2008-08-07, 16:13
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Jag noterar att du är försvarslös mot mina fakta om ledningens ohederlighet. Jag tror att de vanliga läsarna gärna tar emot de fakta jag presenterar, t ex. från Vakna! april 2006. Se gärna bilden från "forntida teckningar" som visas på sid 12! Den lögnen är obetalbar!
Den vill jag gärna se!

Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Själv använder jag nätet väldigt lite i min forskning eftersom riktiga böcker är så mycket bättre. Jag skulle bli förvånad om Bauers och Lidell och Scotts lexikon finns på nätet. De är dyra, och de skulle säljas oerhört mycket mindre om de fanns på nätet.
Ok tack.
2008-08-07, 16:16
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Det påståendet som står där menas på att man ställer frågan om Guds förutbestämda dag (Matt. 24:36) skjuts upp eller om Gud håller fast vid den dagen han i förväg redan bestämt sig för, och när det dessutom kommer att smälla samt att det bara är Han som vet NÄR han ska infria sina löften. Jag ser inget på den framsidan som skulle indikera på något sätt att Sällskapet har utsatt något år eller datum för Har-Magedon. Angående "denna generation" så menar man dom 144.000 smorda som har himmelskt hopp. Vittnen världen över håller tummarna hela tiden för att det snart skall hända, men dom har aldrig, och jag understryker, aldrig satt ut något som helst datum. Ingen grundpelare har brustit någonstans. Fortsätt leta.

Påstår du fortfarande att jag och mina medkristna har fel i våran egen trosuppfattning?
Nej den bilden tog jag bara med för att den är så fin. Joo vet att de ändrat synen på generationen. Det är ju det som är poängen.. de ändrar sig. Och grundpelaren har brustit, de har ju basunerat om generationen sedan början av 1900 talet men ändrade sig -95.

Citat:
Inte just att han dog på en påle, men att man erkänner att Jesus dog för våran skull, att vi erkänner hans lösenoffer.
Joo jag vet.

Citat:
Du tror på fullaste allvar att det skulle vara den enda anledningen? Då är jag rädd för att du inte vet så mycket. Kanhända att det finns några stycken, det bestrider jag inte, men att dom flesta skulle stanna kvar just för att dom är rädda att bli uteslutna är rätt skrattretande, med tanke på vilken anda det råder i församlingarna och i organisationen över huvud taget.
Nej inte enda anledningen, men en stor och viktig anledning mister.
2008-08-07, 16:19
Bannlyst
Eberhard:

"Då togo landshövdingens krigsmän Jesus med sig in i pretoriet och församlade hela den romerska vakten omkring honom."

http://bibeltemplet.net/bibelnonline/

Jag förmodar att du menade vers 37 och inte 27 i kap. 27?
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-07 kl. 16:24.
2008-08-07, 16:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
På vilket sätt blir jag förnedrad tycker du? Det skrämmer mig mer att andra har mage att påstå sig ha en korrekt bild av min egen trosuppfattning som jag lever i däremot. Det här är ingen tro som man bara tar fram när man går och knackar dörr eller besöker Rikets Sal. Det är en tro som man tillämpar i livet, i vardagen, på jobbet, i familjen och med vänner, på fritiden, det är en livsstil och en identitet, inte ett medlemskort man får på posten mot en medlemsavgift för 200:-/år.

Känner man sig manad att skriva något sånt här i en debatt framstår man som en hjärntvättad idiot;

Citat:
Jag är inte på något sätt försvarslös. Jag ignorerar dina anklagelser bara, för jag VET att du har fel.
2008-08-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trokigt
hur stor andel av jehovas är knarkare?

När du väl blir ett Jv så har du slutat med knarket.

Men om du menar hur många procent som varit knarkare innan dom blev ett Jv så har jag faktiskt ingen siffra på det.

Detta är även irrelevant då huvudsaken är att dom ändrat sin livsstil och "iklätt sig sin nya personlighet" innan dom låter döpa sig.

Många vill hävda att det bara är människor med ett problemfyllt liv bakom sig som söker sig till Jv.

Alla är välkommna till Jehovas organisation oavsett bakgrund.

Jag för min del har levt ett "normalt" liv innan jag blev Jv och anser mig forfarande rätt normal, även om många här på forumet säkert skulle vilja påstå motsatsen
2008-08-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Känner man sig manad att skriva något sånt här i en debatt framstår man som en hjärntvättad idiot;

Ja rätt märkligt att vi andra hittar hur mycket bevis som helst i deras EGNA skrifter på hur man haft fel förut, och sen har man ändrat sig när verkligheten kom ikapp. Fakta spelar tydligen ingen roll om man är slukad av sekten vilket är allt för vanligt(gäller inte bara jv). Skulle tro att hans hängivenhet avtar med åren dessbättre och att han börjar tänka själv igen.
2008-08-07, 17:45
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Din idiot det var inte jag som började med skitkastandet så lägg ner din smörja och bemöt argumenten istället. Förresten dina inlägg är bara dynga så du kan stänga av tack!!!

----------------

Bemöta dina "argument"????

Kallar du hatkampanjen för argumentering?Det skulle i sådana fall vara dina känsloargument ,som endast leder till argumentum ad hominem in absurdum,så vill du att någon ska kunna bemöta dina s.k. "argument", så får du allt ta och prata med en hjärnskrynklare istället....förhoppningvis skriver han också han ut lite lyckopiller åt dig så mår du säkert stundtals bättre med dig själv ,och andra.

Lycka till!

MVH

Bingy Bunny.
2008-08-07, 17:55
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trokigt
hur stor andel av jehovas är knarkare?

Nästintill 0,00000000000001 % skulle jag våga påstå. Man kan inte leva som
ett Jehovas Vittne och samtidigt missbruka tunga droger....
2008-08-07, 18:11
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisbane
Resonemanget ovan bygger på att företaget under inga som helst omständigheter kan ha fel.

Exempel: Företaget hävdar att himlen är grön med rosa prickar. Några tycker att detta är helt åt helvete och säger upp sig. Men de har alltså fel?

Jehovas Vittnens ledning kan inte ha fel....

Se bara min signatur nedan....
Allt de skriver i sin litteratur är Sanning...

Så Himelen ÄR grön med rosa prickar... Om ledningen säger så.. Orubbligt..
Men om ledningen ändrar sig till Rosa med gröna prickar, skall man som
arbetare acceptera läget... Oavsett vad som har sagts tidigare, även om
männsikor blivit sparkade alternativt sagt upp sig under tiden de hade "fel"...
2008-08-07, 18:38
Medlem
Herjarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Vi ser ju hur rätt dom hade om när undergången skulle komma eller hur?...
2008-08-07, 18:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

På vilket sätt definierar du begreppet sanning? Jag har en kännsla av att begreppet sanning för dig beror enbart på vem som säger någonting.
2008-08-07, 19:18
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
På vilket sätt definierar du begreppet sanning? Jag har en kännsla av att begreppet sanning för dig beror enbart på vem som säger någonting.

Sanning för mig är väldigt individuell, min upplevelse av något kan vara en helt
annan upplevelse för någon annan. Det blir i slutändan, att min upplevelse blir
min sanning och den andra personens upplevelse blir den personens sanning.

MEN det finns saker som är sant oavsett vad, t.ex. att min mor födde mig är
en sanning som blir svår, om än omöjligt att "motbevisa" som lögn, en absolut
sanning. Sanningen är motsatsen till Lögnen.

Men min syn på Sanning är nog suddig, då jag har indoktrinerats till ett
missbruk av ordet "sanning" som JV..

Men du får gärna lära mig att definiera begreppet sanning...

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in