2009-07-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
"Avfälling" verkar vara det värsta man kan bli kallad som Jehovas Vittne.
Tillmälet haglar i tråden.

Bordeline använder detta ord väldigt yvigt, hur hon än anser att det passar.
Och det är fel.
Bara så du vet.
Vet inte varför hon håller på så här.
2009-07-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Du kan inte veta vem du pratar med. Bl a därför varnas det för att vara här när man e ett JV.

Jag sökte igår i WT Library och fann att det fanns fantastiskt många varningar för att just hänga på internetforum där det fanns risk för att avfällingar skrev.

Jag antar att du förstår att jag inte riktar mig till dig, Leviticus.
2009-07-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Kallad o kallad... Det värsta man kan vara är avfälling, det stämmer. Det är inget som ett JV säger för att vara elak utan för att det är en person som är i ett allvarligt tillstånd, ett tillstånd som ett JV inte vill ha något som helst att göra med.

Några av de orsaker till avfall som apostlarna varnade för var: brist på tro (Heb 3:12), brist på uthållighet under förföljelse (Heb 10:32–39), att man överger rätta moralnormer (2Pe 2:15–22), att man lyssnar till falska lärares ”falska ord” och ”vilseledande inspirerade uttalanden” (2Pe 2:1–3; 1Ti 4:1–3; 2Ti 2:16–19) och att man söker bli förklarad rättfärdig ”genom lagen” (Gal 5:2–4). Avfällingar säger sig kanske fortfarande tro på Guds ord, men de tar lätt på det förkunnar- och undervisningsarbete som Jesu efterföljare fick i uppdrag att utföra. (Lu 6:46; Mt 24:14; 28:19,*20) De hävdar kanske också att de tjänar Gud, men de avvisar hans representanter, hans synliga organisation, och börjar ”slå” sina tidigare medarbetare för att hindra dem i deras arbete. (Jud 8, 11; 4Mo 16:19–21; Mt 24:45–51) Avfällingar försöker ofta vinna anhängare. (Apg 20:30; 2Pe 2:1,*3) De som på detta sätt med vett och vilja överger den kristna församlingen blir en del av ”antikrist”. (1Jo 2:18,*19) Som i fallet med de avfälliga israeliterna är det också förutsagt att de som avfaller från den kristna församlingen skall bli tillintetgjorda. (2Pe 2:1; Heb 6:4–8)

Och detta är ngt som Bordeline påstår sig VETA om de hon hur som helst kallar för avfällingar.
Lyssna inte på henne.
2009-07-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Du och dina sektkompisar har en RIKTIGT sjuk människosyn, vidrigt.

Detta är Bordelines syn!
Frågan e om hon e ett JV eller om hon försöker svartmåla dem...jag vet faktiskt inte.
2009-07-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Vad har jehovas vittnen att säga om år 2012? Det är många domedags profetior då. Bland annat från indianer, sibyllor mm.

Inget, vad jag vet.
Man aktar sig nog för att profetera om årtal, igen.
2009-07-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Kul att du skriver "En dag kanske du vågar vakna och frigöra dig" när du inte har någon aning om min bakgrund

Lika lite som du vet om de du anklagar för att vara på det ena eller andra sättet....
2009-07-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt

Ansträng dig inte att svara, läser det inte ändå eftersom jag ser att det är i stort sätt bara motståndare här och det bygger inte upp.

Flexbärt, då kanske du ska lystra till varningarna från DSK och sluta skriva här?
2009-07-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Jag sökte igår i WT Library och fann att det fanns fantastiskt många varningar för att just hänga på internetforum där det fanns risk för att avfällingar skrev.

Jag antar att du förstår att jag inte riktar mig till dig, Leviticus.

Det har varnats på varenda sammankomst de senaste åren. Så det är inget som borde ha passerat henne. Eller Flexbärt. Speciellt då de försöker framstå (?) som såna idealvittnen.

Jag tar inte åt mig så det är lugnt...
2009-07-04, 00:12
Medlem
Jag tror att Bordeline vill ha uppmärksamhet. Och det lyckas hon ju få.
2009-07-04, 00:13
Medlem
Filmtips om ni inte redan sett dem, kika på dem i ordning vettja...
http://www.youtube.com/watch?v=-FukTkxyHBs&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=TjQliiPtVTE&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=ztQBKmIFqcc&feature=channel_page
2009-07-04, 00:15
Medlem
Citat:
Jag tror att Bordeline vill ha uppmärksamhet. Och det lyckas hon ju få.

Bordeline är som MIF Redhawks, ngt man älskar att hata. Nej, skämt åsido, det är ju faktiskt bra att hon skriver i tråden. Det har varit lite dåligt med action ett tag.
2009-07-04, 00:16
Medlem
Citat:
Det har varnats på varenda sammankomst de senaste åren. Så det är inget som borde ha passerat henne. Eller Flexbärt. Speciellt då de försöker framstå (?) som såna idealvittnen.

Jag tar inte åt mig så det är lugnt...

Bra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in