Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Tjaa.. det har ju gått några år sen dess, så visst dröjer han med sin dom.
http://img180.imageshack.us/img180/6210/vakttornetlp7.jpg
..domen skulle således verkställas någon gång under de personers livstid...
..Guds dom måste alltså verkställas innan 1914 års generation fullständigt dör
ut... ..verka som om generationen ska försvinna.. tjaa det var verkligen ord och inga visor.. Snacka om att vittnena höll tummarna på åttio-talet oxå.. tills nytt ljus kom och en grundpelare i religionen brast med buller och bång.
Det påståendet som står där menas på att man ställer frågan om Guds förutbestämda dag (Matt. 24:36) skjuts upp eller om Gud håller fast vid den dagen han i förväg redan bestämt sig för, och när det dessutom kommer att smälla samt att det
bara är Han som vet NÄR han ska infria sina löften. Jag ser inget på den framsidan som skulle indikera på något sätt att Sällskapet har utsatt något år eller datum för Har-Magedon. Angående "denna generation" så menar man dom 144.000 smorda som har himmelskt hopp. Vittnen världen över håller tummarna hela tiden för att det snart skall hända, men dom har aldrig, och jag understryker,
aldrig satt ut något som helst datum. Ingen grundpelare har brustit någonstans. Fortsätt leta.
Påstår du fortfarande att jag och mina medkristna har fel i våran egen trosuppfattning?