2010-03-13, 11:29
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Och den summan har ökat sen några år tillbaka.
Vilket innebär att det finns fejksmorda i gruppen. (Om nu inte alla är det.... )

Det stämmer att vissa kanske inte är verkligt smorda utav dessa, utan kanske bara en handfull.
Inget vi säkert kan veta förens harmageddon kommit.
2010-03-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Flexbärt är ett JV. En bekant till våra bekanta.
Som ett JV har vi alla olika personligheter, olika uppväx och olika sjukdommar i vissa fall.
Så att haka upp sig på ETT unikt JV är inget vidare smart.

Sjukdomar?
2010-03-13, 11:35
Medlem
Citat:
Fast du kanske ska tillägga att det bara är på pappret.
Med tanke på allt du skrivit här så är du nog inget JV längre.

Och med tanke på att du är tillbaka här så visar det att du är ett JV ute i periferin och inte alls så andlig som du vill att andra ska tro.
2010-03-13, 11:37
Medlem
Citat:
Det stämmer att vissa kanske inte är verkligt smorda utav dessa, utan kanske bara en handfull.
Inget vi säkert kan veta förens harmageddon kommit.

Ihopsamlandet ska ju vara klart. Så de som läggs till nu...inte bara för att fylla upp de som fallit från utan summan har tom ökat...är förvirrade personer. (Om nu inte alla där är det....)
2010-03-13, 11:38
Medlem
Citat:

Med tanke på vad Flexbärt har skrivit här är han inte heller ett JV!
2010-03-13, 11:40
Medlem
Citat:

Förresten...på papperet eller inte...jag är fortfarande ditt "syskon" i "sanningen". Du borde vara mkt trevligare och mjukare mot mig eftersom din huvuduppgift, när du märker att ngn av dina "medtroende" "vacklar", är att föra en sådan tillbaka igen. Ta av din enorma kärlek och andlighet och dela med dig vetja! Och fullgör din uppgift som ett JV.
2010-03-13, 11:45
Medlem
Citat:
Gillar inte din attityd. Jag har inte gjort något för att förtjäna dina aggresioner.

Vi tror att det som bibeln säger är sant, den säger att ljuset skall bli klarare och klarare.
Daniel 12:8,9
Och jag hörde det, men jag förstod det inte; så jag sade: ”Min herre, vad kommer att vara slutskedet av dessa ting?” Och han sade vidare: ”Gå, Daniel, ty orden hålls hemliga och förseglas intill ändens tid

Ordspråksboken 4:18
Men de rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet tills det är full dag.

Bibeln kan ju mena att ljuset ska bli klarare på andra sätt än det sätt JV menar.
Det är nämligen inte JV som har skrivit Bibeln. Eller...iaf inte den ursprungliga.
2010-03-13, 11:50
Medlem
Citat:
Källa: Boken Må ditt rike komma, utgiven av Jehovas Vittnen

"Vi vill i första hand vägledas av Guds ord och inte av en kronologi som i huvudsak grundar sig på världsliga vittnesbörd eller som inte stämmer med bibeln. Det förefaller självklart att den enklaste och naturligaste förståelsen av de olika bibliska uppgifterna är att de 70*åren började i och med den fullständiga ödeläggelsen av Juda efter det att Jerusalem förstörts. (Jeremia 25:8—11; 2*Krönikeboken 36:20—23; Daniel 9:2) När vi därför räknar 70*år tillbaka i tiden från den tidpunkt då judarna återvände till sitt land år*537*f.v.t., kommer vi fram till att det var år*607*f.v.t., i Nebukadnessars 18:e regeringsår, som han ödelade Jerusalem, avsatte Sidkia från tronen och gjorde slut på den judiska kungadynastin som härskade på tronen i det jordiska Jerusalem. — Hesekiel 21:19—27."

Jvs kronologi är helt och hållet beroende av "världsliga vittnesbörd". Bibeln anger ingen kronologi som som visar när på tidens ström som Jerusalem förstördes eller Babylon föll. Dessa händelser kan fastställas kronologiskt ENBART med hjälp av "världsliga vittnesbörd". Om sådana vittnesbörd inte är tillförlitliga faller givetvis alla årtal för betydelsefulla händelser i det flydda. Det är alltså oärligt av Jv att påstå att deras kronologi är mer biblisk, mindre världslig, än den accepterade kronologin. Denna accepterade kronologi stämmer helt med Bibeln, men den stämmer inte med Jvs uträkning om 1914, och det är därför, och i verkligheten bara därför, som Jvs ledning envisas med sin felaktiga kronologi.

Och det kvittar hur mycket Jv än gymnastiserar så framgår det av Jer. 25:11,12 och 29:10 att de 70 åren handlade om underdånighet, inte total avfolkning, och att dessa 70 år upphörde när Babylon föll, alltså 539 f Kr, inte 537 f Kr som Jv säger. Att räkna 70 år baklänges från det korrekta året 539 ger inte årtalet 607 som är så viktigt för Jv. Jvs kronologi är fullständigt felaktig.
2010-03-13, 11:52
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Sjukdomar?

http://lmgtfy.com/?q=sjukdomar
2010-03-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Aha ha... Hillarious!
Hur ska vi alltså förstå Jesu ord om ”denna
generation”? Han menade tydligtvis att några av de smorda som såg när tecknet
började bli uppenbart 1914 under någon tid
skulle leva samtidigt med andra smorda
som skulle se början på den stora vedermödan.
Denna generation hade en början,
och den kommer naturligtvis att ha ett slut.
Riktigt kul förklaring... vem kom upp med denna brillianta ide??
En generation som inte skulle försvinna... är nu TVÅ generationer..
Någon som känt någon annan... är faktiskt SAMMA generation... JAJJAMENSAN! så ÄR det!

..och Jesus "menade tydligtvis" också... men gud... om det nu var så "tydligtvis" så varför var det inte det från början då...

Snacka om krystade förklaringar....

Samma... säger du Borderline.. tycker du verkligen det?

Ordet "generation" kan ersattas med "de smorda" helt enkelt. Jesus borde sagt "de smorda", så hade vi alla vetat att JV har rätt.

Det är konstigt...ändå menar JV att Bibeln är en enkel bok, inte alls fylld med all underlig mysticism som andra religioner (enligt JV) vill hävda att den är.
Bibeln är en bok från Gud till den enkla människan.
Att inte Vakttornet följt vid dess sida från början.
2010-03-13, 11:53
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Bibeln kan ju mena att ljuset ska bli klarare på andra sätt än det sätt JV menar.

Hur tänker du då?
2010-03-13, 11:56
Medlem
Citat:
Hur tänker du då?

Jag förstår att du inte förstår vad jag menar.

Bibeln är inte i dess ursprungliga form skriven av JV. Och är den inte det kan budskapen i den gälla helt andra saker eller helt andra personer än just JV.

JV betraktar Bibeln som deras verksamhetsberättelse. Tänk om det inte är så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in