Citat:
Ursprungligen postat av kaptewn
En av mina bästa polare är JV och det är total värdelöst att försöka argumentera mot honom inom det ämnet. Han verkar totalt fanatisk, nästan hjärntvättad, så fruktansvärt mycket tror han på det.
Jag förlorar nästan varje gång.
När man sett sanningen kan iget hindra en, det är svårt att förstå den som inte vill ha det JHVH Gud vill och kommer att ge oss.
Orsaken kan vara denna:
1 Korinthierna 2:14
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”
Eller Gud ser hjärtan:
Johannes 6:44, 65
”Ingen kan komma till mig, om inte Fadern, som har sänt mig, drar honom; och jag ska uppväcka honom på den sista dagen. – Och han sade vidare: Det är därför som jag har sagt till er: Ingen kan komma till mig om det inte förunnas honom av Fadern.”
Vad då göra?
Jo:
Matteus 7:7, 8
"Fortsätt med att be, så skall det ges åt er, fortsätt med att söka, så skall ni finna, fortsätt med att bulta på, så skall det öppnas för er. 8 Ty var och en som ber, han får, och var och en som söker, han finner, och för var och en som bultar på skall det öppnas."
1 Timoteus 2:4 – 6
”Han vars vilja är att alla slags människor skall bli räddade och komma till exakt kunskap om sanningen. 5 Ty det finns en enda Gud och en enda medlare mellan gud och människor, en människa, Kristus Jesus, 6 som gav sig själv till en motsvarande lösen för alla – detta skall det vittnas om vi de tider som är bestämda för det.”