angående mitt förra inlägg, så har Förnekande av evolutionsteorin med jehovas att göra så var inte helt offtopic.
Sen att jehovas har gjort många felaktiga profetior går inte att förneka, vad kallar du att förutspå Harmageddon, inte en profetia?
[Skämt på bekostnad av jehovas, tål du inte, läs inte.]
Hade jag varit kristen hade jag varit kritiska mot jehovas, när dom tvingar en att tatuera in 666 då kommer jag börja stocka upp supplies iaf.
[Halvt offtopic, kolla ej om du inte vill]
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Ang liv efter detta så tror ju inte JV på det och inte du som ateist heller. Jag vet att det ger en mycket större trygghet att veta att andevärlden existerar och att vi visst har ett liv efter döden. Sen ger det oss som har en verklig kontakt med andevärlden en större inblick om livet och kunskaper om såväl jordeliv som andevärld. Så när det gäller den saken har jag väldigt svårt att förstå hur någon kan hävda att andevärlden / liv efter "döden" inte finns.
Om jag hade haft nån sorts tro på högre makter hade den varit liknande din,
Läsa tex biblen, göra sina egna slutfattningar...
Har svårt att förstå hur nån kan hävda det, med våran nuvarande kunskap om hur allt fungerar (teoretiskt sätt) ser jag inget som pekar på det.
Intressant faktiskt, men men. Du har en sund syn på detta i vilket fall.
Med nuvarande fakta kan man inte neka evolutionen, men med nuvarande fakta kan man inte heller neka ett liv efter döden, men du kan inte styrka det heller. (Visa mig ett slutgiltigt beslut att vi tex inte har en själ, finns mkt i tex hjärnan vi inte fattar än, men visa mig ett bevis för att livet bortom detta finns, dött lopp at the moment huh?)
-
Folk som blir besökta av tex änglar, enda gången jag vet om är ju som sagt islams grundare, men han var ute i öknen i 40 dagar, då börjar man lungt att se i syner, det borde frästa på kroppen så som han drack / åt.
En annan intressant sak som jag inte kan förklara är folk som snackar i tungor, har inte en teori om det, kanske är som hypnos, du kanske snackar skit som ligger långt in i det undermedvetna (är ju aldrig nån som fattar vad du säger, right?) Men hur man lyckas lura kroppen kan jag inte säga. Tror inte det är medvetet dock. (Om man råkar göra det, lr om det är nån ande av nått slag, vill jag inte säga, kan inte bevisa det ena eller det andra)
Men det är skoj att snacka teorier med en religös person som inte är helt inbiten på en tro.
Hoppas alla har haft en go helg iaf.
//Loami