2009-06-25, 18:17
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Du sväljer allt som Jv-ledningen säger utan att kräva bevis. Men när någon vederlägger Jvs uppfattningar accepterar du inga som helst bevis. Du ÄR hjärntvättad och inga fakta i världen kan ändra din vakttornshjärntvätt.

Du menar utan att göra som Satan, kritisera ... "är det för intet som Job", ja du vet nog vad jag menar ...
Fakta och bevis existerar inte hos hjälpkällan och dess anhängare, förvrängda sanningar och satans ord är vad ni för fram ... Ni motarbetar Jehova och hans ord Bibeln ... End of story
2009-06-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Fakta, jo tjena.

Läser om och om men det stärker bara min uppfattning och jag fattar inte hur du har fått din. Men det får la vara så...

Jag kommar aldrig att släppa Bibeln, Jehovas ord till oss människor står över ditt och andra människors motarbete

Jag tänker inte heller släppa Bibeln.
Guds ord till oss står över en mänsklig organisations ord.

Och våga inte påstå att jag motarbetar Bibeln.
2009-06-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jag tänker inte heller släppa Bibeln.
Guds ord till oss står över en mänsklig organisations ord.

Och våga inte påstå att jag motarbetar Bibeln.

Håller med.
Just för att jag inte vill släppa Bibeln så var jag tvungen att släppa Vakttornet.
För de var inte överens med varann.
2009-06-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Leviticus får rätta mig om jag har fel, men jag uppfattar honom som en som uppriktigt försvarar sin tro på Bibeln.
Kanske har han likt så många andra upptäckt att en tro på Bibeln och en tro på Vakttornet ofta skiljer sig åt radikalt.
Att då vara kritisk mot de uppenbara felaktigheter som man ser och inte längre kan blunda för är inte alls samma sak som att inte stå för sin tro.
Tvärtom faktiskt.

Kan bara hålla med att Leviticus har en långt mer balanserad syn på sin tro. Och det är väl positivt att man inte köper allt som hittas på rakt av.
2009-06-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ja det är det ... nog det svåraste om man är uppväxt som det oxå ...
Men jag tror att om man har tappat tron så måste man följa sin tanke och hjärta för att få sinnesfrid, det går inte att vara kvar bara för att ... Det blir samma effekt som otrohet, man mår riktigt dåligt till slut ...

Håller med dig att de sanna kristna kämpar efter att följa Jesus så gott det går!

Det är sant, men det kan ta lång tid.
Man måste vara ultrabergsäker för att fatta det beslutet.
Annars kommer man att bli riktigt olycklig.
Min lillebror vill lämna JV för att han inte står ut med att inte få umgås med mig.
Jag har avrått honom från det för att hans motiv kommer att göra honom olycklig och bitter i längden.
Jag har sagt att han måste göra upp med vad han tror på eller inte tror på först.
2009-06-25, 19:04
Medlem
Citat:
Du menar utan att göra som Satan, kritisera ... "är det för intet som Job", ja du vet nog vad jag menar ...
Fakta och bevis existerar inte hos hjälpkällan och dess anhängare, förvrängda sanningar och satans ord är vad ni för fram ... Ni motarbetar Jehova och hans ord Bibeln ... End of story

Ja man måste konstatera hur sinnrikt hela Jv:s organisation för att skrämma medlemmarna till att stanna kvar i tron är uppbyggt.

All kritik mot Jv är från djävulen och motståndare till Jehova.

När man har fel (det har man hela tiden) så säger man att man fått nytt ljus.

Man utesluter folk och isolerar dem från varandra, även släktingar för att inte missnöjda ska kunna agera samfällt.

Det är vi mot världen man präntar i medlemmarna och skrämmer dem med Harmageddon.

Uppenbart funkar det på dig Borderline! Finns säkert fler metoder som används för att skrämma tillbaka osäkra i tron igen.

Varför är du på detta forum Borderline? Är det inte så att du är osäker på om Jv verkligen har sanningen och du egentligen vill läsa den verkliga sanningen om din tro, som vi så snällt serverar dig?
Senast redigerad av Benny Hedning 2009-06-25 kl. 19:08.
2009-06-25, 19:17
Medlem
"Ni"???

Citat:

Jag ger inte fem öre för "Hjälpkällan" och vill inte ha någonting med den att göra. En mer bibelfientlig verksamhet får man leta efter. Jag tror själv 100%-igt på Bibeln och försvarar den i alla lägen, även på Flashback.

Vad jag själv står för kan inte avvisas på det sättet. Varken du eller någon annan har kunnat rucka vad jag skrivit en millimeter. Alltså vederläggning av vakttornsfloskler och samtidigt ett försvar av Bibeln. På grund av ditt omotiverade och bedrägliga påhopp här skall jag ge dig en liten bonus genom att senare i kväll lägga in samtal jag haft med Jv om 1914 och luftläran om 2520 år. Du ber om det, om jag skall tjänstvilligt leverera fakta. Vilka fakta du självfallet inte bryr dig ett smack om. Fakta svider hos den vakttornshjärntvättade och fientligheten riktas mot dem som kommer med fakta. Att komma med fakta som inte passar in i vakttornsbilden får man nämligen inte göra.... Ärliga människor däremot, bryr sig om fakta, även om de är obekväma.
2009-06-25, 20:21
Medlem
Occultuss avatar
Vad spelar det för roll vad Gud "heter". Varför skulle den Evige vilja att vi kallade honom för ett speciellt namn?
2009-06-25, 21:07
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det är sant, men det kan ta lång tid.
Man måste vara ultrabergsäker för att fatta det beslutet.
Annars kommer man att bli riktigt olycklig.
Min lillebror vill lämna JV för att han inte står ut med att inte få umgås med mig.
Jag har avrått honom från det för att hans motiv kommer att göra honom olycklig och bitter i längden.
Jag har sagt att han måste göra upp med vad han tror på eller inte tror på först.

Usch vad jobbigt för er .. Verkligen tråkigt när det blir så!
Jo i din brors fall så¨kanske han är ung(?) och skall fundera 2 gånger extra så det inte blir fel ... Hoppas ni hittar någon lösning !!
2009-06-25, 21:11
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Vad spelar det för roll vad Gud "heter". Varför skulle den Evige vilja att vi kallade honom för ett speciellt namn?

Därför att alla har ett namn .. För att skaffa en vän tar man i regel rätt på vad personen heter innan man lär känna varann

Precis så med gud!

Psalm 86:12*Jag prisar dig, Jehova, min Gud, av hela mitt hjärta,
och jag skall förhärliga ditt namn till oöverskådlig tid,

2 Moseboken 3:15 Och Gud sade ännu en gång till Mose: ”Detta är vad du skall säga till Israels söner: ’Jehova, era förfäders Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud och Jakobs Gud, har sänt mig till er.’ Detta är mitt namn till oöverskådlig tid, och genom detta skall jag bli ihågkommen från generation till generation.

Psalm 135:13 Jehova, ditt namn varar till oöverskådlig tid. Jehova, ditt åminnelsenamn varar från generation till generation.

Hosea 12:5 Och Jehova, härarnas Gud, Jehova är det namn genom vilket han skall bli ihågkommen.
2009-06-25, 21:12
Medlem
Citat:
Du vet du va ... Du är säkert en jätte go människa .. Men jag känner att vår diskussion är precis som en hamsters motionshjul, vi springer bara runt runt ... Du försöker "hjärntvätta" mig men det funkar inte ... Jag måste ha bevis.

I all frid vill jag därför lägga ner diskussionen och hoppas att du respekterar det !!

Inga bevis kan läggas fram till den som blundar
2009-06-25, 21:14
Medlem
Bordelines avatar
Det låter ju jätte bra att du värnar om bibelns budskap

Får jag fråga vad du har för relation till oss Jehovas vittnen? Känner jag igen dig från Familjeliv, från ett bra tag sen tebax? Du tog upp mycket matnyttigt om blodfrågan isåfall och hade släktingar som var JV ...

Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Jag ger inte fem öre för "Hjälpkällan" och vill inte ha någonting med den att göra. En mer bibelfientlig verksamhet får man leta efter. Jag tror själv 100%-igt på Bibeln och försvarar den i alla lägen, även på Flashback.

Vad jag själv står för kan inte avvisas på det sättet. Varken du eller någon annan har kunnat rucka vad jag skrivit en millimeter. Alltså vederläggning av vakttornsfloskler och samtidigt ett försvar av Bibeln. På grund av ditt omotiverade och bedrägliga påhopp här skall jag ge dig en liten bonus genom att senare i kväll lägga in samtal jag haft med Jv om 1914 och luftläran om 2520 år. Du ber om det, om jag skall tjänstvilligt leverera fakta. Vilka fakta du självfallet inte bryr dig ett smack om. Fakta svider hos den vakttornshjärntvättade och fientligheten riktas mot dem som kommer med fakta. Att komma med fakta som inte passar in i vakttornsbilden får man nämligen inte göra.... Ärliga människor däremot, bryr sig om fakta, även om de är obekväma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in