Malmohenke, jag skulle vilja ha en kommentar på mitt svar på ditt inlägg om det e ok...
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Vi för vår del bör göra allt vi kan för att vara det slags människor som Gud vill ha i sin nya ordning. — Lukas 13:24, 29.
Och vilka sorts människor vill Gud ha i sitt paradis?
Människor som e känslokalla, såna som vänder bort blicken då de möter andra som använt sin gudagivna fria vilja till att inte vara JV längre, såna som bryter med sina familjemedlemmar pga av samma orsak?
Människor som tycker det e viktigare med slips och rätt längd på kjolen än att visa varann förståelse och medkänsla? Människor som dömer alla andra som inte har deras tro?
Vill Gud ha personer där som inte vågar tänka fritt, eller såna som efter ett tag inte längre kan tänka fritt pga av en stor rädsla av att drabbas av evig död?
Människor som inte vill umgås med de medtroende som inte har det så lätt?
Där "eliten" i den inre "duktiga" kretsen e de som räknas?
Människor som går över lik för att få utöva sin tro i en familj som e delad och som fulllständigt skiter i hur den icke troende i familjen känner det?
Där en välputsad bil och en välstädad trädgård betyder mer än att familjemedlemmarna lever i fred?
....osv osv osv....
Det finns så många fler exempel....och ärligt talat, är det så här man ska vara så tackar jag nej till den eviga framtiden. Jag vill inte vara så.
Vad i "sanningen ska göra er fria" passar in på ngt av dessa beteenden?