Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Ingen aning om hon är ett riktigt JV men det är tydligt att hon själv har vissa problem med att förstå och acceptera den tro hon samtidigt säger sig vara 100% lojal till. Hon har valt ut en del av "reglementet" och valt att göra revolt med denna del. Tycker det är ett friskhetstecken. I framtiden kanske hon vågar inse att det finns fler regler som är ganska fåniga och borde vila på individens axlar att göra upp för sig själv eller inte.
Måste vara oerhört jobbigt att vilja tillhöra JV men samtidigt se en glimra av världen därute: där man får uttrycka sin fria vilja, argumentera och diskutera, leva som man vill och slippa vara undergiven det andra könet av någon oklar anledning hon säkerligen innerst inne inte riktigt köper.
Önskar borderline all lycka till med sitt liv och hoppas hon vågar ifrågasätta sättet hon lever och leva för dagen.
Jag förstår att det är svårt att lära känna en person över nätet så jag klandrar dig inte för det
Men Bibeln har klara och tydliga regler som jag följer så gott jag kan .. Man är inte mer äön människa

Sen finns det självklart gråzoner, som att sitta här men det kan jag ta .. Jag vet att jag skulle kunna förklara för Jehova på ett bra sätt och han skulle förstå mig.
I livet måste man inse att ingen person är den andra lik, olika uppväxt, olika psykiskt starka och olika erfarenheter ... Vissa blir som en slav under JV och när dom sen tröttnar(för dom har ju själva gjort fel när dom gömt sin personlighet) så blir det en väldans revolt!
Jag är oerhört trygg i mig själv, jag känner mig fri i sanningen, det är inget jag saknar överhuvudtaget ... Folk som känner mig vet att jag är en människa som inte saknar något utan är stolt över min religion och lyckligt med mitt liv
Sen vet jag människor som inte är lyckliga som JV och dom lämnar tråkigt nog... Men jag förstår det oxå, man måste leva för något man brinner för ock är övertygad om!