Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Förstår att detta är en privat affär i mångt och mkt men det vore intressant att höra lite mer av din historia. Det är något jag tror behövs då vi icke troende vet ganska lite om hur det verkligen går till.
Stämmer det att du absolut inte får ha kontakt med JVs alltså? Låter som psykologisk tortyr om du frågar mig. Väldigt modigt och starkt av dig att ta steget; man väljer inte sin familj utan man väljer sina vänner. Du kommer bygga upp ett nytt socialt nätverk utan problem
Var det en dramatisk grej att bli utesluten? Jag antar att du måste ha blivit kritiserad för något och jag undrar hur det funkar. Är det bara "raka vägen ut" eller hade du chans att "försvara" dig?
Det låter så otroligt omoderna, man har som ateist svårt att förstå att detta är människors verklighet 2009. Hoppas du känner dig mer fri och lycklig idag, bra gjort.
Du får någon kväll i veckan träffa 3 män/bröder och sitta ner med dom ... Man går igenom vad som har gått fel, man får berätta sin version, de ställer frågor, ocfta försöker dom hitta förmildrande omständigheter(hellre fria än fälla) sen läser man i bileln och ser vad den säger om synden som man har begått.. Sen får man gå ut och vänta medans de diskuterar under bön och diskussioner med hjälp av bibeln vad konskvensen är.
1. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. inget med med det.
2. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. du får tysta restrektioner, inte svara på mötet eller han några ansvar i församlingen.
3. Dom förklarar vad du gjort fel, säger vad du ska arbeta på .. det läses upp inför församlingen att personen har blivit tillrättavisad av bröderna.
3. Dom förklarar vad du gjort fel, och tycker att det inte verkar som att jag har ångrat det jag har gjort vilket leder till uteslutning ur den kristna församlingen. Ingen pratar med dig & ingen umgås med dig.