Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Frågan var hur många ggr organisationen gått ut offentligt med ett årtal om när harmageddon ska inträffa. Har jag tolkat det rätt om detta har inträffat 0 ggr? Det var väl människor som höll i talen från podierna som du skriver och ingen människa är fullkomlig. För mig är det inte speciellt svårt att fatta att dom flesta JV gärna ville att det var dags -75 och kanske agerade "huvudlöst". Likadant med dom andra årtalen men faktum kvarstår väl att JV som organisation aldrig gått ut med ett årtal för harmageddon eller har jag fel? Självklart håller jag med om att det är extremt synd att saker som du nämner händer men trots allt så har alla människor ett personligt ansvar för vad man gör. Om nu inte JV gick ut med ett datum så är det givetvis olyckligt men likförbannat är det vuxna människor vi snackar om. Ibland kan tron på saker göra så att det blir snett, det gäller inte bara JV.
Faktum är att man som åhörare på ett möte inte ska köpa det som sägs i talen rakt av.
Man ska inte gå på möte utan sin hjärna.
Det är upp till var och en att lyssna på det som sägs och "pröva det,
om det kommer från Gud".
Inget JV är övermänsklig, inte de i församlingen, inte de äldste, inte kretstillsyningsmännen, inte medlemmarna i styrande kretsen. Ingen.
Ibland verkar det dock trist nog att många?, några?, en del? inom JV avsäger sig sin hjärna och sina tankar och blir robotar. Och det är obehagligt.
Har sett det på nära håll.
Men det är inte det som är meningen.
Vad ska man då göra för att få medlemmar sluta att lägga allt ansvar på andra? På äldste, på styrande k?
Ingen aning.
Antar att det är ett mänskligt drag för vissa. Men inte för alla.