2009-07-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Vuxna människor inser när det inte är lägligt att mobba en vuxen människa

Inte JV.
De kan mobba dig livet ut om du slutar att tro som de gör.
2009-07-10, 00:04
Medlem
Citat:
Han har förmodligen uppgifter i ordningen eller på parkeringen som gör att han arbetar varje helg på sammankomsten.

Men som jag förstod så var denna helgen hans sammankomst då han skulle sitta inne och lyssna...

Oki ber om ursäkt för en liten överilad kommentar, bröderna som jobbar med parkering, ordning, städning etc.. lägger verkligen ner ett jättejobb, först på plats på morgonen och sist iväg på eftermiddagen

Det man kan säga är att det finns bröder och systrar ,särkilt dom som bor i närheten, som åker på mer än en sammankomst då det kan vara svårt att ta in alla lärdomar under en helg.
2009-07-10, 10:32
Medlem
Citat:
Han har förmodligen uppgifter i ordningen eller på parkeringen som gör att han arbetar varje helg på sammankomsten.

Men som jag förstod så var denna helgen hans sammankomst då han skulle sitta inne och lyssna...

Inget av det Flexbärt nämnt om sammankomster pekar på det. Flexbärt har nog gjort sig förtjänt av alla gliringar han får här med råge!
2009-07-10, 10:53
Medlem
Bordelines avatar
Borta
2009-07-10, 17:06
Medlem
Flexbärt skrev:
Hur kommer det sig att om någon vill veta mer om Hinduism, så går de till en Hindu, mer om Islam, så går de till en Muslim, men om de vill veta mer om Jv så går de till andra källor?

Kärleken bland de äkta vittnena och det finner du knappast här på detta forum, besök den på rikets sal.

Jag vill inte veta vad de säger i Rikets Sal. Jag vill veta vad ni på det här stället tycker och tänker. Men det var inte så många vittnen och fd vittnen som berättade. Det var synd.
2009-07-10, 21:39
Medlem
Rullameras avatar
http://whatstheharm.net/jehovahswitnesses.html
2009-07-11, 10:33
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Hur kommer det sig att om någon vill veta mer om Hinduism, så går de till en Hindu, mer om Islam, så går de till en Muslim, men om de vill veta mer om Jv så går de till andra källor?

Kärleken bland de äkta vittnena och det finner du knappast här på detta forum, besök den på rikets sal.

Hmmm... Funderar på om det inte är dags att hamna på borderlines ignoreralista...

Om jag skulle bli nyfiken på crack, men har hört av en massa vettiga människor att det kan vara farligt, vad ska jag göra då?

Köpa på mig ett par kilo och röka i en vecka, eller ska jag ta del av den information som faktiskt finns om skiten?

Om det faktiskt kommer fram att det inte är crackpundaren som har rätt när han säger att det inte är farligt, utan att det faktiskt visar sig att det är både beroendeframkallande och hälsovådligt, då är jag nog ganska glad att jag tog reda på mer först innan jag fördärvade mitt liv.

Samma sak med JV.
Att en crackpundare... förlåt JV ska det ju vara ... säger att vittnena är bra tar jag inte på för stort allvar. Jag tar reda på vad de står för, undersöker fakta och jämför deras lära med bibeln för att se om det kan tänkas ligga något i den innan jag går till rikest sal, dras in i sekten och fördärvar mitt liv, både detta och det kommande.

Det sundaste är att först sätta det man är intresserad av under kritisk granskning och att hitta ett vittne som öppet är kritisk mot organisationen är svårt, om man inte beger sig till form liknande detta då vill säga för här törs de vara lite kritiska i sin anonymitet (och det är inte fel alls. Jag applåderar de som börjar öppna sina ögon)...

Kan tillägga att jag gjorde samma sak när jag blev kristen. Allt kritiserades och undersöktes, men kritiken höll inte.

Alltså gör jag inte som du tror. Jag går inte till en hindu för att få reda på mer om hinduismen, eller en muhammedan för att få reda på mer om islam. Helt enkelt för att de inte är neutrala utan snarare ser det som en uppgift att "frälsa" mig.
Senast redigerad av laminatkungen 2009-07-11 kl. 10:37.
2009-07-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Hmmm... Funderar på om det inte är dags att hamna på borderlines ignoreralista...

Om jag skulle bli nyfiken på crack, men har hört av en massa vettiga människor att det kan vara farligt, vad ska jag göra då?

Köpa på mig ett par kilo och röka i en vecka, eller ska jag ta del av den information som faktiskt finns om skiten?

Om det faktiskt kommer fram att det inte är crackpundaren som har rätt när han säger att det inte är farligt, utan att det faktiskt visar sig att det är både beroendeframkallande och hälsovådligt, då är jag nog ganska glad att jag tog reda på mer först innan jag fördärvade mitt liv.

Samma sak med JV.
Att en crackpundare... förlåt JV ska det ju vara ... säger att vittnena är bra tar jag inte på för stort allvar. Jag tar reda på vad de står för, undersöker fakta och jämför deras lära med bibeln för att se om det kan tänkas ligga något i den innan jag går till rikest sal, dras in i sekten och fördärvar mitt liv, både detta och det kommande.

Det sundaste är att först sätta det man är intresserad av under kritisk granskning och att hitta ett vittne som öppet är kritisk mot organisationen är svårt, om man inte beger sig till form liknande detta då vill säga för här törs de vara lite kritiska i sin anonymitet (och det är inte fel alls. Jag applåderar de som börjar öppna sina ögon)...

Kan tillägga att jag gjorde samma sak när jag blev kristen. Allt kritiserades och undersöktes, men kritiken höll inte.

Alltså gör jag inte som du tror. Jag går inte till en hindu för att få reda på mer om hinduismen, eller en muhammedan för att få reda på mer om islam. Helt enkelt för att de inte är neutrala utan snarare ser det som en uppgift att "frälsa" mig.

Kan bara applådera inlägget.
Verkligen en fyndig liknelse. Tack för den.
2009-07-11, 10:57
Medlem
På Noas tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Alla äkta vittne åker ditt, plus ett antal intresserada.

Så nu kan ni fortsätta och håna och begabbm det gjorde även de på Noas tid, fast skrattet fastnade i floden.

Jag åker nu iväg dit

Vi vet redan att Flexbärt inte har vad Jv kallar "exakt kunskap" . Men här har han serverat ett nytt, odiskutabelt belägg för detta. För Bibeln säger inte någonstans att folk "hånade och begabbade" på Noas tid. Inte någonstans ens i förbifarten. Jv borde läsa Bibeln lite mer och Vakttornet lite mindre!
2009-07-11, 11:04
Medlem
Passar på tillfället

Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Oki ber om ursäkt för en liten överilad kommentar, bröderna som jobbar med parkering, ordning, städning etc.. lägger verkligen ner ett jättejobb, först på plats på morgonen och sist iväg på eftermiddagen

Det man kan säga är att det finns bröder och systrar ,särkilt dom som bor i närheten, som åker på mer än en sammankomst då det kan vara svårt att ta in alla lärdomar under en helg.

Jag passar på tillfället atrt konstatera att det finns Jv som framträder med finess och värdighet här. Du och Leviticus tillhör dessa. Ett par andra som skriver här motarbetar i verkligheten Jv fast de tror att de främjar deras sak. Beträffande Jvs sammankomster har jag hört att det även går att banda, så att man inte behöver ränna på samtliga sammankomster för att helt kunna ta in det som sägs.
2009-07-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Jag passar på tillfället atrt konstatera att det finns Jv som framträder med finess och värdighet här. Du och Leviticus tillhör dessa. Ett par andra som skriver här motarbetar i verkligheten Jv fast de tror att de främjar deras sak. Beträffande Jvs sammankomster har jag hört att det även går att banda, så att man inte behöver ränna på samtliga sammankomster för att helt kunna ta in det som sägs.

Tack, jo jag försöker hålla lite finess på det hela även om det ligger på kokpunkten när ens bröder och systrar gör mer skit än nytta för JV.
Sen är jag mycket väl medveten om att jag själv inte borde befinna mig på detta forum

Det går alldeles utmärkt att spela in sammankomsten,har en broder i min församling som gör detta och bränner till oss andra, men vi uppmanas att hålla inspelningarna inom JV och inte sprida dom offentligt.

Rent tekniskt kopplar han inspelningsapparaten till hörslingan så det bli riktigt bra ljud oxå.
2009-07-12, 13:47
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Om du ser hur det tidigare har varit, så har vissa saker i Bibeln som JV stått fasta vid varit oerhört kritiserade, som kungar och platser... Tills forskare har gråvt fram och insett att Bibeln och vi JV hade rätt.

Det är samma med årtal som kritiseras, tiden kommer att utvisa att bibeln och JV hade rätt... De som tråkigt nog är så svaga och faller under tiden kan jag bara beklaga mig över och hoppas att de hinner vända om innan det är för sent.

Tro innebär att du inte kan se hela pusslet, du har alla bitarna, du vet hur bilden ska komma att se ut ... Men du vet inte riktigt ännu hur du ska få ihop allt... Men det kommer min vän, var så säker! Som alltid, så har pusselbiten sin plats i spelet!

Hejsan Borderline!

Frälsningen hänger inte årtal, utan på Jesus Kristus! Frälsningen hänger inte på vilket samfund vi tillhör, utan på tron på Kristus, genom Guds nåd. Och den som gör Guds vilja kommer att bli frälst! Och Guds vilja är att vi skall följa hans bud som lyder: "Vi skall älska varandra så som Kristus älskade oss"

Gud välsigne dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in