Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag tycker väl inte att man säger att man inte litar på Guds styre...man vet ju att det är den slutgiltiga stora lösningen.
Men fram tills dess? Enligt Rom 13 så är det Guds ordning att det finns myndigheter.
Som vittne lägger man ibland alldeles för stor vikt vid framtiden och ingen vikt vid livet här och nu.
Så sant,
Leviticus!

Så kände jag också ibland när jag
var med. Det är alltid en ren fröjd att läsa dina inlägg, till skillnad från vissa andra vittnen här (jag ska inte nämna några namn men jag kastar en blick åt
Flexbärts håll

) tänker du själv. Jag förstår att det ibland blir fruktansvärt jobbigt för dig, när dina tankar inte är i linje med vad Brooklyn säger...
Men nu till ämnet. Jag såg att ni diskuterade blodtransfusioner. Jag såg ett TV-program häromkvällen, en serie på TV4Fakta, "
Riskfyllda förlossningar". Där var det en kvinna som var jv och nyss hade fött barn. Hon hade förlorat mycket blod och läkarna sa att hon måste ta emot blod annars skulle hon dö. Inga ersättningsmedel skulle hjälpa. Kvinnan vägrade förstås, och hennes man, som inte var ett vittne, försökte få henne på andra tankar. Efter mycket tjat från maken och läkarna tog hon äntligen emot blodet och blev frisk så att hon kunde ta hand om sitt barn.
Det fick mig att tänka efter: Är det Guds vilja att kvinnor ska dö på förlossningsbordet och lämna efter sig små barn? Är det Guds vilja att barn ska dö för att deras föräldrar inte tillåter att de får blod?
Jag vet att här i Sverige händer det inte att barn dör, här förlorar ju föräldrarna tillfälligt vårdnaden så att barnet ska kunna få blod. Många jvföräldrar är tacksamma för det; deras barn har ju fått en livsnödvändig blodtransfusion och de står inte som "ansvariga" för det.
Det är ju fruktansvärt! Och detta skulle vara Guds vilja?! Jag tror inte det. Jag tror inte att Gud vill att unga kvinnor och små barn ska dö. Blodförbudet i Bibeln avser förtäting av blod, att förtära blod är verkligen inte samma sak som att få en blodtransfusion!
Och ni vittnen kan bespara mig liknelsen med alkoholisten som blivit beordrad att inte
dricka mer alkohol och därför skjuter den i sig med spruta, jag har använt den själv ett antal gånger.
Nej, jv har många människors liv på sina samveten.