Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Poängen i det hela är man inte kommer att ha minnet kvar från det gamla livet utan det nollställs när du kliver in i paradiset.
Ok de jag frågat säger att människan troligen kommer vara 25 år för evigt dvs alla yngre blir äldre - 25 och alla äldre blir yngre -25. En äldste sade att man inte skulle trollas till den åldern utan återuppväckas till sn forna fysiska struktur (utspridda beståndsdelar i naturen) och sedan växa som vanligt och bli yngre eller äldre beroende på ålder för att sedan stanna omkring 25.
Förutsatt att både pappa, mamma och son får återuppstå kommer alltså alla bli 25 år och om då minnet raderas finns som sagt risken för incest

bara en tanke. (Kanske därför alla ska leva i celibat.)
Inte bara minnet ska raderas utan även könsdriften. Därav följer flera problem, den du är idag styrs ju av dina erfarenheter i livet dvs minnen. Jag avstår att gå in på genernas betydelse. Alltså kommer du inte vara samma person snarare klonad.
Sedan ska man förstås lära sig gå, prata och allt det där.
Två scenarion från filmer som jag tycker kan tyda på hur det blir är "The Island" nystöpta som blir som de parasitdrabbade i "The Invasion".