[quote=IsgrimnuR]Jo jag vet, men jag försöker se det positiva i det hela; övning i andens frukt!

(Gal. 5:22, 23)
Jag har gott samvete inför Gud, det är huvudsaken. Vad någon annan människa tror eller tycker om mig eller min tro är egentligen irrelevant, för det är ju inte människan jag ska stå till svars inför när Har-Magedon kommer, utan Gud.
Konstigt nog så glömmer dom [f.d Jehovas Vittnen] bort att se på allt det fina som finns, dom kommer bara ihåg det dåliga, som är en promille jämfört med all den glädje, och Agape-kärlek som finns bland Guds sanna tillbedjare och dessutom Guds frikostiga givande av helig ande som verkar i församlingen och i predikoverksamheten! Wikipedia om Jehovas Vittnen:
Världsvitt är ökningstakten ungefär 3 % varje år, vilket gör det till ett av de snabbast växande trossamfunden i dag. Skulle det öka så pass om det vore så korrupt och kärlekslöst som folk försöker få det till? Nej! Fakta talar för sig själv.[QOUTE]
Jag minns mycket fint. Jag minns hur underbart det var att komma på mötena och sammankomsterna, känna mig älskad och omtyckt. Jag kände mig hemma!
Men jag minns också hur "kärleksfulla" "vännerna" var när någon skulle uteslutas, hur hemskt det kändes att inte ens få hälsa på den underbara, gulliga kvinnan som höll i mitt studium från början. Hon blev utesluten när hon gifte om sig. Hennes skilsmässa från sin förste make var inte "skriftenlig", han hade ju bara bankat skiten ur henne och inte varit otrogen. HAN fick vara kvar, HON blev utesluten. Kärleksfullt, pyttsan...
Ja, vittnena ökar enormt, visst (inte). Står det möjligen något om hur många som
lämnar JV varje år också...?