2010-03-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Där tror vi olika.
Apg.1:7 talade om att apostlarna inte skulle ha grepp om det .. men ljuset skulle bli klarare och klarare.Det är mycket vi ännu inte vet som vi kommer att lära oss, men är man för stolt för att ändra sin uppfattning så är JV inget för en.
I Paradiset kommer det nya skriftrullar, nya lagar och nya regler .. Säkert en mardrömm för såna som dig!

Du verkar vara okunnig om att Jvs ledning har erkänt att spekulationerna om 1975 var felaktiga just pga texten i Apg. 1:7. Denna text har aldrig satts åt sidan och kommer aldrig att bli inaktuell. Om vi inte kan veta något om tiden för Guds rike i framtiden, så gick det självfallet inte att veta något om det några årtionden före 1914 heller. Det var och är uppror mot Guds Ord att komma med beräkningar beträffande Guds rike. Jv har syndat oerhört när det gäller detta. Inget ökat ljus kan medföra kunskaper om tidpunkter för Guds rike. Det är Jv som är för stolta för att ändra sin uppfattning, och till sist kommer Domaren att mota bort sådana ogärningsmän som inbillat sig att de tjänat Gud med sina egna påhitt.
2010-03-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman

EDIT: kom på en sak.. om ni gått från dörr till dörr och predikat på 80-talet och om alla tecken i Matteus och lukas vad det nu är. och att den generationen inte skulle försvinna... var det att predika "sanning då" vid dörrarna?
(svaret är ju uppenbart tycker jag)

Bra skrivet.
Tänk på den alla som borde göra det!
2010-03-13, 12:01
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Förresten...på papperet eller inte...jag är fortfarande ditt "syskon" i "sanningen". Du borde vara mkt trevligare och mjukare mot mig eftersom din huvuduppgift, när du märker att ngn av dina "medtroende" "vacklar", är att föra en sådan tillbaka igen. Ta av din enorma kärlek och andlighet och dela med dig vetja! Och fullgör din uppgift som ett JV.

Så kan man oxå se det.
Men om en person inte vill, om man lyssnar mer på motståndaren så blir det svårt att kala dig bororsa Men jag önskar och hoppas att du kommer att känna att pusslet faller på plats, att allt känns rätt igen, att du låter ljuset så vägleda dig och inte mörkret. För jag vill inget hellre än att ha dig som min bror, lika övertygad, lika lycklig och bara känna den där glädjen och kärleken till Jehova, att han har dragit oss till sig. Den är obeskrivlig och kan bara upplevas.

Jehova är större än våra hjärtan. Att förstå hur han ser på allt gör att vi kan utstå alt!
2010-03-13, 12:02
Medlem
Citat:
Nej, det är mer som att dra upp en rullgardin, ljuset blir ljusare och ljusare och ljusare ju mer man rullar upp gardinen.

Tron är inte var mans, så är det bara.

Tron borde vara var mans. Annars döms vissa bara för att de är födda till vissa personligheter, eller växer upp i vissa förhållanden. Eller är med om vissa omständigheter.

Och då blir det inte rättvist.
2010-03-13, 12:03
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Jag förstår att du inte förstår vad jag menar.

Bibeln är inte i dess ursprungliga form skriven av JV. Och är den inte det kan budskapen i den gälla helt andra saker eller helt andra personer än just JV.

JV betraktar Bibeln som deras verksamhetsberättelse. Tänk om det inte är så?

Jodå, så förstod jag. Men jag vill höra vad du har hittat, vad är ljuset som skall bli klarare för dig?
2010-03-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Men man vet vilka det är? Om inte, hur vet du att just 10 000 fortfarande är vid liv och inte 100 000?

Dessa 10 000 är alltså vad som för närvarande återstår (i jordelivet) av de 144 000 smorda som levde år 1914. Har jag förstått detta rätt?

Med andra ord är de 10 000 åtminstone 95 år gamla vid det här laget?

Man räknar hur många som tar del av brödet och vinet på Åminnelsen.
2010-03-13, 12:04
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Tron borde vara var mans. Annars döms vissa bara för att de är födda till vissa personligheter, eller växer upp i vissa förhållanden. Eller är med om vissa omständigheter.

Och då blir det inte rättvist.

Vi bestämmer själva om vi vill tro o då blir det rättvist!
2010-03-13, 12:06
Medlem
Citat:
Det där är lögn.
Du har läst propaganda från ex. JV hör jag.

Vi har aldrig hoppat fram och tillbaga i vaccinationsrågan, det har redan avhandlats i denna tråden, du har blivit grundlurad av ex.JV.

Kanske ska kolla upp hur mycket mer som de har ljugit för dig och lurat dig med... För din egen skull, jag mena om vi JV har rätt och du har trott på Satans lögner så är det bara synd om dig med andra ord.

Här ljuger du. Jv har hoppat fram och tillbaka i vaccinationsfrågan. I början hade man inga problem med vaccinationer, men under Rutherford-eran fick man det. Det blev en synd att låta sig vaccineras. Men 1952 gick man ut i Vakttornet med ett tillbakatagande av förbudet. Detta är att hoppa fram och tillbaka.
2010-03-13, 12:08
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Här ljuger du. Jv har hoppat fram och tillbaka i vaccinationsfrågan. I början hade man inga problem med vaccinationer, men under Rutherford-eran fick man det. Det blev en synd att låta sig vaccineras. Men 1952 gick man ut i Vakttornet med ett tillbakatagande av förbudet. Detta är att hoppa fram och tillbaka.

Nej, det är ren o skär lögn o det vet du! Vi har avhandlat detta innan där jag bevisade hur ni manipulerat och förvrängt sanningen.
2010-03-13, 12:12
Medlem
Citat:
När vi kommer tillsammans för minnet av Jesu död håller man koll i alla församlingar på antalet som tar av brödet och vinet för att rapportera vidare till huvudkontoret. Därför kan man få ett samlat antal.

Nej, dom 10000 levde inte 1914 utan har under årens lopp blivit kallade, dom kan vara yngre, dom kan vara äldre.

Allt för att regeringen i himlen skall bli så komplett som möjligt med änniskor från olika tidsåldrar och olika erfarenheter. Dom kommer ju att bli vår nya regering, så ju mer erfaren het av jordelivet desto bättre för oss.

Men de som är i himlen är redan i himlen. Det är ingen som redan är där som blir utbytt av en yngre förmåga.
Vad jag har lärt av möten och dylikt är det så att insamlandet av de 144000 är klart för länge sen.
De som kommer till nu är bara för att det ska finnas "smorda" på jorden. För vartefter så dör ju de äldre i gruppen...och tar därmed sin plats i himlen.
Så till slut så kommer det att finnas "smorda" på jorden som inte kommer att få plats i himlen...vart ska de ta vägen då?
2010-03-13, 12:18
Medlem
Citat:
Nej, det är ren o skär lögn o det vet du! Vi har avhandlat detta innan där jag bevisade hur ni manipulerat och förvrängt sanningen.

Att anklaga mig för lögn skall du inte få göra ostraffat. Jag har dokumentationen i mitt välförsedda personliga bibliotek. Dokumentationen skall läggas fram så att du får stå som lögnare med all din skam. Du har aldrig bevisat något tidigare och allra minst när det gäller Jv och vaccinationer. Men det är bra att Jv här får framstå som de lögnare de är! Fakta visar att Jv hoppat fram och tillbaka när det gäller vaccinationer. Jag återkomer.
2010-03-13, 12:19
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Det där är lögn.
Du har läst propaganda från ex. JV hör jag.
Ja det där var ju produktivt... man bemöter sakligt hur det ligger till med ökat ljus på sanning.. hur det just ökar, inte byts ut.

Då får man det faktaberikade svaret "det är lögn".. känns som att argumentationen saknas där. Fastän alla här inne förstår det solklart.

Citat:
Vi har aldrig hoppat fram och tillbaga i vaccinationsrågan, det har redan avhandlats i denna tråden, du har blivit grundlurad av ex.JV.

Ö. va? Jag har inte läst det tidigare i tråden faktiskt.
"Vi har aldrig hoppat fram och tillbaka i Vaccinfrågan" (och dessutom negligerar allt det andra hiphoppandet jag nämnde)

Nå då tittar vi på vaccin då...

The Golden Age, 1921-OCT-12, Page 17.
"Vaccination never prevented anything and never will, and is the most barbarous practice...We are in the last days; and the devil is slowly losing his hold, making a strenuous effort meanwhile to do all the damage he can, and to his credit can such evils be placed...Use your rights as American citizens to forever abolish the devilish practice of vaccinations."

Consolidation, 1939-MAY-31, Page 8.
"Oh, yes, serums vaccines, toxins, inoculations, are all 'harmless,' because the man who is selling them says so. You, my friends, believe this LIE, and continue to submit your body to these violations; then all I can say is, 'God have mercy on your soul'…. All vaccination is unphysiological a crime against nature."

The Golden Age, 1935-APR-2, Page 465.
"As vaccination is a direct injection of animal matter in the blood stream, vaccination is a direct violation of the law of Jehovah God."

The Golden Age, 1935-APR-24, Page 471. The court testimony of Maria Braught was quoted.
"Vaccination is a direct violation of the holy law of Jehovah God… I have no alternative. I must obey Jehovah’s law."

Men ni har aldrig ändrat er i vaccinationsfrågan säger du.....

Citat:
Kanske ska kolla upp hur mycket mer som de har ljugit för dig och lurat dig med... För din egen skull, jag mena om vi JV har rätt och du har trott på Satans lögner så är det bara synd om dig med andra ord.

Det har aldrig slagit dig tanken att det kanske är någon som ljugit och lurat dig eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in