Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jaha och ur vilken kreationistsida har du kopierat detta? Påståenden som är helt tagna ur luften utan en tillstymmelse till kunskap i ämnet. Tyvärr är detta signifikativt för kreationistsidor och det är väl bara i sinnet svaga personer som köper detta.
Jaså du..
Varför håller många framstående evolutionister fast vid att makroevolutionen är ett faktum? Efter att den inflytelserike evolutionisten Richard Lewontin kritiserat vissa av Richard Dawkins tankegångar skrev han att många vetenskapsmän är villiga att godta vetenskapliga påståenden som strider mot sunt förnuft, ”eftersom vi sedan tidigare har en förpliktelse, en förpliktelse mot materialismen”. Många vetenskapsmän vägrar ens överväga möjligheten att det kan finnas en intelligent Formgivare, eftersom, som Lewontin skriver: ”Vi kan inte låta en Gud få in en fot.”
I det här sammanhanget citeras sociologen Rodney Stark i tidskriften Scientific American. Han säger: "I 200 år har vi fått höra att om man vill vara vetenskaplig måste man hålla sitt sinne fritt från religionens bojor." Han påpekar också att vid forskningsinstitutionerna "håller de religiösa munnen stängd" medan "de som inte är religiösa diskriminerar". Enligt Stark finns det "ett system för belöning av irreligiositet i de övre skikten av det vetenskapliga etablissemanget".
Förstår inte varför du argumenterar emot. Du vet lika väl som jag vad som är sant och inte sant. Vetenskapen har bara en massa evolutions-
t-e-o-r-i-e-r, inga konkreta bevis på att "
så är det".
btw: Jag behöver inte klippa/klistra. Jag kan skriva själv.