Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Ni får ha det så bra. Jag klarar inte av allt hugg. Jag mår dåligt av att ni verkligen går in för att hata vännerna och Sällskapet, fast det i själva verket är dom finaste människor som går på denna jord! Jag har haft min beskärda del av den här världen och sett dess baksida, sen när jag kom tillbaka till sanningen och sen får uppleva en massa skitsnack gör att jag bara blir förbannad på folk som påstår sig "minsann veta hur det ligger till", fast dom egentligen inte har en susning.
Dessutom så har jag märkt att en del personer verkligen inte tar till sig dom goda råd man ger och inblick i bibeln, och hur det egentligen ligger till, utan dom väljer att åka runt, runt. runt i sina invanda hjulspår, samma eviga repetitioner på inövat hat och kritik (pga missförstånd) mot detta trossamfund och deras medlemmar. Allt detta förtal, hat... rent hat och förbittring gör mig uppriktigt ledsen i hjärtat, och detta hat kan bara komma från en andevarelse, och så mycket kan jag säga att det är inte Gud vi pratar om.
Jag kanske kommer tillbaka, vi får se, just nu så tänker jag ta en paus iaf. Det blir som tidigare sagt, för mycket hat och misstänksamhet mot fina människor. Ni anar inte. Lägg ner era dömande ord och anklagande blickar och öppna istället era sinnen och hjärtan för bibelns sanningar, det är allt jag kan säga.
Studier i vuxenskola väntar mig på tors. så jag kommer också utav den anledningen inte komma hit så ofta. Kommer att gräva ner mig i 5 språk (sve, eng inkl), Ma, psykologi och ev. religion om dom har plats kvar.
Ha d fint!
"Gör ditt yttersta för att träda fram inför Gud som godkänd, som en arbetare som inte har något att skämmas för, en som rätt handskas med sanningens ord. Men sky tomt prat som kränker det som är heligt; de skall nämligen gå vidare mot mer och mer ogudaktighet" (2 Tim 2:15, 16)
Dessutom så har jag märkt att en del personer verkligen inte tar till sig dom goda råd man ger och inblick i bibeln, och hur det egentligen ligger till, utan dom väljer att åka runt, runt. runt i sina invanda hjulspår, samma eviga repetitioner på inövat hat och kritik (pga missförstånd) mot detta trossamfund och deras medlemmar. Allt detta förtal, hat... rent hat och förbittring gör mig uppriktigt ledsen i hjärtat, och detta hat kan bara komma från en andevarelse, och så mycket kan jag säga att det är inte Gud vi pratar om.
Jag kanske kommer tillbaka, vi får se, just nu så tänker jag ta en paus iaf. Det blir som tidigare sagt, för mycket hat och misstänksamhet mot fina människor. Ni anar inte. Lägg ner era dömande ord och anklagande blickar och öppna istället era sinnen och hjärtan för bibelns sanningar, det är allt jag kan säga.
Studier i vuxenskola väntar mig på tors. så jag kommer också utav den anledningen inte komma hit så ofta. Kommer att gräva ner mig i 5 språk (sve, eng inkl), Ma, psykologi och ev. religion om dom har plats kvar.
Ha d fint!
"Gör ditt yttersta för att träda fram inför Gud som godkänd, som en arbetare som inte har något att skämmas för, en som rätt handskas med sanningens ord. Men sky tomt prat som kränker det som är heligt; de skall nämligen gå vidare mot mer och mer ogudaktighet" (2 Tim 2:15, 16)
Vet inte om du kommer att läsa detta, men jag skriver ändå...
Du har sannerligen varit rätt duktig på att "hugga" själv. Ska respekten endast gå åt ett håll, tycker du?
Hur vågar du säga att vi som varit med i JV, eller växt upp som barn till JV, eller har nära släktingar som är JV "inte har en susning" om "hur det ligger till"?! Hur vågar du förringa våra upplevelser och indirekt kalla oss lögnare?! Hur kan du förvänta dig respekt från oss när du behandlar oss på det viset?!
Du ville att vi skulle se dig som en källa, hur vågar du kräva att vi ska se dig som en källa när du inte gör det samma med oss?!
Tänker du gå ut i tjänsten med den inställningen kommer du göra JV en stor otjänst!!! Du kommer snarare avskräcka människor från att vilja veta mer om JV om du tänker behandla människor IRL som du behandlat oss här!
Jag hatar inte vännerna, jag hatar inte Sällskapet. Att kalla JV för "dom finaste människor som går på denna jord" tycker jag däremot inte är riktigt med sanningen överensstämmande. De enskilda vittnena är det väl inga större fel på, de flesta är säkert ärliga, uppriktiga människor som funnit det de tror är "Sanningen".
Men att helt kallt vända sina medtroende ryggen, behandla dem som döda, oavsett om det är en avlägsen bekant eller en hustru, man, son, dotter osv, är inte kärleksfullt och fint!
Sällskapet däremot är en samling hycklande självutnämnda "profeter" som genom sina vansinniga vantolkningar av Bibeln har kostat människor familemedlemmar, släktingar och vänner, både bokstavligt och bildligt talat. I vissa fall även livet...
Som jag skrivit tidigare så tycker jag att en människa självklart ska ha rätt att exempelvis vägra ta emot blod eller organ om det är hans/hennes egen vilja och övertygelse. Men i JV:s fall gör de det för att de är rädda för vad Sällskapet ska säga, de är rädda för uteslutning.
Lycka till med dina studier.