2009-04-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
För det första kan du inget om blodet, ingen dör pga utebliven trans fusion, enbart i brist på vätsla och okunnige inkompetenta kirurger.
Det har blivit en skröna av att blodet är så viktigt.

Ja tänk att allt som krävs är kompetenta kirurger och lite vätska. Och så har ingen i hela världen fattat det som Flexbärt har fattat. Så synd.
Flexbärt vet t o m mer i den här frågan än hans egen organisation. Inte ens den styrande kretsen som ändå påstår sig vara styrd av Guds heliga ande vet det Flexbärt vet. Visst är det tragiskt. Varför vill inte Gud upplysa dem om detta viktiga? Om Flexbärt vet det så borde väl Gud också veta det? Eller?

Tänk att alla dessa tragedier hade kunnat undvikas om bara någon hade frågat Flexbärt.

http://sydsvenskan.se/varlden/article283586/Pojke-avvisade-transfusion-och-dog.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1009342/Jehovahs-Witness-refused-blood-transfusion-giving-birth-died-faithful-God-inquest-hears.html

http://www.rickross.com/reference/jw/jw79.html

http://www.geocities.com/Pipeline/Cliff/4313/erfarenheter/e_perrota.html
2009-04-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Ja tänk att allt som krävs är kompetenta kirurger och lite vätska. Och så har ingen i hela världen fattat det som Flexbärt har fattat. Så synd.
Flexbärt vet t o m mer i den här frågan än hans egen organisation. Inte ens den styrande kretsen som ändå påstår sig vara styrd av Guds heliga ande vet det Flexbärt vet. Visst är det tragiskt. Varför vill inte Gud upplysa dem om detta viktiga? Om Flexbärt vet det så borde väl Gud också veta det? Eller?

Tänk att alla dessa tragedier hade kunnat undvikas om bara någon hade frågat Flexbärt.

http://sydsvenskan.se/varlden/article283586/Pojke-avvisade-transfusion-och-dog.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1009342/Jehovahs-Witness-refused-blood-transfusion-giving-birth-died-faithful-God-inquest-hears.html

http://www.rickross.com/reference/jw/jw79.html

http://www.geocities.com/Pipeline/Cliff/4313/erfarenheter/e_perrota.html

Men Kalten då, det verkar ju nästan som om du är lika dåligt informerad som jag är!?
2009-04-26, 14:00
Medlem
Citat:
Första gängen jag sett skriva så mycket skit!

För det första kan du inget om blodet, ingen dör pga utebliven trans fusion, enbart i brist på vätsla och okunnige inkompetenta kirurger.

Innan du skriver mer så informera dig lite.

Det utförs mycket blodfri kirurgi idag, det finns cellsafer, hjärt och lungmasin, EPO ets, så gör inte bort dig mer. Apg 15:28, 29

Men då kanske du, som är så välinformerad och kunnig kan tala om för mig hur man kan sägas "avhålla sig från blod" när man tar emot, eller kan tänka sig att ta emot vissa blodbeståndsdelar?
2009-04-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Men Kalten då, det verkar ju nästan som om du är lika dåligt informerad som jag är!?

Alla är lika dåligt informerade.
Flexbärt vet nåt ingen annan vet.

Flexbärt for president!
2009-04-26, 14:27
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:

Det utförs mycket blodfri kirurgi idag, det finns cellsafer, hjärt och lungmasin, EPO ets, så gör inte bort dig mer. Apg 15:28, 29

Föreställ dig en person som precis har blivit knivhuggen, han kommer in på sjukhuset och har förlorat väldigt mycket blod. Vad kan man ersätta blodet med? Vatten då eller? Klart det är viktigt med blod om man har förlorat mycket blod. Det förstår ju vem som helst! :P Även JAG som inte har en läkarexamen, eller läkarutbildning!
2009-04-26, 14:35
Medlem
Flexbärt tar priset!

Citat:

Deta inlägg från Flexbärt är det mest okunniga och hjärntvättade inlägg som någonsin gjorts här - det distanserar allt vad andra Jv skrivit tidigare.

Trots alla framsteg inom medicinen behövs blod ofta, inte sällan också samband med operationer. Blodet är livsviktigt. Vid mycket stora blodförluster är det det enda som räddar liv. Det kan gälla svåra olyckor, störtblödningar vid brusten livmoder och också vissa operationer. Dessutom behövs blod i samband med blodförgiftningar och vid brännskador och olika brister i blodet. Jag känner personligen till två fall där kroppen slutat att producera röda blodkroppar och där patienten överlevt enbart tack vara transfusion av röda blodkroppar. Påfyllning av annan vätska skulle självfallet inte hjälpa i dessa fall, eftersom det är det syrebärande hemoglobinet som måste ersättas. Ett av fallen levde i flera år med detta tillstånd i min hemort. Det andra fallet lever fortfarande i mellersta Tyskland. Just nu får han påfyllning var tredje vecka och kan leva ännu något eller några år. Utan påfyllning hade han varit död för flera år sedan.

Jv skroderar rätt mycket om hur mycket de vet om blod och hur tacksamma läkarna är för deras hjälp. Detta är emellertid århundradets skröna. Jv är tämligen okunniga om blodet, fastän folk i ledningen vet lite mer. Dock inte på långa vägar så mycket som man vet inom läkarvetenskapen, och läkare jag känner till bara genomlider Jvs försök till "hjälp". De ger i allmänhet inte mycket för de medicinskt okunniga personer som med stor och omotiverad pondus framträder i Jvs sjukhuskommittéer. Läsning av några årgångar av Läkartidningen kan upplysa vem som helst om det verkliga läget. Facklitteratur ger också en annan bild, t ex. MODERN BLOOD BANKING AND TRANSFUSION PRACTICES av Denise M. Harmening.

Och Jv bör nog vara ärliga nog att inte komma med Apg. 15:28,29 i sammanhanget. Jv har ju offentligt gett grönt ljus åt åtskiliga blodbeståndelar, t ex albumin och Faktor 8. Att tabubelägga visst blod men inte annat är höjden av hyckleri.
2009-04-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weisses
Handlar inte om inkompetenta kirurger

Tack för intressant tråd btw och satt precis och funderade på blod och JV! =)

Först får jag säga att du har ingen kunskap om blodet och främst är det en frågan om lydnad och det har visat sig vara till ett skydd mot t ex hiv, hepatit c e t c.

Jo det har med skicklighet från kirurgens sida och det är inte så många år vi kunnat ge t ex rätt blodgrupp..
2009-04-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Deta inlägg från Flexbärt är det mest okunniga och hjärntvättade inlägg som någonsin gjorts här - det distanserar allt vad andra Jv skrivit tidigare.

När man inget har att säga så hånar man
2009-04-26, 15:06
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Först får jag säga att du har ingen kunskap om blodet och främst är det en frågan om lydnad och det har visat sig vara till ett skydd mot t ex hiv, hepatit c e t c.

Jo det har med skicklighet från kirurgens sida och det är inte så många år vi kunnat ge t ex rätt blodgrupp..

Kan läkarna välta ett glas utan att hälla ut vattnet?

Dessa läkare måste vara mycket skickliga, som klarar av att operera en människa utan att spilla blod! Hur klarar dem detta?
2009-04-26, 15:09
Medlem
Struntprat

Citat:
När man inget har att säga så hånar man

Jag hade MYCKET att säga och SADE DET OCKSÅ. Dessutom har jag MYCKET MER att komma med allteftersom det behövs. Och det är klart att jag hånar Jvs ärkehyckleri i blodfrågan - att man tolerarar albumin, blödarprparat och sedan något år tillbaka t o m rensat hemoglobin, men förbjuder röda och vita blodkroppar. Och att som Jv påstå att blod inte alls behövs inom vården, det måste hållas upp som ett avskräckande exempel på okunnighet.

Vid något tillfälle hänvisade Jv till boken GOD, BLOOD AND SOCIETY av den skotske läkaren A.D. Farr. Det är en bra bok. Den tar bl a upp ett fall med förlossningsblödning då modern tack vara påfyllning av mångdubbelt mer blod än hon ursprungligen hade kunde överleva. Som A.D. Farr korrekt påpekade räddar blod alltså liv.
2009-04-26, 15:13
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:

Japp som vittne måste man lyda Den omdömesgille slaven tack efter som slaven sätter sig själva på höga hästar, enligt dem själva litar både Jehova och Jesus på slavklassen och Jehova ger slaven vägledning.

"Har då enskilda medlemmar anledning att ha förtroende för slaven? Ja av två mycket viktiga skäl; 1 Jehova litar på slavklassen 2 Jesus litar på slavklassen. Ja Jehova ger slaven vägledning vi kan därför helt o fullt lita på den insikt förståelse och vägledning grundad på bibeln som slaven ger oss"

Det bästa är ändå; "Ingen lögnaktig lära har har blivit funnen i deras mun och de bevarar sig oklanderliga obesmittade av Satans värld." Ni vittnen som inte läst detta en gång får ju en fin genomgång av detta i kommande VT-studie.
2009-04-26, 16:47
Medlem
Citat:

Fullt med felaktigheter igen.

Det är tydligt att det är DU som inte har någon kunskap om blodet.

Och det är inte alls främst en fråga om lydnad, för då skulle inte vissa blodbeståndsdelar tolereras, tex Faktor VIII, som används vid blödarsjuka.

Detta är "en samvetssak" enligt Sällskapet.

Och därmed faller också ditt påstående om att Sällskapets syn är ett skydd mot HIV och Hepatit C.
De flesta som har fått dessa sjukdomar genom blod, är just blödarsjuka. Och det HAR hänt att JV har fått dessa smittor genom dessa blödarpreparat, som sällskapet godkänner.

Så mycket var alltså det skyddet värt.

Dessutom är det faktiskt ganska många år sedan man lärde sig att blodgruppera korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in