Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Detta är, eller har åtminstone varit JVs lära.
Att den som dör nu, efter uppståndelsen kommer att vara singel, eftersom döden upplöste äktenskapet. Och de som uppstår ska inte gifta sig.
De JV som förväntar sig att återförenas med sin döda äktenskapspartner gör detta emot sällskapets tolkningar, om det inte har kommit "nytt ljus" i denna fråga på senare tid.
Har ett exempel på nära håll, en JV-äldste förlorade sin hustru, sörjde djupt, och förklarade att han skulle vänta på henne med hoppet om ett fortsatt äktenskap, fast han visste att organisationen lärde annorlunda.
Efter en tid ville han emellertid gifta om sig, och när någon påpekade vad han hade sagt om at vänta på att få hustrun tillbaka blev svaret: "Hon (tilltänkta hustrun) och jag kommer at tillsamman välkomna henne tillbaka när hon uppstår".
Kan livligt föreställa mig hur glad första hustrun skulle bli av ett sådant välkomnande!

Jag måste ha missförstått det där med att man skulle vara gift med samma make/maka i Paradiset som man var gift med i det nuvarande livet. Antar jag...
Ja, mycket moget ang.
Brad Pitt, men hon var inte så gammal iofs. Och nej, han är väl knappast ett vittne. Han vill ju legalisera homoäktenskap, bara en sådan sak! *
fasa*
Haha, ja tänk vilken syn! "
Älskling, jag har väntat så länge på dig...Vem i *pip* är det där?!" "
Vår nya fru, raring...."