Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jag har försökt få Flexbärt att visa var det står i bibeln att en boktryckarorganisation från USA skulle vara bibelgudens enda kanal för dialog med människorna men givetvis har jag inte fått något nöjaktigt svar. Kan du som är mer initierad visa var Jv anser att man fått sitt mandat ifrån Leviticus?

Jo jag kan ju försöka...hur bra det nu går när det
inte finns ngn direkt vers om det i Bibeln.
Hm....det man brukar säga är att det alltid, genom JVs historia (som då börjar med Abel), så har det funnits ngn/några som varit den/de som Gud förmedlat sig genom...och deras namn finns ju i Bibeln.
...sen är det ju Jesu ord om den där "trogne och omdömesgille slaven". Även om "slaven" står i singular så betyder det plural...pga att Gud andra ggr i Bibeln kallat sitt folk "sin tjänare" (plural blir singular).
...såååå då blir "den trogne och omdömesgille slaven" en grupp med människor!
Och då gäller det för var och en att fundera ut vilka på planeten det kan vara! Vilken grupp människor följer Bibeln, vilka lever som de lär och visar sig vara Kristi lärjungar?
De som lever så enat och fint måste ju ha RÄTT ledning...dvs de som är Guds kanal.
Tadaaaaaa!!

Klart!!
Sen får man ju inte glömma att människor som följer Gud är uppdelade i två grupper. En liten regeringstrupp och den stora enade massan. 144000 och "den stora skaran".
Den "trogne och omdömesgille slaven" tillhör naturligtvis de 144000. Nu är det ju så att alla de 144000 är "smorda" av Gud till att regera med Jesus i himlen, men alla dessa
representeras av de tolv(?) som sitter i Brooklyn. Alla får ju inte plats i Brooklyn.
Ok...men hur vet vi då att dessa människor som säger sig vara medlemmar av "slaven" och av de 144000 verkligen är det?
Jo, för att de själva vet det. Och visar det för oss andra genom att ta del av brödet och vinet på Åminnelsen. De har fått veta det av Guds ande...de är utvalda av Gud. De längtar till himlen, som oxå Paulus gjorde. De har ett "himmelskt hopp".
Vi andra längtar bara till att bo på jorden i evighet.
Där är skillnaden och på det sättet vet vi att de är det de är.
Vill du ha mer bevis
Benny Hedning?