2010-03-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Tillbaka ett tag, men klimatet här är precis som innan, så jag sticker nog snart igen.

Vaccinationsfråga bevisade jag för er att det var ren o skär lögn från er, bevisan visade som jag hela tiden sagt att vi först inte godkände vacc men att vi nu gör det.

Ni påstod att vi inte godkände, att vi godkände och inte godkände för att sedan godkänna... Det är inte sant!

Vad i "vaccinationsdiskussionen" är lögn Bordeline? Vill verkligen veta det. Att JV ändrade eller vad?

Du menar att det är lögn att det blivit ändrat mer än EN gång?
2010-03-13, 12:55
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ursäkta...hur ska du ha det? Har JV hoppat eller inte? Har de ändrat eller inte?
Är förresten inte "hoppa fram och tillbaka" detsamma som att "ändra"???

Att korrigera, från att inte ta emot vaccination till att ta emot, det har vi gjort.
Men inte fram, tillbaka, fram, tillbaka så som han påstod.
(ta emot, inte ta emot, ta emot)

Det har ju att göra med att utvecklingen går framåt och att ljuset blir klarare.
2010-03-13, 13:12
Medlem
Citat:
Vad bra!

Eberhard har många egna tankar och påhitt så det ger jag tyvärr inget för.

Du är totalt oförmögen att bemöta de FAKTA jag presenterar, men du är inte ärlig nog att erkänna detta.

Du kommer inte heller att acceptera vad Jv-ledningen sagt när jag lägger fram vad denna sagt. Och jag tycker detta är bra så att folk kan se vad Jv går för. Fortsätt med ditt charlataneri!
2010-03-13, 13:20
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Du är totalt oförmögen att bemöta de FAKTA jag presenterar, men du är inte ärlig nog att erkänna detta.

Du kommer inte heller att acceptera vad Jv-ledningen sagt när jag lägger fram vad denna sagt. Och jag tycker detta är bra så att folk kan se vad Jv går för. Fortsätt med ditt charlataneri!

Du har ingen fakta.
Du tror att du har fakta, precis som Fariseerna.

Läs Lukas, de hur Jesus bemötte deras "fakta" och fundera
2010-03-13, 13:24
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Källa: Boken Må ditt rike komma, utgiven av Jehovas Vittnen

"Vi vill i första hand vägledas av Guds ord och inte av en kronologi som i huvudsak grundar sig på världsliga vittnesbörd eller som inte stämmer med bibeln. Det förefaller självklart att den enklaste och naturligaste förståelsen av de olika bibliska uppgifterna är att de 70*åren började i och med den fullständiga ödeläggelsen av Juda efter det att Jerusalem förstörts. (Jeremia 25:8—11; 2*Krönikeboken 36:20—23; Daniel 9:2) När vi därför räknar 70*år tillbaka i tiden från den tidpunkt då judarna återvände till sitt land år*537*f.v.t., kommer vi fram till att det var år*607*f.v.t., i Nebukadnessars 18:e regeringsår, som han ödelade Jerusalem, avsatte Sidkia från tronen och gjorde slut på den judiska kungadynastin som härskade på tronen i det jordiska Jerusalem. — Hesekiel 21:19—27."

Fråga 2. Var har JV fått året 607 fvt ifrån? Stämmer det?
Vi vill i första hand vägledas av Guds ord och inte av en kronologi som i huvudsak grundar sig på världsliga vittnesbörd eller som inte stämmer med bibeln.
Nej alla steninskrifter, lertavlor är ju ljug... men FINE..
Då tar vi det enbart från Jehovas vittnens egna literatur och bibeln då.

Har varit över till ett vittne idag och lånat 2 gröna böcker och lite annat jox.

Eftersom du inte vill belysa det med din egen litteratur så får tydligen jag göra det för dig och se om jag hittar något.

- återkommer i frågan...
2010-03-13, 13:34
Medlem
Citat:
Du har ingen fakta.

Du blir ju fullständigt mosad i debatten...är det inte dax att inse det?? Och du varför är det så svårt för dig att erkänna att farbröderna i "yrande kretsen" just bara yrar? Dom vet inte ett skit om något det är ju uppenbart för alla nu...
2010-03-13, 13:51
Medlem
Citat:
Du har ingen fakta.

Visst har jag fakta, men du är inte ärlig nog att erkänna detta. Härovan staplade jag massor av fakta och du har inte kunnat rubba någonting. Och du kommer inte att kunna rubba några fakta jag skall lägga fram framöver heller. Du kan bara gnissla tänder och skumma av raseri över din oförmåga. Jämförelsen med fariseerna bör göras med Jv i stället eftersom de är lika oärliga som dessa. Här har vi t ex dubbelmoralen i blodfrågan som liknar fariseernas dubbelmoral när det gäller sabbaten. Men det är bra, fortsätt att gnissla tänder utan att komma med någonting konkret. Det är tur för dig att Jvs ledning inte vet vem du är som gör så dålig reklam för Jv.
2010-03-13, 13:55
Medlem
Citat:
Nej, det är ren o skär lögn o det vet du!

Eftersom allt som pekar på något fel hos JV enligt dig bara är lögn, vad för typ av bevis skulle behövas för att visa att dom faktiskt har fel?

OBS! Frågan handlar inte om ifall dom har fel, utan hur man ska bevisa det.

Om man tar exemplet med att "ljuset" inte alltid blir starkare, JV hoppar fram och tillbaka i vissa läror, så kan man ju ganska enkelt visa ifrån "litteraturen" att det har skett i vissa frågor.
Kolla t.ex. på http://freeminds.org/images/articles/generationjw.jpg där man har gjort en tidsaxel som visar hur läran om "generationen" har ändrats från att vara "de smorda" till "vem som helst som levde 1914" till "de ondskefulla" tillbaka till "de smorda".

Verifierbara citat direkt ur JVs egen litteratur borde väll vara tillräckliga bevis?
2010-03-13, 13:58
Medlem
Citat:
Tror att du har missuppfattat en hel del, men det gör inget.
Det som står i VT 15 April 2010 är exakt samma som jag skrivit innan, som du även ser så säger klausulen, Se Vakttornet för 15 februari 2008, sidorna 21–25.

Hoppas att du ser det, samma 2008, samma 2010.

Du är det första JV som jag har sett eller hört påstå att det är exakt samma förklaring.
Alla andra pratar om en ny uppfattning.
Var i VT 2008 står det om 1914?
Var står det om "någon som kände någon"?
Hur kan det vara "exakt samma" när det talas om helt andra saker?
Varför pratar andra JV om "den nya tolkningen"?
2010-03-13, 14:03
Medlem
Citat:
Vi Jehovas vittnen kommer tillsammans varje år över hela världen för att minnas Jesu död, då delas brödet och vinet ut(nattvard i kyrkan) och de smorda/144 000 som ska till himlen tar då del av dem. Vi har haft en äldre man i vår församling men många som tagit del har avslutat sitt jordeliv.

Varför struntar JV i att följa Joh 6:53,54 som säger att den som inte tar del av nattvarden inte får evigt liv?
2010-03-13, 14:03
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockham
Eftersom allt som pekar på något fel hos JV enligt dig bara är lögn, vad för typ av bevis skulle behövas för att visa att dom faktiskt har fel?

App app app app.. Nu tolkar du in saker som inte hör hemma.
Det som talas om är att vi först godkänt vaccination, sen förbjudit och sen godkänt. DET var lögn.
I början så godkände vi inte vaccination, men vi ändra vartefter utvecklingen gått frammåt och man kan separerabeståndsdelar i blodet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockham
OBS! Frågan handlar inte om ifall dom har fel, utan hur man ska bevisa det.

Om man tar exemplet med att "ljuset" inte alltid blir starkare, JV hoppar fram och tillbaka i vissa läror, så kan man ju ganska enkelt visa ifrån "litteraturen" att det har skett i vissa frågor.
Kolla t.ex. på http://freeminds.org/images/articles/generationjw.jpg där man har gjort en tidsaxel som visar hur läran om "generationen" har ändrats från att vara "de smorda" till "vem som helst som levde 1914" till "de ondskefulla" tillbaka till "de smorda".

Verifierbara citat direkt ur JVs egen litteratur borde väll vara tillräckliga bevis?

Vad har du för relation till JV eftersom du använder sidan ovan?

Sen tycker jag att du gör fel.
Undersök JV och tron så kommer du stt se att dom är de enda som förljer Bibeln. De är dom som predikear över hela jorden om Guds kungarike. Vad innebär det för dig om dom har rätt?
Senast redigerad av Bordeline 2010-03-13 kl. 14:06.
2010-03-13, 14:08
Medlem
Citat:
Så kan man oxå se det.
Men om en person inte vill, om man lyssnar mer på motståndaren så blir det svårt att kala dig bororsa Men jag önskar och hoppas att du kommer att känna att pusslet faller på plats, att allt känns rätt igen, att du låter ljuset så vägleda dig och inte mörkret. För jag vill inget hellre än att ha dig som min bror, lika övertygad, lika lycklig och bara känna den där glädjen och kärleken till Jehova, att han har dragit oss till sig. Den är obeskrivlig och kan bara upplevas.

Jehova är större än våra hjärtan. Att förstå hur han ser på allt gör att vi kan utstå alt!

Sant.
När man ser Guds vägledning i att upptäcka alla lögner i sin religion så är det först otroligt hemskt men senare en verklig befrielse.
Plötsligt får man sammanhang i allt som inte hängde ihop förut.
Det måste verkligen upplevas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in