2010-06-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Tror inte avhopparen vill hälsa, i så fall vore man ingen avhoppare.

Vad är en avhoppare tror du? En ickemänsklig figur utan känslor eller tankar?
2010-06-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Hahaha ... hon har ju rätt.

Hela livet består av en enda stor hjärntvätt. ALLT vi ser ALLT vi hör, påverkar(hjärntvättar) oss.

Nja....det är beteendet man får efter "tvätten" som visar om det var en "tvätt"äkta ( ) tvätt eller inte.
2010-06-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ska man kritisera allt då har man inget eget vett.

Men du kan väl åtminstone kritisera...eller nej...ifrågasätta...något överhuvudtaget....?
2010-06-30, 20:29
Medlem
Känner mig hyfsat solo i tråden just nu....liiite trist då.
2010-06-30, 20:35
Medlem
RastaFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Egen erfarenhet?

Japp blev 4 besök till, fick massor med saker.
2010-06-30, 21:39
Medlem
fotsvetts avatar
Citat:
Er avgörande som du själv tar.

Riskerar livet?
Det eviga eller det nuvarande korta livet på 70 - 80 år.

Man riskerar även det eviga livet när man är med i Jehovas Vittnen, därför att ledarna i Jehovas Vittnen tillhör de falska profeter som Jesus varnade för.
2010-06-30, 22:30
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Man riskerar även det eviga livet när man är med i Jehovas Vittnen, därför att ledarna i Jehovas Vittnen tillhör de falska profeter som Jesus varnade för.

Exakt så ligger det till. Bra att du tar upp på nytt. Det är oerhört viktigt att känna till.
2010-07-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ska man kritisera allt då har man inget eget vett.

Du har nog fått allt om bakfoten är jag rädd...kritisera och ifrågasätta är ju enda sättet att bilda sig en egen uppfattning på. Det är nog det enda vettiga fast det kan du nog inte förstå eftersom du är fast i en auktoritetstro som är väldigt svårartad. Vad jag inte kan förstå är vad gör du på ett forum dina ledare säger åt dig att undvika? Struntar du i just det påbuded från ledningen?
2010-07-01, 18:27
Medlem
Occultuss avatar
Leviticus har du missat mitt inlägg på sida 16?
2010-07-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Leviticus, jag kunde förstås ha tagit detta i PM, som jag gjorde med andra frågor, men jag tror att ditt svar kan vara av intresse för fler än mig.

Du är väldigt vettig, påläst, och en av de främsta kritikerna av JV här på religionsforumet. Ändock är du medlem i JV. Det är uppenbart att du inte delar mycket av det JV står för, så varför lämnar du inte organisationen? Din tro ligger ju inte i JVs ståndpunkter precis, du kanske inte vill lämna utav sociala skäl?

Obs: Ta absolut inte detta som någon kritik, mer en undran jag haft länge

mvh Occultus

Ursäkta, jag hade missat detta inlägg...

Tack för dina positiva ord

Jag känner mig inte som en kritiker i ordets värsta betydelse (avfälling, buhu)...men jag ifrågasätter det JV skriver här, (de två som nu dyker upp ibland). Jag känner så väl igen sättet att bara blunda för alla argument och svara nedlåtande om man inte har ngt svar på frågor eller påståenden. Det irriterar nåt otroligt.
Jag kan inte förstå att man inte själv märker hur man låter (!)....och hur lite förståelse och tolerans man har med andra människor. Och att man på allvar kan tro att det är ok att vara så för den Gud och Son man säger sig följa...att man verkligen kan tro att det är arroganta, farisée-lika, ytliga och skenheliga människor som Gud vill ska befolka jorden.
Jag kom till insikten att om det är sant att det blir ett Harmageddon och sen ett Paradis...så vill inte jag vara där...inte med sådana människor. Jag har mött kärleksfullare personer utanför JV än innanför...och då har jag ändå varit med typ hela livet. (Hyfsat många år )
Uj vad jag yrade iväg där....ja...kritiker var det...njae, jag känner mig som en realist nu. En som sett det hela från två håll...och nu ser jag så klart, till skillnad från förr. Det är så tragiskt att man måste ge upp hela sin person bara för att man går med där.

Och varför är jag då fortfarande med kan man undra.
Jaa...vad kan det rimligen finnas för orsak...kanske ingen egentligen. Men än så länge finns det det, för mig. Jag vill inte orsaka oro och ledsamhet för vissa. Även om jag inte går dit eller umgås med ngn så är jag ju ändå "med på papperet"...det verkar vara det som betyder ngt. Ingen bryr sig om vad som finns i hjärtat. Och skulle jag ngngång yttra ngt litet ifrågasättande eller en annan tanke för de få JV jag samtalar med (vilket jag inte gör så ofta)...så märker jag direkt att det blir en lite jobbig stämning och nån tar det som kritik och nån viftar bort det. Ingen är intresserad av att veta hur jag tänker eller varför jag egentligen inte kommer till mötena. Och det visar för mig att allt bara är yta....
Flertalet (alla) i "min" församling håller sig dock på avstånd och hör öht inte av sig, men det kanske beror på att jag utstrålar ovilja att umgås, vad vet jag.

Har du fått svar på din undran? Det blev mkt text men kanske mest babbel....
Senast redigerad av Leviticus 2010-07-01 kl. 22:48.
2010-07-01, 23:52
Medlem
Occultuss avatar
Hej Levi. Tack för svaret, det var bra. Jag förstår varför du är kvar nu när du har förklarat. Det jag tycker är konstigt att JV "låter" dig vara så inaktiv som du är, och inte kontaktar dig med råd att aktivera dig, eller så blir det uteslutning. Flexbärt och Border, vad tror ni om detta? Varför är Leviticus förening så förbaskat ytlig, som bara bryr sig om Leviticus är med på ett papper eller ej? Förekommer detta i era församlingar med?

Mitt tusende inlägg, jippi.

mvh OCC
2010-07-02, 07:15
Medlem
Negersmurfens avatar
Om Jehovas Vittnen skaffar barn och barnen sedan lämnar Jehovas Vittnen när de blivit vuxna, då måste föräldrarna bryta kontakten med sina barn. Trots att barnen vill ha kontakt med sina föräldrar, så avvisas de av sina egna föräldrar pga av att de har lämnat Jehovas vittnen. Det är tråkigt men sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in