2009-05-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Det finns en del som predikar över hela jorden
Sjundedagsadventisterna tex.

Känner också till andra stora projekt där målet är att sprida det Kristna budskapet över hela jorden, inga glömda luckor ska få finnas.

Har de nått alla som vi!
2009-05-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jaha, så trevligt att veta att för Jv är kannibalism en samvetsfråga. Det hade jag aldrig trott. Tack BattleBitch för det klargörandet. Jag är övertygad om att du på egen hand har lyckats rekrytera mängder av nya adepter nu.

Alla kommer ju glatt släppa in folk som när som helst kan ta en smakbit av en...

Eller så kan man ju dra den riktiga slutsatsen av citaten. Nämligen att organtransplantationer var förbjudna. De som kan "Jv-språk" hjälpligt ser nämligen att det är vad som står. Att en som säger sig vara ett Jehovas vittne inte förstår terminologin är ju häpnadsväckande...

Tack Bella-Donna, ja, visst är det helt uppenbart vad de menade med artiklarna. Går inte att bortförklara, hur gärna BB än vill det.

Och aldrig någon ursäkt från sällskapets sida för att de har vilselett "fåren", i en så viktig fråga som berör liv och hälsa!
2009-05-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Att tala "överensstämmande" har bara värde om det man talar är sant. Jvs falska budskap om 1914, och om deras egen upphöjelse 1919 osv är inte äkta kristen förkunnelse. Det uppfyller i stället Luk. 21:8 om falska profeter som skulle säga "tiden är nära". Det spelar ingen roll hur samstämd den falska förkunnelsen är. Jesu ord gäller ändå: "Följen dem icke". (Luk 21:8, 1917)

Listan på falsk förkunnelse hos Jv kan göras lång. Miljoner som levde 1918 skulle aldrig dö eftersom Riket skulle bli fullt synligt på jorden 1925 - en falsk världsvid proklamation. Senare skulle de människor som levde på jorden 1914 inte dö ut innan "slutet" kom. När detta fiasko blev uppenbart även för Jvs ledare ändrade man helt sonika definitionen av ordet generation. Men det hjälper inte. Man har likafullt vilselett människor med falskhet.

Ja du talar mot bättre vetande, men det är inge ursäkt.
Det du gör är att dra ner Jehuvas namn i smutsen.

2 Moseboken 20:7
"Du skall inte brukar * Jehovas din Guds, namn på ett ovärdigt sätt, ty Jehova kommer inte att lämna den ostraffad som tar upp hans namn på ett ovärdigt sätt."

* Bruka eller uttala; ta (lyfta) upp, bära.
2009-05-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Har de nått alla som vi!

JV har inte nått alla, och det borde du veta.
De har nått fler än JV.
2009-05-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ja du talar mot bättre vetande, men det är inge ursäkt.
Det du gör är att dra ner Jehuvas namn i smutsen.

"Du skall inte brukar * Jehovas din Guds, namn på ett ovärdigt sätt, ty Jehova kommer inte att lämna den ostraffad som tar upp hans namn på ett ovärdigt sätt."

Men Flexbärt, det är väl JV, inte Eberhard, som använder Guds namn på ett ovärdigt sätt när de i hans namn kommer med falska budskap.
2009-05-01, 18:15
Medlem
Citat:
Och aldrig någon ursäkt från sällskapets sida för att de har vilselett "fåren", i en så viktig fråga som berör liv och hälsa!

En sak glömmer ni och det är att Apostlarna fick sann kunskap i omgångar, men inte knorrade de för det.

Johannes 17:6
"Jag har gjort ditt namn uppenbart för de människor som du har gett mig ur världen. De var dina och du gav dem åt mig, och de har hållit ditt ord.”

Romarna 14:12 Bo Giertz
”Alltså skall var och en av oss göra räkenskap för sig själv inför Gud.”
2009-05-01, 18:18
Medlem
Citat:
Men Flexbärt, det är väl JV, inte Eberhard, som använder Guds namn på ett ovärdigt sätt när de i hans namn kommer med falska budskap.

Det uttalandet får stå för dig.

Tiden utvisar.
2009-05-01, 18:18
Medlem
Citat:
En sak glömmer ni och det är att Apostlarna fick sann kunskap i omgångar, men inte knorrade de för det.

Johannes 17:6
"Jag har gjort ditt namn uppenbart för de människor som du har gett mig ur världen. De var dina och du gav dem åt mig, och de har hållit ditt ord.”

Men fick de någonsinn uppenbart felaktiga budskap, som det krävds att de skulle rätta sig efter?
2009-05-01, 18:27
Medlem
Citat:
Men fick de någonsinn uppenbart felaktiga budskap, som det krävds att de skulle rätta sig efter?

Ja, läs Aposylagärningarna.
Senast redigerad av Flexbärt 2009-05-01 kl. 18:53.
2009-05-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, läs Överloppsgärningarna.

Det är till att vara seriös, ser jag!
2009-05-01, 18:52
Medlem
Citat:
Kärlek inbördes ett kännetecken?

Sådan kristen och broderlig kärlek som du och BB visar varandra här på forumet?

Har du hakat upp dig på nått sätt?
Vi kan ha olika uppfattningar alla, men det inkräktar inte på den inbördes kärleken, så försök inte.
2009-05-01, 18:55
Medlem
Citat:
Det är till att vara seriös, ser jag!

Är till rättat nu, ber om ursäkt för min dyslexi

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in