2009-07-06, 09:46
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
En vän till mig menar att JV har klara drag av pyramidspel. Hur pass väl stämmer det? Vet att det bygger på "äldsten" som sitter överst i JV-hierarkin och fotfolk som måste värva nya medlemmar osv, men finns det några pengar i omlopp som går uppåt i hierarkin?

Då kan du berätta för din vän att det inte stämmer.
Vi värvar inte nya medlemmar.
Både äldste och fotfolk går tillsammans ut och predikar på samma sätt som Jesus gjorde och berättar om Guds Kungarike som snart skall komma ... och vad man måste göra för att få överleva

Pengar finns det, men dom går till litteraturen och byggandet av nya Riketssalar(Kyrkor) så dom hamnar inte hos någon person utan i organisationen(byggnader, tryckpressar) och i tidningar/böcker som vi ger ut gratis till folk.
Senast redigerad av Bordeline 2009-07-06 kl. 09:50.
2009-07-06, 09:48
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frippa
tjo, undrar varför ja själv o de få andra ja känner som är jehovas barn är psykbryt som unga, haft så jävla svårt o leva med skiten nästgårds då morsan e jehovas.... hur många fler är vi? eller vi ensamma?

edit:
eller skiten o skiten, att vara annorlunda, hävda sig att man duger, missade bankalas, snea blickar, ...

bara nyfiken....

F

Psykbryt? det får väl stå för dig... Jag har aldrig vart med om att JV barn skulle få psykiska problem mer än andra ... Tvärt om, säger jag! Vi blir starkare och "överlever" bättre än andra..
2009-07-06, 09:55
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Jesus gjorde och berättar om Guds Kungarike som snart skall komma ...

Jesus sa att riket hade kommit.....det var mitt ibland dom.

Mark 1:15 Han sade: "Tiden är fullbordad och Guds rike är nu här.....

Luk 10:9 Bota de sjuka i den staden och säg till folket: Guds rike är nu hos er.*

Citat:
och vad man måste göra för att få överleva

Vad måste man göra? (du kommer antagligen inte att svara på denna fråga eftersom du inte vet svaret)
2009-07-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Men då är du ju trots allt en avfälling.
Det var väl det jag trodde!
Hur är det nu med att vara lojal mot slaven?

En fullträff! Hon struntar i Jvs tydliga hållning till tatueringar och lierar sig med ett världsligt synsätt. Något riktigt Jv är hon inte.
2009-07-06, 10:33
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
En fullträff! Hon struntar i Jvs tydliga hållning till tatueringar och lierar sig med ett världsligt synsätt. Något riktigt Jv är hon inte.

Ingen aning om hon är ett riktigt JV men det är tydligt att hon själv har vissa problem med att förstå och acceptera den tro hon samtidigt säger sig vara 100% lojal till. Hon har valt ut en del av "reglementet" och valt att göra revolt med denna del. Tycker det är ett friskhetstecken. I framtiden kanske hon vågar inse att det finns fler regler som är ganska fåniga och borde vila på individens axlar att göra upp för sig själv eller inte.
Måste vara oerhört jobbigt att vilja tillhöra JV men samtidigt se en glimra av världen därute: där man får uttrycka sin fria vilja, argumentera och diskutera, leva som man vill och slippa vara undergiven det andra könet av någon oklar anledning hon säkerligen innerst inne inte riktigt köper.
Önskar borderline all lycka till med sitt liv och hoppas hon vågar ifrågasätta sättet hon lever och leva för dagen.
2009-07-06, 10:43
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Ingen aning om hon är ett riktigt JV men det är tydligt att hon själv har vissa problem med att förstå och acceptera den tro hon samtidigt säger sig vara 100% lojal till. Hon har valt ut en del av "reglementet" och valt att göra revolt med denna del. Tycker det är ett friskhetstecken. I framtiden kanske hon vågar inse att det finns fler regler som är ganska fåniga och borde vila på individens axlar att göra upp för sig själv eller inte.
Måste vara oerhört jobbigt att vilja tillhöra JV men samtidigt se en glimra av världen därute: där man får uttrycka sin fria vilja, argumentera och diskutera, leva som man vill och slippa vara undergiven det andra könet av någon oklar anledning hon säkerligen innerst inne inte riktigt köper.
Önskar borderline all lycka till med sitt liv och hoppas hon vågar ifrågasätta sättet hon lever och leva för dagen.

Jag förstår att det är svårt att lära känna en person över nätet så jag klandrar dig inte för det

Men Bibeln har klara och tydliga regler som jag följer så gott jag kan .. Man är inte mer äön människa Sen finns det självklart gråzoner, som att sitta här men det kan jag ta .. Jag vet att jag skulle kunna förklara för Jehova på ett bra sätt och han skulle förstå mig.

I livet måste man inse att ingen person är den andra lik, olika uppväxt, olika psykiskt starka och olika erfarenheter ... Vissa blir som en slav under JV och när dom sen tröttnar(för dom har ju själva gjort fel när dom gömt sin personlighet) så blir det en väldans revolt!

Jag är oerhört trygg i mig själv, jag känner mig fri i sanningen, det är inget jag saknar överhuvudtaget ... Folk som känner mig vet att jag är en människa som inte saknar något utan är stolt över min religion och lyckligt med mitt liv

Sen vet jag människor som inte är lyckliga som JV och dom lämnar tråkigt nog... Men jag förstår det oxå, man måste leva för något man brinner för ock är övertygad om!
2009-07-06, 10:44
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo

Friskhetstecken......det kanske är så
2009-07-06, 14:07
Medlem
Citat:
Psykbryt? det får väl stå för dig... Jag har aldrig vart med om att JV barn skulle få psykiska problem mer än andra ... Tvärt om, säger jag! Vi blir starkare och "överlever" bättre än andra..

Naturligtvis har alla olika erfarenheter, men jag kan verkligen inte hålla med om det här. Bland mina jv-bekanta, vänner och stora delar av min familj, är det hur många som helst som har psykiska problem av olika slag. givetvis kan jag ju inte veta säkert vad det beror på, men det är ett ganska underligt sammanträffande.

(har också läst studier som visar på att andelen vittnen med psykiska problem kan va så mycket som 5-10 gånger så högt som resten av befolkningen. ska försöka hitta källa på det.)
2009-07-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Jag har ofta kritiserat Jv för deras hållning till blodtransfusioner. Men när det gäller frågan om att äta blodmat tror jag att Jv sedan 20-talet har hamnat någorlunda rätt. Den grekisk-ortodoxa kyrkan håller fortfarande på blodförbudet i detta avseende, och under historiens gång har många protestanter haft samma uppfattning. Stora delar av pingströrelsen finns med här även om man i Skandinavien numera till stor del ändrat uppfattning. Lewi Petrus ansåg att man inte skule äta blodmat enligt Apg. 15:28,29. Sedan ungefär elva år tillbaka förstår jag det också så. Nedan ges en hänvisning till det senaste jag skrivit om detta på forumet "Passagen". Jag tror att en del läsare gärna tar del av detta.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000046&conference=105 00000000000515&posting=19500000005488536

Mkt intressant!
Va en del som jag inte tänkt på öht.

Men då kom ju frågan om transfusioner upp i huvudet igen....man fick helt klart inte äta blod, det står bl a i 3 Mos 17:13 att blodet skulle rinna ut ur djuret man dödat och täckas över.
Ok det handlar om djur här men på den tiden använde man inte människoblod till att bota med, så kan det då inte gälla det oxå?
Och gäller det generellt ALLT blod från vilken varelse som helst, och det skulle hällas ut på marken, så finns ju inte utrymme till att varken äta eller bota med det.
2009-07-06, 14:14
Medlem
Citat:
Gör man vissa val i livet får man ta konsekvensen ... Att man är en avfälling kan man inte sitta o tjura över, det är ju ens egna val

Ser du inte att det är DU som kallar personen för avfälling!?
Ser du inte att det är DU som dömer andra?

Då är det ju inte personens egna val...utan DITT val.
2009-07-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ditt tankesätt och det du skriver här hör ju inte hemma hos ett JV utan mer hos alla avfällingarna som "hänger" här o snackar skit.

Hehe, hur va det nu....vad gör du här? Du lyssnar inte på rekommendationerna!
Börjar du känna dig inmålad i det beryktade hörnet nu?
2009-07-06, 14:23
Medlem
Citat:
Det finns säkert äldre som skulle flippa ur över min bild ... Men det är mitt val, inget som är fel i sig än en bild på en kvinnorygg

Tatueringar ser man som att "förstöra" den kroppen som vi har fått av Gud, och det kan jag iof förstå. Många tatueringar ångras efter ett par år och många ser verkligen ut som skräp... Men jag tycker att det kan vara oerhört vackert med en gjord av ett proffs och väl genomtänkt

Du har stora behov att se över dina val och ditt uppförande Bordeline.
Eller så erkänner du bara att du faktiskt bara e här för att sabba för JV eller att du e här för att din tro har falnat - men att du desperat försöker slå in den i huvudet igen.
Du vet väl att den som vet vem den är inte behöver slåss?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in