Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
En sak vill jag att du ska veta...
Jag är inte säker på hur du tänker, jag tror inte jag varit det en enda gång sen vi började diskutera i den här tråden. Du har hoppat hit och dit i det du sagt och i sättet du uttryckt dig.
Det enda jag menat är att jag tycker att jag känt att du menat på ett eller annat sätt. Men jag har inte varit i din hjärna så jag kan aldrig säga att jag vet hur du tänker.
Att du håller på som du gör nu verkar i mina ögon bara vara försök till provokation. Jag vet inte om det är så, men det verkar så.
Så egentligen borde jag inte ödsla energi på att svara, men för mig är det viktigt att jag får fram det jag verkligen menat så det inte blir missförstånd.
Under hela tiden vi diskuterat har jag oxå haft egna funderingar och tankar som gjort att du till och med ifrågasatt om jag verkligen är ett JV, så att du skriver som du skriver i den sista meningen gör att jag börjar undra om du har förskräckligt dåligt minne...
Jag är inte säker på hur du tänker, jag tror inte jag varit det en enda gång sen vi började diskutera i den här tråden. Du har hoppat hit och dit i det du sagt och i sättet du uttryckt dig.
Det enda jag menat är att jag tycker att jag känt att du menat på ett eller annat sätt. Men jag har inte varit i din hjärna så jag kan aldrig säga att jag vet hur du tänker.
Att du håller på som du gör nu verkar i mina ögon bara vara försök till provokation. Jag vet inte om det är så, men det verkar så.
Så egentligen borde jag inte ödsla energi på att svara, men för mig är det viktigt att jag får fram det jag verkligen menat så det inte blir missförstånd.
Under hela tiden vi diskuterat har jag oxå haft egna funderingar och tankar som gjort att du till och med ifrågasatt om jag verkligen är ett JV, så att du skriver som du skriver i den sista meningen gör att jag börjar undra om du har förskräckligt dåligt minne...
Du påstår ofta att du vet hur jag är eller tänker, så som att vara rädd för
Harmageddon men det kanske du har glömt? Vi är väl lika dåliga båda två?
Hur har jag hoppat? För att jag vill bli ett vittne på grund av att min familj är
kvar som jag inte får umgås med tack vare er kärleksfulla tolkning av biblen?
Du får tolka det som om jag vill provocera, men det är inte min avsikt. Jag
är uppriktigt upprörd.
Jag tycker inte om översittare och dolda hot oavsett om man anser att man
har bibelns stöd eller inte, glöm inte att det är DIN tolkning av bibeln. Jag kanske
inte vet HUR du som person tänker, men i mina ögon är du och kommer alltid vara
en representant för Jehovas Vittnen då du försvarar dem hela tiden.
Varje gång du hamnar i någon slags knipa glider du undan och säger, ja men
jag är en idivid som tänker annorlunda. För mig är det prokativt, eftersom jag
är uppvuxen i Jehovas Vittnen och visste mycket väl vad det var jag trodde
på och de mina runt omkring mig. Jag vet också konsekvenserna av att inte
följa strömmen innom JV -lärorna.
Du kan inte stå för JV sanning till 100% och det stör mig.. Det är fegt och
skrämmande, då du i mina ögon ger en skev bild av den verkliga "sanningen".
Så, ja, jag är ganska trött på Falska profeter och dess budbärare...