan jag inte svara till hundra % på.
Det är ingen svensk med iaf...
Måste kolla upp det.
2011-02-07, 17:52
Medlem
Citat:
Hm...det kan jag inte svara till hundra % på.
Det är ingen svensk med iaf...
Måste kolla upp det.

Får du fram uppgifter om det så vore det fint..
2011-02-08, 18:12
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Det skriver väl om sig själva? De som skriver detta "stoff" är väl kretsen och de som klubbar väl igenom alla artiklar är "kretsen" så de höjer sig själva till skyarna och gör sig till envåldshärskare.
2011-02-08, 18:39
Medlem
Citat:

- Slut citat

Ja, och märkligt att de alltid framhåller att man ska vara lojal mot, och lyda och följa "slaven".
Bibeltexten som talar om slaven säger inget om detta, tvärtom är det enligt texten så att det är slaven som kan visa sig vara en ond tjänare!!
Tänkvärt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in