2009-07-12, 20:06
Bannlyst
Passar på att säga att riktiga vittnen sitter inte på FB och skriver eftersom det vore emot att snacka med avfällingar osv.
2009-07-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Passar på att säga att riktiga vittnen sitter inte på FB och skriver eftersom det vore emot att snacka med avfällingar osv.

Till viss del är det väl sant.
Men vad är ett "riktigt" vittne egentligen?
2009-07-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Från Jv-ledningens horisont, förmedlad av litteratur och miljontals Jv, är ett Jv en person som erkänner ledningens ledarskap och agerar därefter. Det kokar ner till om man tror att "slaven" blivit satt över alla "tillhörigheter" 1919. Gör man det skall man självfallet lyda allt som kommer från vad som i så fall är "Guds kanal". Gör man inte det accepterar man inte "slavens" påstådda roll. Om det drives till sin spets kan det leda till uteslutning. Den viktigaste frågan för alla Jv och absolut för ledningen är om man "accepterar slaven", alltså inte Gud, Kristus och Bibeln, för det räcker inte. Den som inte accepterar slaven är inte önskvärd bland Jv. Att skriva på sådana här forum som döms ut av ledningen är att sätta sig över "slavens" anvisningar. Då är man inte ett riktigt Jv.
2009-07-13, 01:04
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Hejsan Borderline!

Frälsningen hänger inte årtal, utan på Jesus Kristus! Frälsningen hänger inte på vilket samfund vi tillhör, utan på tron på Kristus, genom Guds nåd. Och den som gör Guds vilja kommer att bli frälst! Och Guds vilja är att vi skall följa hans bud som lyder: "Vi skall älska varandra så som Kristus älskade oss"

Gud välsigne dig!

Håller med dig i mycket Rottweilern ... Precis som innan

// F.d. BattleBitch med glömt lösenord
2009-07-13, 01:06
Medlem
Bordelines avatar
Citat:

Det har du helt rätt i ....
Vet inte vad jag gör här .. .men man halkar in på ett bananskal o så kan man inte vara tyst, så typiskt ...
2009-07-13, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Håller med dig i mycket Rottweilern ... Precis som innan

Men jag antar att du inte håller med om detta som Rottweilwen skrev:
"Frälsningen hänger inte på vilket samfund vi tillhör, utan på tron på Kristus, genom Guds nåd."

För visst lär väl JV fortfarande att Organisationen är vår tids ark, dvs att i princip ska man befinna sig inne i organisationen/arken för att överleva?
2009-07-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Det har du helt rätt i ....
Vet inte vad jag gör här .. .men man halkar in på ett bananskal o så kan man inte vara tyst, så typiskt ...

Ja, visst är det märkligt, så lätt det är att halka in på bananskalet, men så svårt att halka ut på det?
2009-07-13, 11:26
Bannlyst
Varför klagar alla bara? Även om jag inte är ett JV så tycker jag att många saker dom gör är bra. Klaga mindre o fråga mer istället för dom som är eventuellt intresserade.
2009-07-13, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

En person som är en förkunnare för Jehova, svårare är det inte. Är du JV?
2009-07-13, 11:36
Medlem
Stämmer detta??

Mina kusiner hävdar att nya direktiv angående demoner kommit ut bl a ska man tona ner demonsnacket till ett minimum??

Att jag frågar beror på att mina kusiner nog inte har så bra koll alla gånger!
2009-07-13, 11:46
Medlem
Citat:
Varför klagar alla bara? Även om jag inte är ett JV så tycker jag att många saker dom gör är bra. Klaga mindre o fråga mer istället för dom som är eventuellt intresserade.

Vet inte om det är mina inlägg du syftar på?
Men för mig är det så att jag behöver sällan ställa frågor, utom ev om det har kommit "nytt ljus" i någon fråga. När det gäller JVs läror är jag nog lika insatt som de flesta JV som skriver här. När det gäller JVs historia och deras tidigare läror, är jag definitivt mer insatt än JV här.

Varför skriver jag då här?
Jo, jag tycker att man måste motarbeta vissa JVs försök att göra olika detta och andra debattforum till "propagandaforum" för JV. OBS gäller inte alla JV här.

Har sett sådana försök gång på gång, och därför tycker jag inte att de ska få stå oemotsagda!
Läsaren har rätt att se båda sidor av myntet!
2009-07-13, 18:28
Medlem
Nja

Citat:
En person som är en förkunnare för Jehova, svårare är det inte. Är du JV?

Det räcker inte. Det finns hela rörelser som förkunnar Yahweh osv men som inte erkänner Vakttornets modell för att vara vittnen. Det finns också folk som lämnat rörelsen och som fortsätter att kalla sig Jehovas vittnen. Ingen av dessa, och ingen utanför Vakttornets organisation, erkänns vara ett Jehovas vittne av vakttornsrörelsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in