2009-07-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Ditt tankesätt och det du skriver här hör ju inte hemma hos ett JV utan mer hos alla avfällingarna som "hänger" här o snackar skit.

Det du skriver här hör mycket mindre hemma hos ett JV.
2009-07-06, 00:08
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ditt tankesätt och det du skriver här hör ju inte hemma hos ett JV utan mer hos alla avfällingarna som "hänger" här o snackar skit.

Jag undrar också hur det funkar för dig att ha bilden du har tex? Vad skulle hända om de äldste eller vad de kallas skulle se den? Det är ju ändå en ganska sexuellt provokativ kvinnokropp, inget jag har nåt problem med snarare tvärtom men jag har fått för mig av det du beskriver att kvinnan skall vara undergiven och skötsam.
2009-07-06, 00:12
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Jag undrar också hur det funkar för dig att ha bilden du har tex? Vad skulle hända om de äldste eller vad de kallas skulle se den? Det är ju ändå en ganska sexuellt provokativ kvinnokropp, inget jag har nåt problem med snarare tvärtom men jag har fått för mig av det du beskriver att kvinnan skall vara undergiven och skötsam.

Provokativt med en kvinnokropp? Njae .. Om du har vart på stranden en varm dag så håller du nog med mig att det inte är så speciellt.

Är nog mer tatueringarna ... Men det står jag för att jag älskar, även om det är en sak som JV inte uppskattar ... Angelinas tattos är grymma tycker jag och därför valde jag bilden
2009-07-06, 00:13
Medlem
Citat:
Gör man vissa val i livet får man ta konsekvensen ... Att man är en avfälling kan man inte sitta o tjura över, det är ju ens egna val

Kan du vänligen svara på varför era gamla alster klassas som avfällingslitteratur? Kan du inte svara på det måste du väl i konsekvensens namn inse att du är med i en sekt som kommer med falska utsagor och då kan det ju inte vara sanningen....Hur länge är en sanning sanning för Jv???
2009-07-06, 00:25
Medlem
Citat:
Provokativt med en kvinnokropp? Njae .. Om du har vart på stranden en varm dag så håller du nog med mig att det inte är så speciellt.

Är nog mer tatueringarna ... Men det står jag för att jag älskar, även om det är en sak som JV inte uppskattar ... Angelinas tattos är grymma tycker jag och därför valde jag bilden

Detta är inte stranden. Där är halvnakna kroppar allmänt accepterade.
Det gäller inte på ett forum om religion.

En jämförelse:
De äldste i din församling skulle säkert inte ha någon invändning mot att se att du var halvnaken på stranden.
Men hade du kommit på det sättet till RS, en sammankomst eller i tjänsten, så hade det varit helt annorlunda.
Och eftersom du hävdar att du är här för personer som vill ha svar om JV, så är du på sätt och vis i tjänsten här. Oavsett om du rapporterar tiden eller inte.
Bilden du har, liksom nicket du hade tidigare, ja även det nuvarande nicket, är absolut inget som JV vill förknippas med.
Du skulle råka rejält i blåsväder om dessa saker blev kända i din församling.
Om du nu verkligen tillhör en församling, vilket jag allvarligt betvivlar.
2009-07-06, 00:30
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:

Det jag menade var inte att JAG anser din bild sexuellt provokativ, men jag skulle kunna föreställa mig (kanske fördomar och okunskap) att någon som är väldigt religös och tycker att kroppen endast skall visas för sin partner etc skulle misstycka om en sådan profilbild. Men som sagt, jag vet ju praktiskt taget inget om JV, de kanske är chillade med sånt här.
Har du själv tatueringar? Varför ogillar JV tatueringar?
2009-07-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Kan du vänligen svara på varför era gamla alster klassas som avfällingslitteratur? Kan du inte svara på det måste du väl i konsekvensens namn inse att du är med i en sekt som kommer med falska utsagor och då kan det ju inte vara sanningen....Hur länge är en sanning sanning för Jv???

Din vägran att svara är ju också en typ av ställningstagande som man kan tolka så att du själv också till slut inser orimlighterna i Jv:s lära. Då tar man till metoder som att stoppa huvudet i sanden och låtsas som problemet inte existerar. Patetiskt är det i alla fall!
2009-07-06, 00:35
Medlem
Citat:

Men då är du ju trots allt en avfälling.
Det var väl det jag trodde!
Hur är det nu med att vara lojal mot slaven?
2009-07-06, 00:56
Medlem
jugbandbluess avatar
En vän till mig menar att JV har klara drag av pyramidspel. Hur pass väl stämmer det? Vet att det bygger på "äldsten" som sitter överst i JV-hierarkin och fotfolk som måste värva nya medlemmar osv, men finns det några pengar i omlopp som går uppåt i hierarkin?
2009-07-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
En vän till mig menar att JV har klara drag av pyramidspel. Hur pass väl stämmer det? Vet att det bygger på "äldsten" som sitter överst i JV-hierarkin och fotfolk som måste värva nya medlemmar osv, men finns det några pengar i omlopp som går uppåt i hierarkin?

I så fall gäller det nog bara för män.
2009-07-06, 01:11
Medlem
jehovas barn

tjo, undrar varför ja själv o de få andra ja känner som är jehovas barn är psykbryt som unga, haft så jävla svårt o leva med skiten nästgårds då morsan e jehovas.... hur många fler är vi? eller vi ensamma?

edit:
eller skiten o skiten, att vara annorlunda, hävda sig att man duger, missade bankalas, snea blickar, ...

bara nyfiken....

F
Senast redigerad av Frippa 2009-07-06 kl. 01:32.
2009-07-06, 09:43
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo

Det jag menade var inte att JAG anser din bild sexuellt provokativ, men jag skulle kunna föreställa mig (kanske fördomar och okunskap) att någon som är väldigt religös och tycker att kroppen endast skall visas för sin partner etc skulle misstycka om en sådan profilbild. Men som sagt, jag vet ju praktiskt taget inget om JV, de kanske är chillade med sånt här.
Har du själv tatueringar? Varför ogillar JV tatueringar?

Det finns säkert äldre som skulle flippa ur över min bild ... Men det är mitt val, inget som är fel i sig än en bild på en kvinnorygg

Tatueringar ser man som att "förstöra" den kroppen som vi har fått av Gud, och det kan jag iof förstå. Många tatueringar ångras efter ett par år och många ser verkligen ut som skräp... Men jag tycker att det kan vara oerhört vackert med en gjord av ett proffs och väl genomtänkt
Senast redigerad av Bordeline 2009-07-06 kl. 09:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in