Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Denna vers säger att Gud och Jesus är ett (du tror det betyder att de är samma person och jag tror att de är ett precis som Jesus och lärjungarna, och makarna i ett äktenskap -alltså ett i gemenskap med varann, inte ett i samma person).
Men denna vers nämner INGENTING om att den heliga anden är med i denna gemenskap. Det sägs nada om nån treenighet. Anden skulle bara bli utsänd -som en kraft att hjälpa människor. Såå logiskt!
Men denna vers nämner INGENTING om att den heliga anden är med i denna gemenskap. Det sägs nada om nån treenighet. Anden skulle bara bli utsänd -som en kraft att hjälpa människor. Såå logiskt!
Problemet med eran lära är att Gud verkar säga en sak, men helt plötsligt så verkar inte Gud stå för det som han själv säger!
Läs dessa texter!
Jesaja 45:21-23 "Förkunna något och lägg fram det. Alla tillsammans må rådslå om det. Vem har långt förut låtit er höra detta och för länge sedan förkunnat det? Har inte jag, Herren gjort det. Jag, förutom vilken ingen Gud mer finns, ingen Gud som är rättfärdig och som frälser, Nej, ingen finns vid sidan av mig. Vänd er till mig, så blir ni frälsta ni jordens alla ändar, Ty jag är er Gud och eljest ingen. jag har svurit vid mig själv, från min mun har utgått ett sanningsord, ett ord som inte skall tas tillbaka: för mig skall alla knän böja sig, och mig skall alla tungor ge sin ed"
Hosea 13:4 "Men jag är Herren, din Gud, alltsedan du var i Egyptiens land. Utom mig vet du ej av någon Gud, och ingen annan frälsare finns än jag"
Sakarja 14:9 "Och Herren skall då vara konung över hela jorden, ja, på den tiden skall Herren vara en och hans namn ett."
Detta är Guds ord, right? Förklara då dessa som kommer nu?
Lukas 2:10 "Men Ängeln sade till dem: Var inte rädda, jag bär bud till er om stor glädje, en glädje för hela folket. Idag har en frälsare fötts åt er i Davids stad, han är Messias, Herren*"
Filipperbrevet 2:10 "för att alla knän skall böjas inför Jesu namn, i himlen, på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till ära" (Jämför denna med Jesaja 45:23)
"Hos ingen annan finns frälsningen, och ingenstans bland människor under himlen finns något annat namn som kan rädda oss” Apostlagärningarna 4:12
Upp 17:14 "De skall strida mot Lammet, och Lammet med sina kallade och utvalda och trogna skall besegra dem, eftersom det är Herrarnas herre och Konungarnas konung"
Hur får ni ihop detta mannen? Gud säger att han är den enda frälsaren, och han säger också i Jesaja 43:10 "Men ni är mina vittnen, säger Herren, ni är mina tjänare, den som jag har utvalt för att ni må veta och tro mig och förstå att det är jag. Före mig är ingen Gud danad och efter mig skall ingen komma, Jag, jag är Herren, och förutom mig finns ingen Frälsare." vers 13 "Ja, i all framtid är jag densamme, och ingen kan rädda från min hand."
Helt plötsligt så inkarnerar sig Ärkeängeln Mikael och blir världens Frälsare? Helt plötsligt så får en helt utomstående varelse all ära? vad säger Gud om detta med ära?
Jesaja 42:8 "Jag Herren, det är mitt namn, och jag ger inte min ÄRA åt någon annan eller mitt lov åt gudabilder"
Om man skall tro på eran lära, så kan man inte ta Guds ord på allvar, för då måste han säga en sak och sedan så gäller inte det längre. Han var en frälsare, inte för alltid, idag är en helt annan varelse frälsare. Han skulle vara konung över hela jorden, men helt plötsligt så är Lammet konungarnas konung. Det går inte ihop, för att kunna få ihop detta så måste Jesus vara Gud, eftersom han är allt det som Gud i GT talade om!
Senast redigerad av Highness^^ 2008-06-13 kl. 00:20.
Senast redigerad av Highness^^ 2008-06-13 kl. 00:20.

har du läst om pedofilskandalerna i USA ja även i Sverige? Kan inte tänka dig att Jv skulle göra skattebrott? För f-n ge dig nu är du helt bakom?