2007-11-05, 23:15
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Om nu den styrande kretsen underökt blodrågan närmare och kommit fram till nya slutsatser är väl det bra.

För trodde forskarna elchocker var bra, men har efter vidare forskning kommit fram till att så inte är fallet.

Likaså med JV och blodfrågan.

Du fattar fortfarande inte VA! Du inser väl att människor faktiskt dött pga den här yrande kretsen och deras yrande om nytt ljus. Är du så korkad eller????
2007-11-06, 05:54
Medlem
Bladgulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
De flesta andra JV skulle nog inte ens komma på tanken att smurfa in på så icke andligt uppbyggande sidor som detta forum. Man får helt enkelt inte!
Att Malmohenke gör det är naturligtvis att han fått ett uppdrag eller att han tvivlar på sin tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Nej, JAG tvivlar INTE på min tro.

Malmohenke:
Nu blir det ändå konstigare, du svarar Black Beaver som kommenterar ditt undvikande av mina frågor. Men du undviker fortfarande att kommentera de reflektioner jag ställt till dig och skulle vilja höra din åsikt om.

När du gör så ger du plats för ännu fler spekulationer om ditt agerande. Det blir ju tyvärr så att du och därmed JV ifrågasätts än mer.
2007-11-06, 08:02
Bannlyst
Här fanns en hel del information om JV. Det stod mycket om "att ta emot blod" också.

http://www.christerjohansson.se/JV/blod.htm
2007-11-06, 09:55
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Här fanns en hel del information om JV. Det stod mycket om "att ta emot blod" också.

http://www.christerjohansson.se/JV/blod.htm

Hmm Xcore du inser väl att det är en partsinlaga du länkar till. Min fråga är tror du på det som står där??
2007-11-06, 12:42
Medlem
telephone80s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/utrikes/1.914045/tron-blev-emmas-dod

Jehovas Vittnen är ytterligare ett exempel på människans galenskap och desperation efter samhörighet och svar från ovan då livet är tungt. Det gör mig orolig och rädd att sådant här existerar i ett modernt samhälle. Jehovas vittnen är grundlurade. Deras "tro" är baserad på vad människor har skrivit. Det finns ingen gud, ingen jesus och inget liv efter döden. Jag tycker synd om jehovas vittnen, och om de barn som nu måste leva utan sin mamma pga hennes fanatiska "tro".
2007-11-06, 14:21
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
http://www.expressen.se/nyheter/utrikes/1.914045/tron-blev-emmas-dod

Jehovas Vittnen är ytterligare ett exempel på människans galenskap och desperation efter samhörighet och svar från ovan då livet är tungt. Det gör mig orolig och rädd att sådant här existerar i ett modernt samhälle. Jehovas vittnen är grundlurade. Deras "tro" är baserad på vad människor har skrivit. Det finns ingen gud, ingen jesus och inget liv efter döden. Jag tycker synd om jehovas vittnen, och om de barn som nu måste leva utan sin mamma pga hennes fanatiska "tro".

Och fortsätter att skörda offer. Någon kommentar Malmohenke??
2007-11-06, 15:25
Medlem
Citat:
Hmm Xcore du inser väl att det är en partsinlaga du länkar till. Min fråga är tror du på det som står där??

Tror att du kanske har missförstått länken!
2007-11-06, 15:43
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tror att du kanske har missförstått länken!

Hmm jag är i skolan och hann bara läsa lite. Sorry!
2007-11-06, 16:50
Bannlyst
Citat:
Hmm jag är i skolan och hann bara läsa lite. Sorry!

Länken var mest menad som informationskälla eftersom den handlade om det som det diskuterades om. Jag inte är så hemskt påläst själv angående JV men det kunde vara intressant att lära sig lite mer.
2007-11-06, 18:08
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Länken var mest menad som informationskälla eftersom den handlade om det som det diskuterades om. Jag inte är så hemskt påläst själv angående JV men det kunde vara intressant att lära sig lite mer.

Ja efter dagens tragiska händelse så borde alla läsa mer för att förstå hur en sån här sekt fungerar.
2007-11-06, 18:12
Medlem
Citat:
Och fortsätter att skörda offer. Någon kommentar Malmohenke??

Ingen förnekar att det som hände är djupt tragiskt. Samtidigt visar det att du har en grundmurad tro. Skulle du svika tron när motgångarna kommer har du ju ingen tro.
2007-11-06, 18:12
Bannlyst
Jag tycker att en vuxen människa ska ha rätt att vägra ta emot blod, eller annan medicinsk behandling, om han/hon vill. Men det tragiska är att i JV:s fall säger man nej till blod pga en feltolkning av ett skriftställe i Bibeln, och pga av ett grupp äldre män i Brooklyn har bestämt att man inte får ta emot blod!
Ännu sjukare blir det när man betänker att vissa beståndsdelar av blod går bra, men helblod är totalförbjudet...

När det gäller barn är det bra att socialen går in och tar över vårdnaden medan behandling ges, och jag har hört vittnen som är föräldrar säga att de tycker detta är bra, för då slipper de själva ta ansvar och de blir inte ansvariga inför de äldste. Sorgligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in