Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Hur kommer det sig att om någon vill veta mer om Hinduism, så går de till en Hindu, mer om Islam, så går de till en Muslim, men om de vill veta mer om Jv så går de till andra källor?
Kärleken bland de äkta vittnena och det finner du knappast här på detta forum, besök den på rikets sal.
Hmmm... Funderar på om det inte är dags att hamna på borderlines ignoreralista...
Om jag skulle bli nyfiken på crack, men har hört av en massa vettiga människor att det kan vara farligt, vad ska jag göra då?
Köpa på mig ett par kilo och röka i en vecka, eller ska jag ta del av den information som faktiskt finns om skiten?
Om det faktiskt kommer fram att det inte är crackpundaren som har rätt när han säger att det inte är farligt, utan att det faktiskt visar sig att det är både beroendeframkallande och hälsovådligt, då är jag nog ganska glad att jag tog reda på mer först innan jag fördärvade mitt liv.
Samma sak med JV.
Att en crackpundare... förlåt JV ska det ju vara

... säger att vittnena är bra tar jag inte på för stort allvar. Jag tar reda på vad de står för, undersöker fakta och jämför deras lära med bibeln för att se om det kan tänkas ligga något i den innan jag går till rikest sal, dras in i sekten och fördärvar mitt liv, både detta och det kommande.
Det sundaste är att först sätta det man är intresserad av under kritisk granskning och att hitta ett vittne som öppet är kritisk mot organisationen är svårt, om man inte beger sig till form liknande detta då vill säga för här törs de vara lite kritiska i sin anonymitet (och det är inte fel alls. Jag applåderar de som börjar öppna sina ögon)...
Kan tillägga att jag gjorde samma sak när jag blev kristen. Allt kritiserades och undersöktes, men kritiken höll inte.
Alltså gör jag inte som du tror. Jag går inte till en hindu för att få reda på mer om hinduismen, eller en muhammedan för att få reda på mer om islam. Helt enkelt för att de inte är neutrala utan snarare ser det som en uppgift att "frälsa" mig.