2009-07-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Bordeline är som MIF Redhawks, ngt man älskar att hata. Nej, skämt åsido, det är ju faktiskt bra att hon skriver i tråden. Det har varit lite dåligt med action ett tag.

Jo det blir ju lite ös. Och det verkar vara ngt man gillar!
2009-07-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Detta är Bordelines syn!
Frågan e om hon e ett JV eller om hon försöker svartmåla dem...jag vet faktiskt inte.

Det är inte bara hon som har denna syn, men hon skäms inte för att visa upp JV´s fula tryne här.

Tex. deras mobbing av fd JV.
Om våra barn skulle bete sig så i skolan mot något annat barn, så blir det ett jäkla hallå, med all rätt.

MEN, nu pratar vi om vuxna människor, 1000 gånger värre, anser jag.
2009-07-04, 10:05
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Därför att du som fler andra har hamnat på Ignorera listan ..

Konstigt ändå att du kan se och kommentera inlägget trots at det är på ignoreralistan...

2009-07-04, 11:18
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Konstigt ändå att du kan se och kommentera inlägget trots at det är på ignoreralistan...

La till den personen precis efter .. Så nu ligger några på den
2009-07-04, 11:23
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Detta är Bordelines syn!
Frågan e om hon e ett JV eller om hon försöker svartmåla dem...jag vet faktiskt inte.

Du är för rolig du
2009-07-04, 12:14
Medlem
Lily79s avatar
Jag är utesluten och har en del åsikter om JV:s tro och handlingssätt som gör att jag inte längtar tillbaka (även om det inte var därför jag blev utesluten) Jag ångrar inte mitt liv helt och hållet i den organisationen, utan vet att det finns en del positiva saker oxå med att leva som ett JV..

Det som känns mest trist är givetvis att ha förlorat sina nära vänner sen 15 år tillbaka och som man nu måste kämpa för att kunna bygga upp på nåt nytt sätt..

Min fråga till er vittnen här är: I all litteratur och tal talas det om att
uteslutning är en kärleksull anordning, där ignoransen av den uteslutna ska få den att sakna sin familj (naturligt) sina vänner sen årtal tillbaka( oxå naturligt att sakna) osv...Och få den uteslutne att längta tillbaka och "vända" om..Låt säga att du är en blyg person som är uppvuxen som vittne. Hela din umgängeskrets och släkt och familj är vittnen, men du blir utesluten för att dina omständigheter i livet gör att du just då mår så dåligt så du klarar inte pressen av att leva efter bibelns krav.

Du mår dåligt såklart av att inte känna en käft "utanför", kanske tom funderar på självmord eftersom allt ser mörkt ut och du känner dig ensam..Till sist känner du kanske att "ok...jag ska försöka ta mig tillbaka så jag iaf får ha en del av mitt liv tillbaka" (för du vet att så fort det blir uppläst från podiet att du är tillbaka, kommer folk att "älska" dig igen och prata med dig)

Min tanke blir då; Är inte det ett fel motiv till att komma tillbaka? BORDE det inte endast vara för att man älskar Gud och vill ha tillbaka sin relation till honom (om det nu är endast genom er man kan ha det)?
Varför säger de isf i litteraturen och från podiet att behandlingen av uteslutna är KÄRLEKSfullt och kan få dem att vända tillbaka till organisationen??
2009-07-04, 14:21
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily79
Jag är utesluten och har en del åsikter om JV:s tro och handlingssätt som gör att jag inte längtar tillbaka (även om det inte var därför jag blev utesluten) Jag ångrar inte mitt liv helt och hållet i den organisationen, utan vet att det finns en del positiva saker oxå med att leva som ett JV..

Det som känns mest trist är givetvis att ha förlorat sina nära vänner sen 15 år tillbaka och som man nu måste kämpa för att kunna bygga upp på nåt nytt sätt..

uteslutning är en kärleksull anordning, där ignoransen av den uteslutna ska få den att sakna sin familj (naturligt) sina vänner sen årtal tillbaka( oxå naturligt att sakna) osv...Och få den uteslutne att längta tillbaka och "vända" om..Låt säga att du är en blyg person som är uppvuxen som vittne. Hela din umgängeskrets och släkt och familj är vittnen, men du blir utesluten för att dina omständigheter i livet gör att du just då mår så dåligt så du klarar inte pressen av att leva efter bibelns krav.

Du mår dåligt såklart av att inte känna en käft "utanför", kanske tom funderar på självmord eftersom allt ser mörkt ut och du känner dig ensam..Till sist känner du kanske att "ok...jag ska försöka ta mig tillbaka så jag iaf får ha en del av mitt liv tillbaka" (för du vet att så fort det blir uppläst från podiet att du är tillbaka, kommer folk att "älska" dig igen och prata med dig)

Min tanke blir då; Är inte det ett fel motiv till att komma tillbaka? BORDE det inte endast vara för att man älskar Gud och vill ha tillbaka sin relation till honom (om det nu är endast genom er man kan ha det)?
Varför säger de isf i litteraturen och från podiet att behandlingen av uteslutna är KÄRLEKSfullt och kan få dem att vända tillbaka till organisationen??

Förstår att detta är en privat affär i mångt och mkt men det vore intressant att höra lite mer av din historia. Det är något jag tror behövs då vi icke troende vet ganska lite om hur det verkligen går till.
Stämmer det att du absolut inte får ha kontakt med JVs alltså? Låter som psykologisk tortyr om du frågar mig. Väldigt modigt och starkt av dig att ta steget; man väljer inte sin familj utan man väljer sina vänner. Du kommer bygga upp ett nytt socialt nätverk utan problem

Var det en dramatisk grej att bli utesluten? Jag antar att du måste ha blivit kritiserad för något och jag undrar hur det funkar. Är det bara "raka vägen ut" eller hade du chans att "försvara" dig?
Det låter så otroligt omoderna, man har som ateist svårt att förstå att detta är människors verklighet 2009. Hoppas du känner dig mer fri och lycklig idag, bra gjort.
2009-07-04, 15:05
Medlem
Bordelines avatar
Citat:

Självklart borde det bara va av äkta kärlek, men det är oerhört svårt att se vem som är äkta o vem som fejkar...
2009-07-04, 15:08
Medlem
Lily79s avatar
Citat:

Håller med dig Borderline, om att det borde vara äkta, men det är inte det jag undrar över! Utan är mer intresserad av den feta sista frågan som du kanske inte såg....
2009-07-04, 15:10
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Förstår att detta är en privat affär i mångt och mkt men det vore intressant att höra lite mer av din historia. Det är något jag tror behövs då vi icke troende vet ganska lite om hur det verkligen går till.
Stämmer det att du absolut inte får ha kontakt med JVs alltså? Låter som psykologisk tortyr om du frågar mig. Väldigt modigt och starkt av dig att ta steget; man väljer inte sin familj utan man väljer sina vänner. Du kommer bygga upp ett nytt socialt nätverk utan problem

Var det en dramatisk grej att bli utesluten? Jag antar att du måste ha blivit kritiserad för något och jag undrar hur det funkar. Är det bara "raka vägen ut" eller hade du chans att "försvara" dig?
Det låter så otroligt omoderna, man har som ateist svårt att förstå att detta är människors verklighet 2009. Hoppas du känner dig mer fri och lycklig idag, bra gjort.

Du får någon kväll i veckan träffa 3 män/bröder och sitta ner med dom ... Man går igenom vad som har gått fel, man får berätta sin version, de ställer frågor, ocfta försöker dom hitta förmildrande omständigheter(hellre fria än fälla) sen läser man i bileln och ser vad den säger om synden som man har begått.. Sen får man gå ut och vänta medans de diskuterar under bön och diskussioner med hjälp av bibeln vad konskvensen är.

1. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. inget med med det.
2. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. du får tysta restrektioner, inte svara på mötet eller han några ansvar i församlingen.
3. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. det läses upp inför församlingen att personen har blivit tillrättavisad av bröderna.
3. Dom förklarar vad du gjort fel, och tycker att det inte verkar som att jag har ångrat det jag har gjort vilket leder till uteslutning ur den kristna församlingen. Ingen pratar med dig & ingen umgås med dig.
2009-07-04, 15:14
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
[/b]

Håller med dig Borderline, om att det borde vara äkta, men det är inte det jag undrar över! Utan är mer intresserad av den feta sista frågan som du kanske inte såg....

Väldigt svårt att förklara .. för självklart känns det inte kärleksfullt, men som för mig så är jag tacksam att Jehova så att säga gav mig en "örfil" och sa -Vakna flicka lilla, fortsätter du så här blir det inget evigt liv... Jehova så att säga väckte mig ur mitt felaktiga handlingssät och levnadssätt .. Idag var det kärleksfullt att han hjälpte mig att hitta rätt och komma tebax...

Du kanske inte känner det så, och kanske inte kommer att förstå. Det accepterar jag och respekterar, min innerliga önskan är att du en dag kommer att förstå
2009-07-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Du är för rolig du

Nej ok, det e flera som tycker så.

Ännu värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem