2009-07-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
jag har avfällingar i familjen, så jag har vant meg att hantera deras angrepp och lögner på ett annat sätt .. Men det är tråkigt att se tex som med dig hur dom lyckas blåsa dig ...

Varför tror du Jehova varnar oss för Satan & avfällingars läror?
Vilka tror du att det är?

Det varnas kraftigt mot att vara på såna här forum och det varnas för att läsa ickeJVs och fd JVs skrifter. Det vet du.
Och iom att du anklagar en efter en till att vara blåsta, avfällingar,uteslutna,icke omtyckta av Gud, så måste du verkligen uppföra dig själv klanderfritt!
Vilket du absolut inte gör genom att utan samvetskval gå emot de rekommendationer som tas upp från Sällskapet.

Sopa först rent utanför din egen dörr.
2009-07-05, 18:33
Medlem
Citat:

Att höja rösten är något som jag aldrig behöver. Att höja rösten och att bruka våld ser jag som en svaghet hos en människa.

Och att kalla andra människor som du inte känner felaktiga och otrevliga saker är inte en svaghet menar du?
2009-07-05, 18:43
Medlem
Jag tror att alla här nog behöver ha i bakhuvudet att Bordeline ev inte är ett JV.
Hon kanske är det, men man vet aldrig.
...är det så att hon är det, är det värre ställt än jag trodde med människosynen inom JV. Klart är iaf att detta uppförande som Bordeline visar är långt ifrån rätt, det borde vara en minoritet inom JV som håller på så....
Vissa faller i gropen av högmod och översitteri och det e lika tragiskt varje gång.
2009-07-05, 19:21
Medlem
Citat:
Vi har även hamnat i en kritisk situation där vi har får resistenta virus som antibiotikan inte biter på längre utan virusen bara muterar och blir aggresivare .. Man kan välja att blunda för det, förstår jag .. Är skrämmande vilken situation vi skulle kunna stå inför om ett par år

Som vanligt kommer Bordeline med en massa "bull". När pest, smittkopper och kolera decimerade jordens befolkning före 1914 fanns ingen antibiotika som kunde hjälpa. Folk dog i svärmar som flugor. Enbart tuberkulosen tog en hela tiden en tiondel av befolkningen och hotade enligt forskaren Bi Puranen hela den vita rasen.

Antibiotikans roll skall inte överskattas. Den dramatiska minskningen av infektionssjukdomarna hade till stor del redan ägt rum innan de medicinska framstegen hade kommit.

Visserligen skall man inte negligera vad som sker i dag, men det finns en vaksamhet som aldrig funnits förr. Så förhållandena är mycket gynnsammare än under den tid som föregick 1914, då allvarliga smittsjukdomar av alla slag var de störste dråparna av alla. Virusen muterade då också, liksom bacillerna.
2009-07-05, 19:38
Medlem
Kanske inga Jv

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag tror att alla här nog behöver ha i bakhuvudet att Bordeline ev inte är ett JV.
...är det så att hon är det, är det värre ställt än jag trodde med människosynen inom JV. Klart är iaf att detta uppförande som Bordeline visar är långt ifrån rätt, det borde vara en minoritet inom JV som håller på så....
Vissa faller i gropen av högmod och översitteri och det e lika tragiskt varje gång.

Du har nog rätt. Jag lutar mer och mer åt att Bordeline-Battlebitch m fl alias inte är något riktigt Jv. Det kan vara så som du också antytt att det kan handla om en person som vill skada Jv. Det är i alla fall vad hon gör. Att hon inte är något Jv antyder hennes ibland halsbrytande okunnighet om Jvs litteratur, som när hon ibland varit ute och cyklat i sina hänvisningar, av vilka jag korrigerat åtminstone en. Och så struntar hon mitt ibland sin påklistrade "teokratiska" hållning fullständigt i vad organisationen säger om att delta på sådana här forum. Ett Jv som är så lojalt som hon framställer sig skulle aldrig göra det. Det finns också en "världslig" framtoning hos henne som "riktiga" Jv inte skulle vilja ha. Så det är något som inte stämmer.

Misstänker att också att Flexbärt är av samma sort. Både här och på ett annat forum har han kommit med påståenden som inget lojalt Jv skulle göra. Och också han struntar högaktningsfullt i anvisningarna att inte vistas på sådana här forum. Och det är säkert att också Flexbärt skadar Jv.
2009-07-05, 19:47
Medlem
Skrämmande

Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
JV älskar att peka på ökningen av cancer och hjärt- och kärlsjukdomar som ett bevis för deras förutsägelser.
I verkligheten är den ökningen en naturlig följd av att andra sjukdomar som folk tidigare dog av idag kan botas.
Följden blir naturligtvis i slutänden en ökning av sjukdomar typ cancer eftersom vi till slut ändå dör av nånting.

Edit: Hehe såg nu att Benny redan var på samma linje medan jag skrev.

När Jv kommer med cancer och hjärt-och kärlsjukdomar som en uppfyllelse av profetian om "farsoter" (Luk. 21:11) är det ett bedrägeri man kommer med. Dessa sjukdomar är inga SMITTOSJUKDOMAR, som profetian handlade om. Och att man kommer med icke-smittsamma sjukdomar visar klart att man inser att smittsjukdomarna inte är tillräckligt dramatiska för att visa det man vill visa. Men som du så riktigt framhåller måste ju cancer och hjärt-och kärlsjukdomar öka, när de smittsamma sjukdomarna drivs tillbaka. Så cancer och hjärt-och kärlsjukdomar visar i verkligheten hur gynnsam vår tid är beträffande smittosjukdomar!
2009-07-05, 19:54
Medlem
Nej

Citat:
Tvärt om, kolla bara cancer som man beräknar kommer att drabba var 4:e människa på jorden... Så man kan utan tveka säga att vi är sjukare än någonsin. Allt annat är ett drömscenario.

Sanningen är att vi är friskare än någonsin på den här planeten. Det är därför som medellivslängden ökar och vi sett en befolkningsexplosion de senaste 100 åren. Tidigare dog man ofta av smittosamma sjukdomar vid LÅG ÅLDER - någon cancer kunde inte hinna utvecklas. Nu dör vi i stället vid AVSEVÄRT HÖGRE ålder av bla a cancer och hjärt-och kärlsjukdomar. Oerhört mycket färre dör nu av infektionssjukdomar. Det har skett en hälsoförbättring i vår tid som är närmast otrolig.
2009-07-05, 21:36
Medlem
Förbudet att äta blod

Jag har ofta kritiserat Jv för deras hållning till blodtransfusioner. Men när det gäller frågan om att äta blodmat tror jag att Jv sedan 20-talet har hamnat någorlunda rätt. Den grekisk-ortodoxa kyrkan håller fortfarande på blodförbudet i detta avseende, och under historiens gång har många protestanter haft samma uppfattning. Stora delar av pingströrelsen finns med här även om man i Skandinavien numera till stor del ändrat uppfattning. Lewi Petrus ansåg att man inte skule äta blodmat enligt Apg. 15:28,29. Sedan ungefär elva år tillbaka förstår jag det också så. Nedan ges en hänvisning till det senaste jag skrivit om detta på forumet "Passagen". Jag tror att en del läsare gärna tar del av detta.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000046&conference=105 00000000000515&posting=19500000005488536
2009-07-05, 22:28
Medlem
Citat:

Hmm, det kanske rentav är Bordeline som är en avfälling?
Det skulle förklara att hon slänger ur sig denna anklagelse mot alla oss andra!
Och hennes olika nick, och bilderna, tyder ju på att hon inte är ett JV.

OM hon är ett JV, så skulle hon säkert åka ut fortare än kvickt om de äldste i hennes församling visste att hon är här på forumet och lämnar ett så dåligt vittnesbörd, och beter sig så illa som hon faktisk gör.
För att inte tala om vad de skulle tycka om bilden hon presenterar sig själv med.
2009-07-05, 23:07
Medlem
Bordelines avatar
Citat:

Och att kalla andra människor som du inte känner felaktiga och otrevliga saker är inte en svaghet menar du?

Gör man vissa val i livet får man ta konsekvensen ... Att man är en avfälling kan man inte sitta o tjura över, det är ju ens egna val
2009-07-05, 23:09
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Och nej jag e inte utesluten, varför skulle jag vara det?

Ditt tankesätt och det du skriver här hör ju inte hemma hos ett JV utan mer hos alla avfällingarna som "hänger" här o snackar skit.
2009-07-05, 23:14
Medlem
Citat:
Gör man vissa val i livet får man ta konsekvensen ... Att man är en avfälling kan man inte sitta o tjura över, det är ju ens egna val

Men du ljuger när du säger att jag är en avfälling.
Du ljuger när du påstår om vissa andra att de är avfällingar eller uteslutna.
Det är är ditt val att vara en lögnare, och att bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
Du vet vem som är lögnens fader, och det är ditt val att följa honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in