2010-06-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Er avgörande som du själv tar.

Riskerar livet?
Det eviga eller det nuvarande korta livet på 70 - 80 år.

Det eviga livet riskeras inte om man tar emot blod inom läkekonsten. Det är inte en mer synd att få röda blodkroppar än att få Faktor VIII, en blodbeståndsdel som Jvs ledning har gett grönt ljus till, bl a med en hänvisning till Luk. 6:1,2.
2010-06-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Det eviga livet riskeras inte om man tar emot blod inom läkekonsten. Det är inte en mer synd att få röda blodkroppar än att få Faktor VIII, en blodbeståndsdel som Jvs ledning har gett grönt ljus till, bl a med en hänvisning till Luk. 6:1,2.

Satsa du på det om du vill.
2010-06-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Utesluten ännu?

Enligt din ignoreralista ska väl du inte se vad jag skriver? Än mindre vilja tilltala mig. Men du är nog allt bra nyfiken på mina inlägg. Skoj!

Varför undrar du om jag är utesluten? Skulle jag vara det menar du? Varför menar du det i så fall?
2010-06-30, 19:12
Medlem
Citat:
Jag är glad att få följa Guds organisation.

Hur var det, hade du en bättre framtid att förtälja.

En sann framtid kanske? En verklig?
Inte en fantasiframtid som är påhittad av människor som vill muta och hota in folk i en Organisation.
2010-06-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Är det bara genom Jehovas Vittnen som man kan bli frälst och komma till paradiset? Eller accepterar ni att man också kan bli frälst genom andra kyrkor eller samfund?

JV menar fullt och fast att det endast är JV som kommer att överleva Harmageddon. Däremot ska vem som helst (även alla ickeJV) som dött innan Harmageddon få uppstå i paradiset (som kommer efter Harmageddon).
2010-06-30, 19:18
Medlem
Citat:
Svaret är:
Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Johannes 17:3
!Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus."

Och Flexbärt....ingenstans i dessa ord står det att JV är den enda Organisationen som räddar.
2010-06-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ja ja, vi får se i framtiden.

Vadå i framtiden? Du menar att man inte kan hålla sig kvar om man inte tror. Nu var det ju så att många har hållit sig kvar i flera årtionden. Som medlemmar av JV. Och Gud har inte kastat ut dem.

Man måste inte vänta på ngn framtid för att se att det går att hålla sig kvar utan att tro. Förstår du?
2010-06-30, 19:23
Medlem
Citat:
Vad skrämmer dig, är det okunskapen du har, eller....

Varför bryr du dig, du kan ändå inte ändra på något. låt du framtiden visa.

Okunskap? När han citerat ur JVs egen litteratur?! Var finns då okunskapen? Hos den som citerar eller hos den som blir citerad?
Tänk nu för 17.
2010-06-30, 19:27
Medlem
Citat:

Kommer det att finnas två paradis? En bättre paradis för de 144000 utvalda, och ett sämre paradis för de övriga som inte fick plats i det bättre?

Det är ju redan så. Få är speciellt utvalda att ha lite mer kontakt/kunskap med Gud.

Men det säger ju JV såklart att det inte stämmer...när ngt blir galet. DÅ är den lilla gruppen plötsligt "vanliga" JV.
2010-06-30, 20:11
Medlem
Citat:
Om ett Jehovas Vittne träffar på en avhoppare när han är ute och går på stan, får han då hälsa på avhopparen? Eller bryter han då mot reglerna som Vakttornet bestämt?

Nej han får inte hälsa.
2010-06-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
nej, kanske får hälsa men inget mer. Undrar vad Jesus hade gjort på sin tid om någon valt att inte följa honom längre, knappast agerat som Jv gör. Följer dom Gud eller en organisation kan man ju åter igen fundera över.

Ja inte skulle han sluta hälsa iaf. Han skulle inte titta åt ett annat håll eller byta trottoar.

Jag kan åtminstone personligen inte kunna tänka mig att han skulle bete sig så med tanke om vad man läser om honom. Och han ska ju vara kristnas förebild.
Men fariséerna däremot...de skulle garanterat sätta näsan i vädret och totalt ignorera den som hoppat av.

Hm....vad säger då det om JVs beteende?
Senast redigerad av Leviticus 2010-06-30 kl. 20:28. Anledning: Missad bokstav....
2010-06-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

B]Matteus 5:5[/b]
”Lyckliga är de som är milda till sinnes, eftersom de skall ärva jorden”

Jaha, så Slaven, kvarlevan är alltså inte "milda till sinnes", utan bara den stora skaran??

Bra fråga.

Man kanske inte ska vara mild till sinnes om man ska till himlen och regera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in