Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Med andra ord vågar du inte läsa o se att det står samma i våra biblar?
Är du rädd att det är fler saker som folk här har lurat i dig ska vara fel?
Det brukar nämligen vara på det sättet

Du är rolig du, nästan lite komisk, jag har vart hos er i riketssal och ,hör och häpna, fick en bibel utav din sekt helt gratis

Jag har läst den och sedan har jag även läst den jag har hemma som jag fick när jag konfirmerades och det ÄR skillnad mellan dem. Du kan inte vara så hjärntvättad att du tror att eran bibel och den svenska kyrkan använder är samma? De har olika budskap.
Jesus är gud, amen.
Eran gud och den "kristna" gud är inte samma.
Ni ägnar era liv åt antikrist.
Det gäller att vara vaksamma eftersom det skall komma många falska profeter och messiasgestalter. Dessutom skall Antikrists framträdande ske på ett mycket attraktivt och förrädiskt sätt. Det innebär att vi måste studera Bibeln och undersöka vad som är sant och falsk rörande Jesu återkomst.
Nya Världens översättning (NV) är utgiven av Sällskapet Vakttornet, en gruppering som också utgör ledarskiktet för Jehovas vittnen. Den svenska versionen är översatt direkt från den engelska översättningen.
NV är alltså inte översatt från bibelns ursprungliga texter.
Låt mig ge dit lite exempel på skillnader så du kanske fattar nån gång:
Exempel1.
Bibel 2000 : "jag är och jag var innan Abraham blev till"
Svenska Folkbibeln: "Jag Är, redan innan Abraham blev till"
NV 2003: "Innan Abraham blev till, har jag varit till"
Genom att inte översätta med "Jag är" eller "är jag" undviker Sällskapet Vakttornet att Jesus kallar sig själv för Jehova. Se 2 Moseboken 3:14.
Exempel 2.
1917 års översättning: "Guds Ande svävade över vattnet"
Bibel 2000: "en gudsvind svepte fram över vattnet"
NV 2003: "Guds verksamma kraft rörde sig fram och åter över vattnets yta"
Sällskapet Vakttornet förnekar att den heliga Anden är en levande person i treenigheten och översätter därför Ande med Guds verksamma kraft. Uttrycket "en gudsvind" i Bibel 2000 skiljer sig från de tre övriga erkända översättningarna.
Läs länkarna jag postade tidigare så ser du att den bibel du/ni använder inte är den samma, inte bara på enstaka skriftställen utan kärnan i budskapet är ändrat.