2010-03-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Vi bestämmer själva om vi vill tro o då blir det rättvist!

Nej, med tanke på de faktorer jag nämnde så "bestämmer" vi inte alltid själva hur vi tror.
Lika lite som ett barn som växer upp inom JV alltid "bestämmer" själv hur den vill tro när den har hela släkten och alla vänner inom Organisationen.
Man blir påverkad av det man har runt sig från barnsben. Inte alltid, men oftast skulle jag tro.
Sen finns det saker som händer i en del människors liv då de inte längre kan tro eller tappar tron eller på andra sätt kanske inte ens orkar ta tag i det.

Livet är inte svartvitt.
Och om någon så vet Gud att det inte är det.
2010-03-13, 12:27
Medlem
Citat:
Nej, det är ren o skär lögn o det vet du! Vi har avhandlat detta innan där jag bevisade hur ni manipulerat och förvrängt sanningen.

Hej igen Bordeline, så du är tillbaka!

Var det inte i vaccinationsfrågan som du begärde bevis från litteraturen?
Eller var det transplantationsfrågan?

Hur som helst, jag offrade massor av tid på att skriva av litteraturen.

Och sedan svarade du mig helt enkelt att "jag har inte läst dina inlägg".

Nej, du bevisade aldrig något i dessa frågor, det gjorde däremot jag och flera andra!
2010-03-13, 12:33
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men de som är i himlen är redan i himlen. Det är ingen som redan är där som blir utbytt av en yngre förmåga.
Vad jag har lärt av möten och dylikt är det så att insamlandet av de 144000 är klart för länge sen.
De som kommer till nu är bara för att det ska finnas "smorda" på jorden. För vartefter så dör ju de äldre i gruppen...och tar därmed sin plats i himlen.
Så till slut så kommer det att finnas "smorda" på jorden som inte kommer att få plats i himlen...vart ska de ta vägen då?

Njae, nu blev det nog en tankevurpa.
Även om 144 000 redan har dött, så vet vi ju inte om dom alla var smorda.
Så, med andra ord kan det fortfarande finnas smorda kvar på jorden, men vi vet ju inte om alla 10 000 verkligen är smorda.

Är du med?
2010-03-13, 12:36
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Ja det där var ju produktivt... man bemöter sakligt hur det ligger till med ökat ljus på sanning.. hur det just ökar, inte byts ut.

Då får man det faktaberikade svaret "det är lögn".. känns som att argumentationen saknas där. Fastän alla här inne förstår det solklart.

Ö. va? Jag har inte läst det tidigare i tråden faktiskt.
"Vi har aldrig hoppat fram och tillbaka i Vaccinfrågan" (och dessutom negligerar allt det andra hiphoppandet jag nämnde)

Nå då tittar vi på vaccin då...

The Golden Age, 1921-OCT-12, Page 17.
"Vaccination never prevented anything and never will, and is the most barbarous practice ???We are in the last days; and the devil is slowly losing his hold, making a strenuous effort meanwhile to do all the damage he can, and to his credit can such evils be placed ??? Use your rights as American citizens to forever abolish the devilish practice of vaccinations."

Consolidation, 1939-MAY-31, Page 8.
"Oh, yes, serums vaccines, toxins, inoculations, are all 'harmless,' because the man who is selling them says so. You, my friends, believe this LIE, and continue to submit your body to these violations; then all I can say is, 'God have mercy on your soul' ??? All vaccination is unphysiological a crime against nature."

The Golden Age, 1935-APR-2, Page 465.
"As vaccination is a direct injection of animal matter in the blood stream, vaccination is a direct violation of the law of Jehovah God."

The Golden Age, 1935-APR-24, Page 471. The court testimony of Maria Braught was quoted.
"Vaccination is a direct violation of the holy law of Jehovah God ??? I have no alternative. I must obey Jehovah’s law."

Men ni har aldrig ändrat er i vaccinationsfrågan säger du.....

Det har aldrig slagit dig tanken att det kanske är någon som ljugit och lurat dig eller?

Ändra har jag inte påstått att vi gjort. Håll dig till sanningen.

Hoppa fram o tillbaka tala vi om!
Senast redigerad av Bordeline 2010-03-13 kl. 12:41.
2010-03-13, 12:43
Medlem
Citat:
Du kan väl seriöst inte mena att du kan utelämna text ur något som vi skall se som fakta?

Redan här börjar manipulationen att försöka förvränga det hela.

Är vi nu där igen att du vill ha hela artikeln avskriven, annars förvränger dina meningsmotståndare den.

Men själv lägger du och andra JV gladeligen ut småsnuttar ur litteraturen som bevis!

Är det också manipulation då?

Det är faktiskt alldeles för tidsödande att lägga in hela artiklar, dessutom får man inte skriva för långa inlägg, och vem skulle orka läsa det.

Du har använt samma argument mot mig många gånger, så att jag har skrivit av lååånga citat från litteraturen, och dessutom noga angett källa med sidor och allt, så att du själv kunde kolla.
2010-03-13, 12:44
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Hej igen Bordeline, så du är tillbaka!

Var det inte i vaccinationsfrågan som du begärde bevis från litteraturen?
Eller var det transplantationsfrågan?

Hur som helst, jag offrade massor av tid på att skriva av litteraturen.

Och sedan svarade du mig helt enkelt att "jag har inte läst dina inlägg".

Nej, du bevisade aldrig något i dessa frågor, det gjorde däremot jag och flera andra!

Tillbaka ett tag, men klimatet här är precis som innan, så jag sticker nog snart igen.

Vaccinationsfråga bevisade jag för er att det var ren o skär lögn från er, bevisan visade som jag hela tiden sagt att vi först inte godkände vacc men att vi nu gör det.

Ni påstod att vi inte godkände, att vi godkände och inte godkände för att sedan godkänna... Det är inte sant!
2010-03-13, 12:45
Medlem
Citat:
Njae, nu blev det nog en tankevurpa.
Även om 144 000 redan har dött, så vet vi ju inte om dom alla var smorda.
Så, med andra ord kan det fortfarande finnas smorda kvar på jorden, men vi vet ju inte om alla 10 000 verkligen är smorda.

Är du med?

Det är ju då konstigt att insamlandet enligt JV skulle vart klart för länge sen.

Och att det nu ökar med "smorda" betyder, tror du?
2010-03-13, 12:47
Medlem
Citat:
Du kan väl seriöst inte mena att du kan utelämna text ur något som vi skall se som fakta?

Redan här börjar manipulationen att försöka förvränga det hela.

Din oärlighet känner inga gränser! Själv citerar du brottstycken ur Jvs litteratur, senast om kronologi! Jvs ledning citerar på samma sätt, men det är ett privilegium som man tydligen vill ha för sig själva! I citaten här finns ingen manipulation. Det står vad det står och inget i sammanhanget ändrar detta. Själv har jag tillgång till Jvs litteratur på svenska, hela artiklar, och dokumentation från denna kommer så fort jag hinner. Hade du haft någon kunskap skulle du antingen erkänna eller vederlägga. Men du har noll kunskap och noll ärlighet. Det är bra att detta kommer fram tydligt.
2010-03-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ändra har jag inte påstått att vi gjort. Håll dig till sanningen.

Hoppa fram o tillbaka tala vi om!

Citat:
Vi har aldrig hoppat fram och tillbaga i vaccinationsrågan, det har redan avhandlats i denna tråden, du har blivit grundlurad av ex.JV.

Ursäkta...hur ska du ha det? Har JV hoppat eller inte? Har de ändrat eller inte?
Är förresten inte "hoppa fram och tillbaka" detsamma som att "ändra"???
Senast redigerad av Leviticus 2010-03-13 kl. 12:52.
2010-03-13, 12:51
Medlem
Citat:
Tillbaka ett tag, men klimatet här är precis som innan, så jag sticker nog snart igen.

Vaccinationsfråga bevisade jag för er att det var ren o skär lögn från er, bevisan visade som jag hela tiden sagt att vi först inte godkände vacc men att vi nu gör det.

Ni påstod att vi inte godkände, att vi godkände och inte godkände för att sedan godkänna... Det är inte sant!

Du har aldrig bevisat det du säger att du bevisade! Och hade du haft några bevis kunde du lägga fram dem här. Du hade inga bevis och du har inga bevis. Det har däremot jag - alltså på att man ändrat sig fram och tillbaka.
2010-03-13, 12:52
Medlem
Citat:

Nej, nu har du blandat ihop det!
Det var i fråga om transplantationer som ni först godkände, sedan förbjöd, och sedan godkände!

Och där kunde du givetvis inte bevisa att vi hade fel, eftersom jag och andra har litteratur som bevisar att vi har rätt.
Får väl plocka fram de gamla tidningarna igen.
2010-03-13, 12:52
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det är ju då konstigt att insamlandet enligt JV skulle vart klart för länge sen.

Och att det nu ökar med "smorda" betyder, tror du?

Jag tror att det betyder att det är fler smorda än vi trott som har fallit ifrån.
Jag är ingen som gör en höna av en fjäder, jag gillar läget och väntar o ser

Men med tanke på hur jorden ser ut idag, att alla profetior nu är uppfyllda så vet vi vart vi befinner oss. Har aldrig vart så mycket intresse på distrikten här i Sverige, folk undrar verkligen nu vad som händer... För inte ser det ljust ut. "Alla skall inse att jag är Jehova"... Spännande tider vi har framför oss

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in