2009-05-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Sök då efter den ödmjukt och försök dig inte på att gå före Jeshova, det går aldrig väl.
Har varit med så länge och sett många komma utanför Jehova, tragiskt, mycket tragiskt.

Kol 2:4
Detta säger jag för att ingen skall vilseleda er med övertalande argument. 5*Ty även om jag är frånvarande i köttet, är jag likväl tillsammans med er i anden och gläder mig och ser er goda ordning och fastheten i er tro på Kristus.

Kan du verkligen inte se skillnad på Jehova Gud och Jehovas Vittnen, så är det tragiskt, mycket tragiskt.

Ja, att sätta en mänsklig organisation på den plats som borde vara Guds, det är verkligen tragiskt
2009-05-28, 15:19
Medlem
Citat:
Den är anonym, du vet inte vad andr skriver på sin rappotrlapp.

Rapportering av verksamheten i tjänsten på fältet: Sättet att samla in tjänsterapporterna har också förändrats. Bokstudietillsyningsmannen samlar nu in rapporterna från församlingsförkunnarna och pionjärerna i sin bokstudiegrupp. Han lämnar sedan omgående över rapporterna till sekreteraren som sammanställer dessa.

Ytterligare en anordning görs för dem som är mycket begränsade på grund av hög ålder eller på grund av att de är sängliggande, befinner sig på ett vårdhem eller är hindrade av svaghet. Dessa vänner kan rapportera sin tjänst på fältet i 15-minutersperioder i stället för i hela timmar. Även om de har vittnat bara 15 minuter under en månad, bör detta rapporteras, och de fortsätter att räknas som regelbundna Rikets förkunnare. Den här anordningen gäller även dem som tillfälligt är begränsade och kanske inte kan röra sig ute under en månad på grund av allvarlig sjukdom eller skada. Den här anordningen är bara till för dem som är mycket begränsade på grund av nämnda orsaker. (Ps. 71:9, 18; Jes. 40:11)

Det är Jehova Gud som står bakom dessa organisatoriska förbättringar till glädje och nytta för sitt folk. Bildligt talat ersätter han material liknande koppar med guld. Genom att vi underkastar oss Guds ledning och gör nödvändiga justeringar skördar vi underbara välsignelser och erfar ”frid som ... [våra] tillsyningsmän”.

Det du gör är att du går/står emot Jehova personligen!

Du kan inte försbvara detta, så ge upp den banan i tid.

Som Kalten redan har påpekat så är det inte anonymt när hela äldstekretsen mfl känner till siffrorna.
Anonymt, det hade varit att ha en låda bredvid bidragsbössan, där förkunnarna fick lägga rapportlapparna utan namn.

Dessutom har jag svårt att hitta stöd i Bibeln för rapportsystemet.
Visst, det skulle predikas, men var står det att apostlarna lämnade in några siffror på hur mycket tid de hade använt?

Och anordningen med att gamla och sjuka kan vara regelbundna förkunnare bara de har 15 min att rapportera, det är ett sätt att få upp siffrorna med hjälp av konstgjord andning.

Och påstå inte att jag "går/står emot Jehova personligen!"
Det är förtal att påstå något sådant.

Däremot går jag ibland emot organisationen Jehovas Vittnen.

Det är en helt annan sak.
Och det kan jag absolut försvara!
Senast redigerad av Gitte 2009-05-28 kl. 15:26.
2009-05-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Däremot går jag ibland emot Jehovas Vittnen.

Det är en helt annan sak.
Och det kan jag absolut försvara!

Lycka till:
Dessa känner inte Jesus

Matteus 7:22-23
22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn ¤?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt # er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet *

¤
Jeremia 14:14
”Och Jehova sade vidare till mig: ”Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem, och jag har inte gett dem någon befallning eller talat till dem. Falska syner och spådomar och det som är värdelöst och sitt hjärtas svek är vad de profeterar för er”

Ta varning i tid.

Jeremia 27:15
’Ty jag har inte sänt dem’, lyder Jehovas uttalande, ’utan de profeterar lögn i mitt namn, för att jag skall skingra er, och ni måste förgås, ni och profeterna som profeterar för er.’”

#
Lukas 13:25
när en gång husfadern har stigit upp och låst dörren och ni blir stående utanför och bultar på dörren och säger: ’Herre, öppna för oss’, då skall han till svar säga till er: ’Jag vet inte varifrån ni är.

*
Psalm 6:8
”Gå bort från mig, alla ni som gör det som är ont, ty Jehova skall höra min högljudda gråt.

Lukas 13:27
”Men han skall tala och säga till er: ’Jag vet inte varifrån ni är. Gå bort ifrån mig, alla ni som utövar orättfärdighet!’”

1 Johannes 3:4
”Var och en som utövar synd utövar också laglöshet, ty synd är laglöshet”
2009-05-28, 16:33
Medlem
Citat:
Lycka till:
Dessa känner inte Jesus

22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn ¤?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt # er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet *””

Detta skriftställe passar ypperligt in på JV!

”Och Jehova sade vidare till mig: ”Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem, och jag har inte gett dem någon befallning eller talat till dem. Falska syner och spådomar och det som är värdelöst och sitt hjärtas svek är vad de profeterar för er”

JV har många gånger prefeterat lögn i Jehovas namn, bla ang 1925 och 1975.

’Ty jag har inte sänt dem’, lyder Jehovas uttalande, ’utan de profeterar lögn i mitt namn, för att jag skall skingra er, och ni måste förgås, ni och profeterna som profeterar för er.

1925 och 1975.

”Var och en som utövar synd utövar också laglöshet, ty synd är laglöshet”[/quote]

Är det inte så att du är förblindad av bjälken i ditt eget öga?
2009-05-28, 19:28
Medlem
JVs dubbelmoral.

Se detta.
http://www.youtube.com/watch?v=hPlhXI812yc
2009-05-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ingen vet vad den andre gör, precis som ingen annan vat hur mycket bidrag man ger i bidragsbössan.

Och vad skulle hur mycket man gör i tjänsten ha med något att göra?

Därför att det hela tiden trycks på att man ska göra sitt bästa och inte sämre än man faktiskt kan.
Det kan vara svårt att hitta balansen då man kanske har andra intressen i livet.

Men har man "bara" sanningen så är det klart att det blir lättare.

Det är ju därför man som ung inte heller uppmuntras att utbilda sig vidare, bara så mkt att det kan ge ett jobb så¨mn klarar sig.

Livet i den här världen är ju endast en transportsträcka.
2009-05-28, 19:41
Medlem
Citat:
Den är anonym, du vet inte vad andr skriver på sin rappotrlapp.

Rapportering av verksamheten i tjänsten på fältet: Sättet att samla in tjänsterapporterna har också förändrats. Bokstudietillsyningsmannen samlar nu in rapporterna från församlingsförkunnarna och pionjärerna i sin bokstudiegrupp. Han lämnar sedan omgående över rapporterna till sekreteraren som sammanställer dessa.

Ytterligare en anordning görs för dem som är mycket begränsade på grund av hög ålder eller på grund av att de är sängliggande, befinner sig på ett vårdhem eller är hindrade av svaghet. Dessa vänner kan rapportera sin tjänst på fältet i 15-minutersperioder i stället för i hela timmar. Även om de har vittnat bara 15 minuter under en månad, bör detta rapporteras, och de fortsätter att räknas som regelbundna Rikets förkunnare. Den här anordningen gäller även dem som tillfälligt är begränsade och kanske inte kan röra sig ute under en månad på grund av allvarlig sjukdom eller skada. Den här anordningen är bara till för dem som är mycket begränsade på grund av nämnda orsaker. (Ps. 71:9, 18; Jes. 40:11)

Det är Jehova Gud som står bakom dessa organisatoriska förbättringar till glädje och nytta för sitt folk. Bildligt talat ersätter han material liknande koppar med guld. Genom att vi underkastar oss Guds ledning och gör nödvändiga justeringar skördar vi underbara välsignelser och erfar ”frid som ... [våra] tillsyningsmän”.

Det du gör är att du går/står emot Jehova personligen!

Du kan inte försbvara detta, så ge upp den banan i tid.

Den här förändringen är inte ny.

Och man är inte anonym i och med att man skriver sitt namn på rapportlappen.
2009-05-28, 19:42
Medlem
Flexbärt jag hade en fråga till dig....

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Så du menar att varenda vittne, varenda minut, går ut enbart av kärlek?

Aldrig några måsten?
2009-05-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillePrutt
Exakt. Jehova är glad över att vi anstränger oss men han vill självklart inte att det ska vara en börda för oss eller att vi ska känna kval när vi går ute i tjänsten.

Exakt. Jehova vill inte att vi ska känna kval eller köra slut på oss...
2009-05-28, 20:08
Medlem
Occultuss avatar
Hur kommer det sig att ni blev vittnen själva? Uppvuxna i en familj som var med i JV?
2009-05-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Se detta.
http://www.youtube.com/watch?v=hPlhXI812yc

Verkligen äcklande dubbelmoral.

"God allows each person the freedom to choose how he or she will respond. No one should be forced to worship in a way that he finds unacceptable or be made to choose between his beliefs and his family."

Hur har de mage att skriva så när det är just på det sättet för massor med människor som lämnar JV?
Blir kräkfärdig.
2009-05-28, 22:41
Medlem
Citat:
Lycka till:
Dessa känner inte Jesus

22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn ¤?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt # er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet *

¤

Ta varning i tid.

’Ty jag har inte sänt dem’, lyder Jehovas uttalande, ’utan de profeterar lögn i mitt namn, för att jag skall skingra er, och ni måste förgås, ni och profeterna som profeterar för er.’”

#
Lukas 13:25
när en gång husfadern har stigit upp och låst dörren och ni blir stående utanför och bultar på dörren och säger: ’Herre, öppna för oss’, då skall han till svar säga till er: ’Jag vet inte varifrån ni är.

*
Psalm 6:8
”Gå bort från mig, alla ni som gör det som är ont, ty Jehova skall höra min högljudda gråt.

Lukas 13:27
”Men han skall tala och säga till er: ’Jag vet inte varifrån ni är. Gå bort ifrån mig, alla ni som utövar orättfärdighet!’”

”Var och en som utövar synd utövar också laglöshet, ty synd är laglöshet”

Många bra beskrivningar om Jehovas Vittnens organisation där.
Här är 2 till.

5 Moseboken 18:22
"så vet: När profeten talar i HERRENS namn och det han säger inte sker och inte går i uppfyllelse, då är detta något som HERREN inte har talat. I sin förmätenhet har profeten talat."

En organisation som aldrig har haft ett enda rätt har inte talat det som Gud har sagt.
Därför är de falska profeter.

Markus 13:21-23
"Om någon då säger till er: Se, här är Messias, eller: Se, där är han, så tro det inte. Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse. Men var på er vakt! Jag har sagt er allt i förväg."

Jesus varnade för organisationer som påstår sånt som att Jesus blev kung i himlen 1914 fast det var osynligt och det är bara dom själva som känner till det.
"Tro det inte" sa han om det.
Därför tror vi dem inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in