2008-03-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tolkar det som att du inser att JVs position i den här frågan är svag.

Suck. Igen.

Det behövs inte mer än ett ord för att bli påhoppad.
2008-03-10, 23:24
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
...och vad säger det menar du???...

Att du oxå missuppfattat en hel massa.

Nej det enda som händer är att du inte vill inse att du gått på en nit....du menar alltså att ALLA andra utom du missuppfattar!! Come on!!!
2008-03-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Nej det enda som händer är att du inte vill inse att du gått på en nit....du menar alltså att ALLA andra utom du missuppfattar!! Come on!!!

Nej inte alla andra. Inte de som är lite mer sansade och inte helt väck i sina inte så vänliga uppfattningar om detta.
Vissa tycks dock sitta fastklistrade i samma frågor och har fullständigt hakat upp sig.
2008-03-10, 23:33
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Nej inte alla andra. Inte de som är lite mer sansade och inte helt väck i sina inte så vänliga uppfattningar om detta.
Vissa tycks dock sitta fastklistrade i samma frågor och har fullständigt hakat upp sig.

Och med sansade menar du malmohenke då?
2008-03-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Och med sansade menar du malmohenke då?

Nej. Han är väl ett JV.
2008-03-11, 00:17
Medlem
schabo-labos avatar
Jag antar att ni fortfarande tror att Jesus dog på pålen då med andra ord, jahapp. Då vet jag, tack ändå.
2008-03-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag antar att ni fortfarande tror att Jesus dog på pålen då med andra ord, jahapp. Då vet jag, tack ändå.

Ställde du frågan seriöst så är svaret pålen.
2008-03-11, 00:28
Medlem
Citat:

Ja, Jv har inte ändrat sig det minsta när det gäller frågan om kors eller påle. Det är en viktig fråga för dem, och de hävdar envist att Jesus inte dog på ett kors och att kyrkornas tro att det var ett kors bara härstammar från hedendomen. De förbiser att "pålen" var en ännu mer förekommande hednisk symbol, en fallossymbol.

Det förefaller som om Leviticus inser att Jv inte har tillräckligt på fötterna när det gäller deras anspråk här, eftersom han inte vill svara.
2008-03-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Ja, Jv har inte ändrat sig det minsta när det gäller frågan om kors eller påle. Det är en viktig fråga för dem, och de hävdar envist att Jesus inte dog på ett kors och att kyrkornas tro att det var ett kors bara härstammar från hedendomen. De förbiser att "pålen" var en ännu mer förekommande hednisk symbol, en fallossymbol.

Det förefaller som om Leviticus inser att Jv inte har tillräckligt på fötterna när det gäller deras anspråk här, eftersom han inte vill svara.

Har jag inte svarat?
2008-03-11, 00:38
Medlem
schabo-labos avatar
Tack Mr Eberhard.
Jag tycker att det här med kors och påle borde få mer uppmärksamhet. Alla som studerar med JVs möts av detta och JVs tror naturligtvis på detta själva.

Har alltid sett korset som den självklara dödsplatsen, men trots det hävdar JVs att Jesus dog på en påle. Enligt vad jag minns så handlar det om nått latinskt eller hebreiskt ord som det hela faller på. Vad jag minns så påstår JVs att det ursprungliga hebreiska ordet tauros eller något liknande är svaret på gåtan. Detta ska alltså betyda påle, och att Jesus dog på den.

Vad har vi för egentlig fakta och bevis när det gäller detta? Fram med länkar till museum och encyklopedier som opartiskt och objektivt visar JVs felaktiga teorier.
2008-03-11, 00:41
Medlem
När jag skrev

Citat:
Har jag inte svarat?

Det har du nu, men det hade du inte när jag skrev. Ditt svar kom in när jag skrev, så det såg jag inte förrän efteråt.
2008-03-11, 00:45
Medlem
Citat:
Tack Mr Eberhard.
Jag tycker att det här med kors och påle borde få mer uppmärksamhet. Alla som studerar med JVs möts av detta och JVs tror naturligtvis på detta själva.

Har alltid sett korset som den självklara dödsplatsen, men trots det hävdar JVs att Jesus dog på en påle. Enligt vad jag minns så handlar det om nått latinskt eller hebreiskt ord som det hela faller på. Vad jag minns så påstår JVs att det ursprungliga hebreiska ordet tauros eller något liknande är svaret på gåtan. Detta ska alltså betyda påle, och att Jesus dog på den.

Vad har vi för egentlig fakta och bevis när det gäller detta? Fram med länkar till museum och encyklopedier som opartiskt och objektivt visar JVs felaktiga teorier.

Betydelsen i bibeln är typ "trä". För mig har dock detta ingen enorm betydelse. Att han dog betyder mer än på vad han dog på.
Vare sig det är kors eller påle så är det inget som på nåt sätt ska dyrkas eller vördas.
Det borde dock vara det som står i bibeln som gäller oavsett vad man själv har för ideer om det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in