2008-07-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Du menar när Harmageddon kommer?

Eftersom du inte svarar på vissa frågor, som du skulle återkomma med...

Kärleksfullt och Kristet, Jehova är nog stolt över dig och den inställningen....

Vad menar du nu?!
Bara för att jag inte svarat än betyder det inte att jag inte någonsin ska svara. Jag har svarat på typ allt du undrat MER ÄN EN GÅNG så jag fattar inte hur du tänker. Vad Gud anser om mig är jag säker på att du inte vet ett dugg om. Hur var det nu med det där att döma andra????
Jag tänker inte svara på ngt mer om det vi diskuterat, har ingen lust till det längre. Du verkar vara nöjd med din inställning till det hela redan och du gnäller så fort du kan, så jag lägger inte ner mer energi på det.

Och ja antagligen så märker väl alla människor om de stod på rätt eller fel sida när Harmageddon kommer. Vad är konstigt med det??
Du kanske tror att det inte är ditt eget ansvar att ta reda på svar till dina frågor? Bara för att du inte får svar på sekunden av mig innebär det inte att du kan sitta och vänta och rulla tummarna. Jag är inte det enda JVt på jorden. Vill du veta ngt på riktigt tar du reda på det nånannanstans.
Senast redigerad av Leviticus 2008-07-12 kl. 18:30.
2008-07-12, 18:28
Medlem
.
2008-07-12, 18:39
Medlem
schabo-labos avatar
Leviticus du verkar lite putt.
2008-07-12, 19:05
Medlem
Hm....Schabo....det brann till lite kanske....

Men du lättar upp det hela!

Gillar dina kommentarer som bara poppar upp plötsligen då och då.
2008-07-13, 14:15
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad menar du nu?!
Bara för att jag inte svarat än betyder det inte att jag inte någonsin ska svara. Jag har svarat på typ allt du undrat MER ÄN EN GÅNG så jag fattar inte hur du tänker. Vad Gud anser om mig är jag säker på att du inte vet ett dugg om. Hur var det nu med det där att döma andra????
Jag tänker inte svara på ngt mer om det vi diskuterat, har ingen lust till det längre. Du verkar vara nöjd med din inställning till det hela redan och du gnäller så fort du kan, så jag lägger inte ner mer energi på det.

Och ja antagligen så märker väl alla människor om de stod på rätt eller fel sida när Harmageddon kommer. Vad är konstigt med det??
Du kanske tror att det inte är ditt eget ansvar att ta reda på svar till dina frågor? Bara för att du inte får svar på sekunden av mig innebär det inte att du kan sitta och vänta och rulla tummarna. Jag är inte det enda JVt på jorden. Vill du veta ngt på riktigt tar du reda på det nånannanstans.

Den enda skillnaden är nog att jag anser inte att det är ett argument som
passar, "vi får väl se vem som har rätt när Harmageddon kommer"...

Det är ju som om att (om du nu tror du har sanningen) du njuter av att människor
som inte har fått den, dör i Harmageddon.. I brist på annan logik eller annat
argument kanske den är värd något? Men för mig är det ett svagt Argument
i det läget, när jag vill ta reda på sanningen om din nuvarande "sanning"
och min tidigare sanning....

Kan inte se något kristet i det tanke sättet och jag vet att jag hade den
okristna tanken när jag var aktivt Vittne... Vi får väl se vem som har rätt....
I ett ögonblick som detta känna en slags självbelåtenhet att man har
sanningen själv men de som inte har den... Hualigen. Okristet tanke sätt..

Mvh
2008-07-14, 11:31
Medlem
Citat:
Den enda skillnaden är nog att jag anser inte att det är ett argument som
passar, "vi får väl se vem som har rätt när Harmageddon kommer"...

Det är ju som om att (om du nu tror du har sanningen) du njuter av att människor
som inte har fått den, dör i Harmageddon.. I brist på annan logik eller annat
argument kanske den är värd något? Men för mig är det ett svagt Argument
i det läget, när jag vill ta reda på sanningen om din nuvarande "sanning"
och min tidigare sanning....

Kan inte se något kristet i det tanke sättet och jag vet att jag hade den
okristna tanken när jag var aktivt Vittne... Vi får väl se vem som har rätt....
I ett ögonblick som detta känna en slags självbelåtenhet att man har
sanningen själv men de som inte har den... Hualigen. Okristet tanke sätt..

Mvh

Du la in betydelser i meningen jag skrev som inte kommer från mig. Det är dina egna tankar.

Sen skrev jag ordagrant som följer: "Tids nog lär du få se om det var rätt eller inte".

I förra inlägget förtydligade jag mig oxå med att skriva att detta är ngt som gäller alla. Inte bara dig. Det gäller även mig, och hur du kan påstå att jag skulle njuta av att folk dör i Harmageddon (när jag tidigare ansett att jag inte ens vet om jag själv klarar mig) är helt absurt och det sänker dig åtskilliga pinnhål. Du tycker visst att det är ok för dig att vräka ur dig precis vad som helst. Använd det du har bakom pannbenet innan du öppnar munnen, och gå gärna tillbaka en hel massa inlägg och minns hur jag tidigare yttrar mig och vad vi diskuterat.

Att du tog det på det sätt du tog det visar bara att du är rädd för att JV har sanningen. Trots dina kritiska inlägg så är det ngt som gnager i bakhuvudet. Så tyder jag din reaktion.
2008-07-15, 09:19
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Du la in betydelser i meningen jag skrev som inte kommer från mig. Det är dina egna tankar.

Sen skrev jag ordagrant som följer: "Tids nog lär du få se om det var rätt eller inte".

I förra inlägget förtydligade jag mig oxå med att skriva att detta är ngt som gäller alla. Inte bara dig. Det gäller även mig, och hur du kan påstå att jag skulle njuta av att folk dör i Harmageddon (när jag tidigare ansett att jag inte ens vet om jag själv klarar mig) är helt absurt och det sänker dig åtskilliga pinnhål. Du tycker visst att det är ok för dig att vräka ur dig precis vad som helst. Använd det du har bakom pannbenet innan du öppnar munnen, och gå gärna tillbaka en hel massa inlägg och minns hur jag tidigare yttrar mig och vad vi diskuterat.

Att du tog det på det sätt du tog det visar bara att du är rädd för att JV har sanningen. Trots dina kritiska inlägg så är det ngt som gnager i bakhuvudet. Så tyder jag din reaktion.

Tycker det är kärlekslöst och okristet, får jag tycka det eller tröck jag på en
känslig punkt?

Kan inte se mig Jesus säga till en sökare, ja det får tiden visa... vem av oss
som har rätt eller fel.. Han skulle göra allt i sin makt för att visa mig vägen.

Det är ett vanligt "JV argument" som du kom med, vi får väl se... vem som dör
i Harmageddon. Vad menar du med att du inte kan veta, men du tror ju du har
Sanningen eller hur? Det räcker för mig för att kunna avläsa din självbelåtenhet
oavsett om du nekar till den eller inte, så är chansen i din värld minimal
att jag överlever, jag är ju utesluten..
2008-07-15, 11:10
Medlem
Citat:
Tycker det är kärlekslöst och okristet, får jag tycka det eller tröck jag på en
känslig punkt?

Kan inte se mig Jesus säga till en sökare, ja det får tiden visa... vem av oss
som har rätt eller fel.. Han skulle göra allt i sin makt för att visa mig vägen.

Det är ett vanligt "JV argument" som du kom med, vi får väl se... vem som dör
i Harmageddon. Vad menar du med att du inte kan veta, men du tror ju du har
Sanningen eller hur? Det räcker för mig för att kunna avläsa din självbelåtenhet
oavsett om du nekar till den eller inte, så är chansen i din värld minimal
att jag överlever, jag är ju utesluten..

Vad du väljer att göra är din sak. Du ska inte lägga ditt ansvar på ngn annan.
Jag bara konstaterade att alla kommer att se om man stod på rätt eller fel sida när/om(?) Harmageddon kommer. Tror man inte på att det kommer behöver man ju inte bry sig. Men du tror uppenbarligen att det kommer och du verkar vara rädd. Om du nu anser att Jesus kan hjälpa dig så förstår jag inte varför du bryr dig om att sätta in massa egna ideer i det jag skriver. Gör det du måste och sluta gnäll.
Vad dina chanser är i "min" värld....?? Fel. Vad dina chanser är i verkligheten (OM MAN NU TROR PÅ DETTA!) har inget med mig att göra. Det har däremot med dig själv att göra.
Jag har tidigare sagt att jag inte anser att man ska vara självsäker i huruvida man tror sig få överleva eller inte. Har inte ändrat uppfattning.

Även om Jesus skulle göra allt i sin makt att försöka få dig att förstå (vilket han gör genom bibeln!) och du inte vill annat än att sitta på FB och beklaga dig över hur jag skriver eller hur du tycker att JV är, så hjälper det inte. Du har ju din uppfattning om JV klar, så vad är problemet?
Börja sök seriöst istället.

Och nej du, du nuddade inte ngn känslig punkt. Du verkar inte förstå ditt eget resonemang.
2008-07-15, 20:56
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Men du tror uppenbarligen att det kommer och du verkar vara rädd..

Du tror att jag är rädd för att du försöker skrämma mig...

Så enkel mattematik är det för mig, jag är inte rädd. Tycker inte att
argumentet att "vi får se" är ett kristet argument. Är det svårt att förstå?
2008-07-15, 23:10
Medlem
Citat:
Du tror att jag är rädd för att du försöker skrämma mig...

Så enkel mattematik är det för mig, jag är inte rädd. Tycker inte att
argumentet att "vi får se" är ett kristet argument. Är det svårt att förstå?

Och varför skulle jag försöka skrämma dig?!?
Det är inte det jag skriver som skrämmer dig, utan din egen rädsla att du gjort fel val.
Jag skrev inte "vi får se" utan jag skrev "tids nog lär du få se" och det är så det funkar. Det är ju knappast mitt fel. Harmageddon kommer eller kommer inte vad jag än skriver.
Vad i dessa meningar förstår du inte??
2008-07-15, 23:30
Medlem
saprofyt.s avatar
Frågorna har kanske ställts tidigare i tråden, men jag orkar inte kolla igenom 314 sidor.

Vad är det egentligen för folk som går med i Jehovas vittnen? Rotlösa individer som inte har bättre saker för sig och söker gemenskap (alltså det typiska för sekter)? Människor som från början har en mycket stark tro?

Finns det fall där personer som varit ateister helt plötsligt "inser sanningen" och går med i Jehovas vittnen, eller har de personer som gått med gradvis blivit mer och mer lik dem (alltså varit troende från början, och "radikaliserats" steg för steg)?
2008-07-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Frågorna har kanske ställts tidigare i tråden, men jag orkar inte kolla igenom 314 sidor.

Vad är det egentligen för folk som går med i Jehovas vittnen? Rotlösa individer som inte har bättre saker för sig och söker gemenskap (alltså det typiska för sekter)? Människor som från början har en mycket stark tro?

Finns det fall där personer som varit ateister helt plötsligt "inser sanningen" och går med i Jehovas vittnen, eller har de personer som gått med gradvis blivit mer och mer lik dem (alltså varit troende från början, och "radikaliserats" steg för steg)?

Det är alla möjliga som tycker sig hitta rätt tolkning av bibeln hos JV. Och som tycker sig se att denna religiösa grupp faktiskt ärligt försöker följa den bok alla kristna säger sig följa, Bibeln.
Det kan vara människor som har svårt för kyrkans kappvänderi, att de inte vänder sig till bibeln för att få svar utan hellre vrider åsikterna efter vad som är poppis och inne bland folk.
JV har bibeln som auktoriteten i livet, i alla frågor, och det är väl det man borde kunna förvänta sig av människor som kallar sig kristna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in