2009-10-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalen
värst va död den här tråden är nu. speciellt från vissa

För ett par dagar sen var det sjukt mkt som skrevs här

Jepp, det går som i vågor...
2009-10-28, 12:59
Medlem
Citat:

Kan väl tolkas som att vissa är svarslösa!
2009-10-28, 14:03
Medlem
Citat:
nu ska vi inte dra alla över en kant heller..

Det finns dåliga JVs sen finns det bra JVs. En mer extrem en den andre.
Precis som med allt annat.

Absolut inte! En hel del inom organisationen är väldigt vänliga och omtänksamma människor. Dock så ser man ofta saker som upprepar sig gång efter gång rätt ofta och då blir det ett mönster.

Jag minns att när jag var liten så skulle man sitta still på sin stol och lyssna, på saker man inte alls förstod och tyckte var väldigt tråkigt. Barn är som de är och passar inte att sitta blixtstilla i två timmar när de är i vissa åldrar. Barn som grät eller skrek togs rätt bryskt i armen och släpades ut, oftast in på någon toalett där "tillrättavisan" ägde rum. Jag vet barn från flera familjer som fick en del stryk och det rätt ofta. Troligen så hade några av de barnen kanske ADHd eller något eftersom de inte allt kunde sitta stilla. Själv fick jag aldrig stryk, min mamma tog istället med mig ut på toaletten och tröstade mig istället till jag blev lugn och gav nån morot att om du sitter still nu sista timmen så kanske vi kan köpa lite godis efteråt... Så hela JV består inte av barnagare, iaf inte i Sverige där det finns en lag mot barnaga, men det förekommer trots denna lag ändå även här. Kan tänka mig att det ser värre ut i USA eller andra länder...

Angående pedofili så såg jag inget lr hörde inte ens talas om det, men sådana vedervärdiga personer är ju duktiga på att manipulera så det är väl inte så konstigt. Finns nog pedofiler inom sällskapet med, kanske varken fler eller färre än samhället i övrigt, men det som blir oförsvarbart är policyn som kommer direkt från den styrande kretsen, har jag för mig.

Jag vet att det finns ett brev som gick ut till församlingarna för nåt år sen när detta väldigt var på tapeten. Fortfarande, trots att det gäller barn som upplevt ett ofattbart trauma och kanske är rädda, förvirrade, osäkra, lättledda osv. så är man benhård med att använda "tvåvittnes-regeln" och om barnet ställs inför en kommite av 6st äldstebröder i 40-60års åldern(troligen exakt liknande hur hennes förövrare såg ut) vilka sätter detta barn i enrum utan förälder och ställer pikanta, okänsliga frågor som är väldigt jobbiga för barnet så traumatiserar man ju barnet än en gång. Jag ska försöka leta fram brevet som gick ut till de äldste angående hur man skulle agera i denna pedofil-fråga. Lägger ut det senare.

Detta är så allvarliga saker att man inte kan fortsätta att använda sin egen form av domstol längre. Pedofiloffer behöver tas hand om professionell personal direkt och rättegången bör hållas av rättsväsendet. Sina små domstolar/kommitéförhör kan de använda till att reda ut om Syster Y som över hos Broder X eftersom Broder X bil stod parkerad där en sen kväll... men helst inte det heller...
2009-10-28, 21:53
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Såldes med ca 80 milj i vinst, billigare att hyra och så fär de ekna Rikets sar i t ex Afrika och till katastrofhjökp.

Vad kostar ett hus som kan husa några människor i afrika ?
Tror tom jag har råd med ett. Inga 80 miljoner där inte.. direkt ner i fickan till folket i brooklyn
2009-10-29, 09:13
Medlem
Citat:
Vad kostar ett hus som kan husa några människor i afrika ?
Tror tom jag har råd med ett. Inga 80 miljoner där inte.. direkt ner i fickan till folket i brooklyn

Eftersom alla byggnader JV bygger så finns det bara materialkostnader etc då man anlitar sig av gratis arbetskraft. När Sammankomsthallen i Strängnas byggdes så var nästan varenda vittne i hela Sverige med på ett hörn. Den berörde alla och överlämnades till Jehova... Något år senare så såldes anläggningen med rätt stor vinst tror jag och in fltttade Dansbandskampen med bar osv. samt en massa andra ogudaktiga(sånt som JV betraktar som det då) projekt bedrivs där nu.

Hallen köptes billigt från en entreprenör nära konkurs(tror jag det var), vittnena rustade upp den medelst gratis arbetskraft från hela Sverige, den blev klar, men överflödig, hallen såldes med rejäl vinst. Från att ha välsignats av Jehova överlåts den till Mammon: Vart vinsten tog vägen är det nog inte många som vet...

Fanns även nån historia om att man samlade in pengar för nytt bygge i skåne någonstans tror jag det var, men efter direktiv från Sällskapet så skrotades planerna av det bygget, men pengarna försvann...

Finns källor till detta...
2009-10-29, 17:29
Medlem
[complex]s avatar
Citat:

Äh, det kommer väl. Ska läsa igenom denna tråd sen nångång...
Ser att den blivit stor nu...Läst denna för länge sen. Lycka till med diskussionen.
2009-10-31, 21:42
Medlem
Börjar undra om JV-JVsympatisörers tystnad kan betyda att Organisationen har talat klarspråk ock förbjudit debatterande på nätet?
Någon som vet?
2009-10-31, 21:44
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Börjar undra om JV-JVsympatisörers tystnad kan betyda att Organisationen har talat klarspråk ock förbjudit debatterande på nätet?
Någon som vet?

Ligger nog något i det du säger, eller så kanske de kommit till insikt och blivit kristna
2009-11-01, 00:31
Medlem
Citat:
Någon som vet?

Har inte Flexbärt skrivit på länge menar du?
2009-11-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Har inte Flexbärt skrivit på länge menar du?

Ja, både han och den andra försvararen av JV tystnade plötsligt.
2009-11-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Ligger nog något i det du säger, eller så kanske de kommit till insikt och blivit kristna

2009-11-01, 17:52
Medlem
Citat:
Någon som vet?

Ja, JV organisationen fördömer debattering på Internet. Man varnar för "avfällingar" som kommer med halvsanningar och lögner som ska föra en bort från Jehova och det eviga livet.

Man ger uttryck åt man inte behöver kolla upp andras åsikter eftersom man själv vet att man har sanningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in