Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Hej
Jag vill inte ge mig in i diskussionen om era medlemmar och om hur fantastiskt godhjärtade ni är - som du påstår. Diskussionen om pedofili och anklagelser om erat sätt att skydda meldlemmar och hur ni ser mellan fingrarna när allvarliga brott sker.
Det som stör mig mest är att ni har stora luckor i eran tro. 1914-teorin och hur man räkarnar fram det är ett av de större luckorna.
Suck. Jag har nog inte vid ett enda tillfälle påstått att alla JV är godhjärtade. Även fast det nog borde vara så med tanke på vad man säger sig representera.
Det är helt vanliga människor och det är nu nästan 7 milj som är med...det finns ingen möjlighet att veta varenda persons hela bakgrund och det finns ingen möjlighet att veta hur en viss person ska agera framöver. Och då är det ändå INTE lätt att gå med.
Jag vet oxå att det funnits/finns personer som det gått snett för, men det finns även personer som verkligen försöker att följa det som är bra och positivt i bibeln och tar det ansvaret, för det är ett eget ansvar, ingen annans. Och det finns JV som inte "trakasserar" andra så fort de får en chans, varken på sitt jobb eller nån annanstans.
De som efter (förhoppningsvis!!) NOGA övervägande tar steget att döpa sig men som sen av nån anledning begår nån handling som inte är ok, blir uteslutna...och det är inte att se mellan fingrarna. Men då blir ni istället sura över att det blivit en konsekvens!
Och skulle jag ha barn som antydde nånting om ett sjukt beteende från nån, vare sig det är i eller utanför församlingen, så skulle jag inte låta det vara, bara så du vet.
Bara för att man är ett JV är man absolut inte förmer än någon annan och det är inte någon garanti för nån automatisk överlevnad genom Harmageddon. Jag har på olika trådar här läst skräckexempel på olika erfarenheter av personer som haft med JV att göra...jag kan inte säga om allt är sant eller inte och jag vet inte alla detaljer. Men det är djupt tragiskt om man bara har en fin fasad som sen innanför ens egna fyra väggar byts till ngt helt annat. Jag kan inte svara på vad man tror sig vinna på det. Och det är helt upp åt väggarna fel!
Jag tycker inte att det är schysst att en del här inte väjer för att anklaga och påstå saker om att man är med och skyddar och ser mellan fingrarna när det absolut inte är så. Jag vet inte vem/vilka du/ni är och du/ni vet inte vem jag är.
Jag kan inte svara för alla andra som är JV lika lite som du kan svara för alla andra som inte är det och jag vill inte bli sammankopplad med personer som beter sig så som du och andra här hela tiden tar upp.