2008-06-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Broder var ordet!

Vem är min broder?

48 Men han svarade och sade till den som omtalade detta för honom: Vilken är min moder, och vilka äro mina bröder?

49 Och han räckte ut handen mot sina lärjungar och sade: Se här är min moder, och här äro mina bröder!

50 Ty var och en som gör min himmelske Faders vilja, den är min broder och min syster och min moder.

Såldedes kan inte dem som arbetar i den ondes tjänst vara mina bröder.
Här gäller det att skilja god frukt från dålig.

Gör nu bättring!

Vilka är det som arbetar i den ondas tjänst då? Vi som tror på Treenigheten eller? För vad jag har förstått så är väl du en vakttornsavgudare?
2008-06-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Vilka är det som arbetar i den ondas tjänst då? Vi som tror på Treenigheten eller? För vad jag har förstått så är väl du en vakttornsavgudare?
Kan du inte själv avgöra vad som bringar god och dålig frukt?
Kan du heller inte avgöra vad som är sant och falskt?
Varför kallar du mig 'vakttornsavgudare' när det bara är Jesus egna ord jag citerat? Är då också Jesus 'vakttornsavgudare'?
Nej. Nu får det vara nog på dumheter...
2008-06-15, 13:43
Medlem
fotos avatar
Citat:
Gör nu bättring!

Med vad då??
2008-06-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Med vad då??
Lär dig skilja på broder och "broder"
2008-06-15, 13:51
Medlem
fotos avatar
Citat:
Lär dig skilja på broder och "broder"

Du menar alltså att man får vara förbannad på andra människor....kalla dom idiot och så......inget älska din nästa här inte.

Gör bättring!
2008-06-15, 13:53
Medlem
Citat:
Du menar alltså att man får vara förbannad på andra människor....kalla dom idiot och så......inget älska din nästa här inte.

Gör bättring!
Det var du själv som sa det.

Du väljer också att ignorera det jag tidigare skrev. Därav är denna diskussion helt meningslös.
Må nu väl, och lycka till med allt.
2008-06-15, 14:12
Medlem
fotos avatar
Citat:
Det var du själv som sa det.

Är det så du menar?
"Du menar alltså att man får vara förbannad på andra människor....kalla dom idiot och så......inget älska din nästa här inte."

Citat:
Du väljer också att ignorera det jag tidigare skrev.

Det du antydde om att det budet inte ingår i lagen?? Lagen=älska din nästa.
2008-06-15, 16:04
Medlem
Citat:
Är det så du menar?
"Du menar alltså att man får vara förbannad på andra människor....kalla dom idiot och så......inget älska din nästa här inte."
Nu var det ju du själv som påstod det. Försök inte att lägga din börda på mig.
Citat:
Det du antydde om att det budet inte ingår i lagen?? Lagen=älska din nästa.
Låt oss nu vara förståndiga.
Är det älskvärt att undanhålla de vilsna sanningen enbart för att den svider i densammas ögon?
Du vill ju få mig till syndare till varje pris, men du lyckas föga. Jag vill väcka människor och få dem att inse allvaret. Jag vill leda dem till en evig frälsning hos den Gode. Att du vill undanhålla mig den uppgiften tyder ju på vem som talar genom dig.

10 Hören HERRENS ord, I Sodomsfurstar, lyssna till vår Guds lag, du Gomorra-folk.

11 Vad skall jag med edra många slaktoffer? säger HERREN. Jag är mätt på brännoffer av vädurar och på gödkalvars fett, och till blod av tjurar och lamm och bockar har jag intet behag.

12 När I kommen för att träda fram inför mitt ansikte, vem begär då av eder det, att mina förgårdar trampas ned?

13 Bären ej vidare fram fåfängliga spisoffer; ångan av dem är en styggelse för mig. Nymånader och sabbater och utlysta fester, ondska i förening med högtidsförsamlingar, sådant kan jag icke lida.

14 Edra nymånader och högtider hatar min själ; de hava blivit mig en börda, jag orkar ej bära den.

15 Ja, huru I än uträcken edra händer, så gömmer jag mina ögon för eder, och om I än mycket bedjen, så hör jag icke därpå. Edra händer äro fulla av blod;

16 tvån eder då, och renen eder. Skaffen edert onda väsende bort ifrån mina ögon. Hören upp att göra, vad ont är.

17 Lären att göra vad gott är, faren efter det rätt är, visen förtryckaren på bättre vägar, skaffen den faderlöse rätt, utfören änkans sak.

Du tycks inte förstå att jag vill väl?
2008-06-15, 20:02
Medlem
schabo-labos avatar
Vilka bibelställen talar emot att Satan styr världen?
2008-06-15, 22:17
Medlem
Citat:
Kan du inte själv avgöra vad som bringar god och dålig frukt?
Kan du heller inte avgöra vad som är sant och falskt?
Varför kallar du mig 'vakttornsavgudare' när det bara är Jesus egna ord jag citerat? Är då också Jesus 'vakttornsavgudare'?
Nej. Nu får det vara nog på dumheter...

Nej Jesus är ingen vakttornsavgudare, men däremot så är ni vittnen det, eftersom ni väljer att följa vakttornet mer än Bibeln! Jag förstår inte varför det finns så många jehovas vittnen kvar, med tanke på alla profetior som har profeterats falskt, med tanke på alla ställen i Bibeln som Vakttornets översättare har förvanskat osv! Alltså...att ni inte reagerar på detta? Är det bra enligt er vittnen att profetera falskt i JHWH namn? Gud, han bryr sig inte om detta i eran bibel? För i min bibel är det väldigt allvarligt att profetera falskt i JHWH namn! Men eftersom det finns vittnen kvar i denna organisation, så måste ju dem medlemmar tycka att det inte spelar någon roll och ändå påstå sig vara Guds enda kanal på orden! Det om NÅTT är Dumheter Daniel!
2008-06-15, 22:30
Medlem
schabo-labos avatar
Nytt om Kristus på korset ej pålen.

Citat:
I den nya filmen avbildas Jesus hängande med armarna ovanför huvudet och med spikarna genom underarmarna...
...Bland annat hänvisas till ett arkeologiskt fynd i Jerusalem 1968.
2008-06-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nytt om Kristus på korset ej pålen.

Vilken film då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in