2010-01-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Flexbärt...
Hur många tal av systrar är inte iscensatta att vara på arbetsplatser? Man tar "tillfället i akt" på luncher och raster.

Och hur många demonstrationer och återgivna verkliga scenarier där predikande på arbetsplatser visas, har inte spelats upp på möten och sammankomster?

Ar inte dessa iscensättningar på raster eller fikapauser?
2010-01-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Satans hantlangare

Ett klart brott mot diskrinimerinslagen samt LAS (Lagen om anställningsskydd)

Och detta säger jag inte bara för att det är en av våra systrar utan detta hade även gällt om det varit en muslim,katolik osv.. osv..

Och om ett JV har ett företag, en städfirma tex, med bara JV anställda.
Ett av dessa JV blir med tiden en 'avfälling', och pratar gärna om sina upptäckter på fikaraster. Hur går det då?
2010-01-22, 10:03
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ett av dessa JV blir med tiden en 'avfälling', och pratar gärna om sina upptäckter på fikaraster. Hur går det då?

Kul att du nämner just städfirma då jag ryktesvägen härt att just JV är överrepresenterade i städbranchen... Kan detta stämma?
2010-01-22, 10:07
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Att du väntade att jag skulle kommentera, men där fick du inget

OK.
Jag konstaterade bara att JV skulle få vatten på sin kvarn. Kunna beklaga sig över förföljelser och annat änne högre och mer.

Jag är fullständigt likgiltig inför om du kommenterar eller inte, allt i JV tråden handlar nämligen inte om dig, min vän

INlägget före det som du reagerade på är däremot skrivet till dig (främst) så du kunda kanske svara på det istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Man får t ex inte tala om sin tro i sin arbete, så tiden utvisar.

Och en rad senare kommenterar du mina länkar...
Trots att du bara sekunder tidigare skrivit att du minsann inte ska kommentera...

Du är rolig du.

Ta hand om dig och Gud välsigne dig.
2010-01-22, 10:10
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Kul att du nämner just städfirma då jag ryktesvägen härt att just JV är överrepresenterade i städbranchen... Kan detta stämma?
Det stämmer nog.
Har själv jobbat en kort tid på en firma som tillverkade städvagnar o dylikt.
Företagets ledning bestod uteslutande av JV och dom flesta som arbetade på golvet. Deras största kund va ett annat företag som ochså drevs av JV organisation.
2010-01-22, 11:38
Medlem
Citat:

Gällande lagar och regler skall följas även i detta fall.

Sen vet även jag att personen ifråga säkert kommer att bli uppmanad att söka sig annan anställning
2010-01-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen

det stämmer bra att städjobb är ett populärt arbete inom JV. Detta kan bero på att det oftast är deltidsarbete och går bra på att kombinera med tjänsten.

Men själv är jag lagerarbetare så undantag finns.
2010-01-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Gällande lagar och regler skall följas även i detta fall.

Sen vet även jag att personen ifråga säkert kommer att bli uppmanad att söka sig annan anställning

Tack för svaret.
Du svarade ärligt, det uppskattar jag.
2010-01-22, 13:36
Medlem
Citat:

Ett stort företag i Sthlm hade ett inhyrt städföretag där alla var JV.
En kvinna lämnade JV och utsattes för grov mobbning från resten.
När hon kom in i personalrummet på rasten så reste sig samtliga och gick ut.
Efter ett tag orkade hon inte med det så hon satt ensam i en korridor och åt sin mat.
De hade ett roterande schema för vissa arbetsuppgifter så att de ibland arbetade i lag för att göra det trevligare.
Efter sin uteslutning fick hon alltid jobba ensam för att de andra vägrade att arbeta tillsammans med henne.
Till slut sökte hon och fick en anställning i det stora företaget och sa upp sig från städföretaget.
2010-01-22, 15:29
Medlem
Brev från Betel i Haiti.

http://www.jehovahs-witness.net/jw/friends/187713/1/Letter-from-WTs-Haiti-Branch-Committee-re-Societys-relief-response

Kommentarer?
2010-01-22, 15:47
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Ett stort företag i Sthlm hade ett inhyrt städföretag där alla var JV.
En kvinna lämnade JV och utsattes för grov mobbning från resten.
När hon kom in i personalrummet på rasten så reste sig samtliga och gick ut.
Efter ett tag orkade hon inte med det så hon satt ensam i en korridor och åt sin mat.
De hade ett roterande schema för vissa arbetsuppgifter så att de ibland arbetade i lag för att göra det trevligare.
Efter sin uteslutning fick hon alltid jobba ensam för att de andra vägrade att arbeta tillsammans med henne.
Till slut sökte hon och fick en anställning i det stora företaget och sa upp sig från städföretaget.

Det är så hjärtskärande att sådana saker sker, Vart var deras kärlek för denne kvinna?

Hoppas att hon har det bra idag, och har funnit en Kristen församling där hon känner sig hemma, och där alla visar henne Kärlek, tröst och uppmuntran i Kristus Jesus!
2010-01-22, 16:19
Medlem
En fråga till Flexbärt och Malmohenke:

Har ni några synpunkter/reflektioner/whatever ang. den senaste förståelsen av generationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in